Stavba úseku 4. železničního koridoru ze Soběslavi do Doubí u Tábora v příštím roce dospěje do finále. Alespoň tedy z pohledu cestujícího.
Slavnostní zahájení stavby 8,8 km dlouhého úseku proběhlo 16. října 2019. V tu dobu již naplno běžely přípravné práce. Ve zkratce si připomeňme některé údaje:
- modernizovaná trať bude téměř v celém úseku vedená v souběhu s dálnicí D3, zhruba polovina povede v jejím těsném sousedství. To umožní zvýšení traťové rychlosti na 160 km/h, výhledově až na 200 km/h
- přidání druhé koleje přinese zvýšení kapacity a odpadne také nutné křižování vlaků v Soběslavi a Roudné
- ve stanici Soběslav bude zrušen současný železniční přejezd a nahrazen podchodem pro pěší
- těsně za stanicí ve směru na Doubí u Tábora bude následovat 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel
- na tunel naváže přemostění Černovického potoka 830 metrů dlouhou estakádou, další estakáda o délce 263 metrů překoná Kamenný rybník
- na nové přeložce nebudou žádné úrovňové železniční přejezdy
- budou zprovozněny nové železniční zastávky Myslkovice a Doubí u Tábora
- bezpečný přechod pro zvěř zajistí biokoridor
- celkové investiční náklady akce činí v době zahájení stavby 4 318 819 023 Kč bez DPH
- zhotovitelem stavby je Společnost Soběslav – Doubí, kterou tvoří firmy STRABAG Rail, EUROVIA CS a Metrostav
Postup stavby v roce 2022
3.3.2022
- bude trvale zrušena silniční komunikace přes stávající přejezd v žst. Soběslav. Nově bude zřízen provizorní přechod pro pěší, který bude zabezpečen výstražníky a závorami, které budou přesunuty do nové polohy k přechodu
1.4. 2022
- ve výluce provozu na stávající traťové koleji (TK) bude v Doubí uzamčena výhybka 1X do přímého směru a bude demontováno trakční vedení nad touto výhybkou
1.4. – 29.8.2022
- probíhá výluka staničních kolejí (SK) 2 a 4 v žst. Soběslav a stávající 2.TK Doubí – Planá n.Lužnicí. Z vyloučených SK 2 a 4 v žst. Soběslav bude prováděn návoz materiálu a pokládka nových TK 1 a 2
29.8.2022
- bude zprovozněna nová 2.TK Soběslav – Planá n.L. V Soběslavi bude ukončena výluka 2. a 4. SK a současně bude zahájena výluka 1. a 3.SK, pod nimi bude prováděna stavba podchodu. Provoz v Soběslavi tedy bude jen po 2. a 4. SK
- bude ukončena výluka 2. TK Doubí – Planá n.L.
- aktivováno nové traťové zabezpečovací zařízení (TZZ) ve 2. TK Soběslav – Planá n.L. a upraveno staniční zabezpečovací zařízení (SZZ) pro novou konfiguraci kolejiště
- ukončen provoz na původní trati Soběslav – Doubí, která bude do 17.10.2022 snesena včetně všech zařízení
17.10.2022
- dojde ke zprovoznění 1. TK Soběslav – Doubí a její zaústění novou kolejovou spojkou 15/16 do sudé kolejové skupiny žst. Spojka bude uzamčena do odbočného směru
- aktivováno nové TZZ v 1. TK Soběslav – Planá n.L.
- trvá výluka 1. a 3. SK v žst. Soběslav pro stavbu podchodu
28.11.2022
- zprovoznění liché kolejové skupiny v žst. Soběslav, její zapojení do SZZ
- zrušení provizorního přechodu pro pěší, otevření podchodu
Další příspěvky z úseku Soběslav – Doubí |
bude ještě den otevřených dveří
A kdy to bude?
V článku nejsou zmíněny termíny otevření komunikací k D3. Předpokládám, že začátkem března bude otevřena spojka nad tunelem, která je mimochodem už delší dobu hotová, jen jsou přes ní betony, aby po ní nikdo nejezdil. Kdy je plánováno zprovoznit hlavní spojku do města?
Spojka se zprovozní po uzavření přejezdu pro auta v březnu.
Bohužel 200km/h je politická reklama. Stavba je „kočkopes“. Již v průběhu stavby se politici rozhodli si připsat kladné body a stavbu pozastavili a nechali přeprojektovat na vyšší rychlost. Nemohlo to dopadnou jinak než kompromisem na 180km/h. Bojím se, že třeba parametry tunelu nešlo již předělat jakožto jiné dílčí parametry stavby …
České dráhy vlastní malý počet jednotek Pendolino. Které celé desetiletí mají jízdní řád zakotvené na jiné trati.
Ale Pendolino se již v miunlosti na trati Praha-Budějky objevilo. Slavností a výroční spoje. Např. 110. výročí zahájení elektrického provozu na železniční trati Tábor – Bechyně.
Tj. 29.8. ukončen provoz na původní trati a zároveň zprovoznění nové 2.TK. Bez výluky?
1.4. – 29.8.2022
probíhá výluka staničních kolejí (SK) 2 a 4 v žst. Soběslav a stávající 2.TK Doubí – Planá n.Lužnicí. Z vyloučených SK 2 a 4 v žst. Soběslav bude prováděn návoz materiálu a pokládka nových TK 1 a 2
Tato výluka poslouží i k napojení nové 2.TK jak do zhlaví v Soběslavi, tak i na stávající 2.TK u Doubí. Následně se bude jezdit už po nové 2.TK. Asi jsem to mohl napsat víc podrobně…
Myslím, že by stálo zdůraznit, jestli nějaká výluka vyžaduje NAD.
Ano, bude to 1.4. a z příspěvku to alespoň podle mě vyplývá větou ve výluce provozu na stávající traťové koleji
A bude se jezdit 200? Už se těšim až to bude hotovo a proletim se 200.!!!! nebo to byli jen planí sliby a budem se dál plazyt?????????
Už to bylo mnohokrát zmíněno:
200 km/h jen pod výhradním dohledem ETCS a jen jednotky s naklápěcí skříní. Což znamená, že jedna zkušební jízda s fanfárama a kamerama a pak dlouho nic.
I vtomto příspěvku je zmíněno výhledově 200 km/h
Tak ono kdyby se hodně chtělo, tak se dá trať vyloučit a to pendolíno tam poslat. Jen zrovna u velmi krátké SoDo si nejsem jistý, jestli by se na 200 km/h stihlo rozjet… Snad SuVo směrem z kopce.
Je vidět, že nemáte žádné povědomí o drážním provozu. Jinak byste nemohl napsat první větu.
Náhodou pro tento úsek vychází rychlost pro klasické vozy 180km/h, což není špatný ve srovnání s Sudo-Vo.
Viděl bych to tak, že se tam bude jezdit 160 s tím, že je kam sáhnout v případě zpoždění
Ale připadá v úvahu jen u Ex, protože R, které zastavují v Plané/L. a v Soběslaví, se na takovou rychlost nerozjedou.