Plán postupu prací Soběslav – Doubí na rok 2022

Výhybky kolejových spojek č.14-16 v Soběslavi (autor: Martin, Koridory.cz)

Stavba úseku 4. železničního koridoru ze Soběslavi do Doubí u Tábora v příštím roce dospěje do finále. Alespoň tedy z pohledu cestujícího.

Slavnostní zahájení stavby 8,8 km dlouhého úseku proběhlo 16. října 2019. V tu dobu již naplno běžely přípravné práce. Ve zkratce si připomeňme některé údaje:

  • modernizovaná trať bude téměř v celém úseku vedená v souběhu s dálnicí D3, zhruba polovina povede v jejím těsném sousedství. To umožní zvýšení traťové rychlosti na 160  km/h, výhledově až na 200 km/h
  • přidání druhé koleje přinese zvýšení kapacity a odpadne také nutné křižování vlaků v Soběslavi a Roudné
  • ve stanici Soběslav bude zrušen současný železniční přejezd a nahrazen podchodem pro pěší
  • těsně za stanicí ve směru na Doubí u Tábora bude následovat 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel
  • na tunel naváže přemostění Černovického potoka 830 metrů dlouhou estakádou, další estakáda o délce 263 metrů překoná Kamenný rybník
  • na nové přeložce nebudou žádné úrovňové železniční přejezdy
  • budou zprovozněny nové železniční zastávky Myslkovice a Doubí u Tábora
  • bezpečný přechod pro zvěř zajistí biokoridor
  • celkové investiční náklady akce činí v době zahájení stavby 4 318 819 023 Kč bez DPH
  • zhotovitelem stavby je Společnost Soběslav – Doubí, kterou tvoří firmy STRABAG Rail, EUROVIA CS a Metrostav
Mapka stavby Soběslav – Doubí (Zdroj: Správa železnic)

 

Postup stavby v roce 2022

3.3.2022

  • bude trvale zrušena silniční komunikace přes stávající přejezd v žst. Soběslav. Nově bude zřízen provizorní přechod pro pěší, který bude zabezpečen výstražníky a závorami, které budou přesunuty do nové polohy k přechodu

1.4. 2022

  • ve výluce provozu na stávající traťové koleji (TK) bude v Doubí uzamčena výhybka 1X do přímého směru a bude demontováno trakční vedení nad touto výhybkou

1.4. – 29.8.2022

  • probíhá výluka staničních kolejí (SK) 2 a 4 v žst. Soběslav a stávající 2.TK Doubí – Planá n.Lužnicí. Z vyloučených SK 2 a 4 v žst. Soběslav bude prováděn návoz materiálu a pokládka nových TK 1 a 2
ODKAZ
Sudoměřice - Votice: stav před dokončením (1/2)

29.8.2022

  • bude zprovozněna nová 2.TK Soběslav – Planá n.L. V Soběslavi bude ukončena výluka 2. a 4. SK a současně bude zahájena výluka 1. a 3.SK, pod nimi bude prováděna stavba podchodu. Provoz v Soběslavi tedy bude jen po 2. a 4. SK
  • bude ukončena výluka 2. TK Doubí – Planá n.L.
  • aktivováno nové traťové zabezpečovací zařízení (TZZ) ve 2. TK Soběslav – Planá n.L. a upraveno staniční zabezpečovací zařízení (SZZ) pro novou konfiguraci kolejiště
  • ukončen provoz na původní trati Soběslav – Doubí, která bude do 17.10.2022 snesena včetně všech zařízení

17.10.2022

  • dojde ke zprovoznění 1. TK Soběslav – Doubí a její zaústění novou kolejovou spojkou 15/16 do sudé kolejové skupiny žst. Spojka bude uzamčena do odbočného směru
  • aktivováno nové TZZ v 1. TK Soběslav – Planá n.L.
  • trvá výluka 1. a 3. SK v žst. Soběslav pro stavbu podchodu

28.11.2022

  • zprovoznění liché kolejové skupiny v žst. Soběslav, její zapojení do SZZ
  • zrušení provizorního přechodu pro pěší, otevření podchodu

Další příspěvky z úseku Soběslav – Doubí

Upozorni mě
Upozornit na
guest
15 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
vlada
vlada
28.3.2022 16:45

bude ještě den otevřených dveří

Jirka
Jirka
29.12.2021 20:45

V článku nejsou zmíněny termíny otevření komunikací k D3. Předpokládám, že začátkem března bude otevřena spojka nad tunelem, která je mimochodem už delší dobu hotová, jen jsou přes ní betony, aby po ní nikdo nejezdil. Kdy je plánováno zprovoznit hlavní spojku do města?

Martin
Martin
Reakce na  Jirka
31.12.2021 07:55

Spojka se zprovozní po uzavření přejezdu pro auta v březnu.

sladlu
sladlu
28.12.2021 09:38

Bohužel 200km/h je politická reklama. Stavba je „kočkopes“. Již v průběhu stavby se politici rozhodli si připsat kladné body a stavbu pozastavili a nechali přeprojektovat na vyšší rychlost. Nemohlo to dopadnou jinak než kompromisem na 180km/h. Bojím se, že třeba parametry tunelu nešlo již předělat jakožto jiné dílčí parametry stavby …

České dráhy vlastní malý počet jednotek Pendolino. Které celé desetiletí mají jízdní řád zakotvené na jiné trati.
Ale Pendolino se již v miunlosti na trati Praha-Budějky objevilo. Slavností a výroční spoje. Např. 110. výročí zahájení elektrického provozu na železniční trati Tábor – Bechyně.

Bert
Bert
27.12.2021 17:50

Tj. 29.8. ukončen provoz na původní trati a zároveň zprovoznění nové 2.TK. Bez výluky?

bkp
bkp
Reakce na  mirekk
28.12.2021 19:54

Myslím, že by stálo zdůraznit, jestli nějaká výluka vyžaduje NAD.

JáJa
JáJa
27.12.2021 10:57

A bude se jezdit 200? Už se těšim až to bude hotovo a proletim se 200.!!!! nebo to byli jen planí sliby a budem se dál plazyt?????????

MichalM
MichalM
Reakce na  mirekk
27.12.2021 16:38

Tak ono kdyby se hodně chtělo, tak se dá trať vyloučit a to pendolíno tam poslat. Jen zrovna u velmi krátké SoDo si nejsem jistý, jestli by se na 200 km/h stihlo rozjet… Snad SuVo směrem z kopce.

Odpadlik
Odpadlik
Reakce na  mirekk
28.12.2021 08:41

Náhodou pro tento úsek vychází rychlost pro klasické vozy 180km/h, což není špatný ve srovnání s Sudo-Vo.
Viděl bych to tak, že se tam bude jezdit 160 s tím, že je kam sáhnout v případě zpoždění

Jarda Š.
Jarda Š.
Reakce na  Odpadlik
28.12.2021 19:06

Ale připadá v úvahu jen u Ex, protože R, které zastavují v Plané/L. a v Soběslaví, se na takovou rychlost nerozjedou.