Stavba Soběslav-Doubí u Tábora má za sebou dva roky

Nadjezd nad Zvěrotickou silnicí v Soběslavi. (Autor: Martin, koridory.cz)

Začátkem září uplynul druhý rok od zahájení prací na této stavbě.

Je čím dále více vidět, že se stavba přehoupla do své druhé poloviny. Už to není jen převážení zeminy ze zářezů na náspy, ale přibývá technické vybavení budoucí tratě. Především jsou to stožáry trakčního vedení, které jsou v krajině vidět již z dálky. Protihluková stěna u Soběslavi dostává své panely, vybetonované římsy estakád dávají dojem téměř hotových mostů. Hotovy jsou také silniční nadjezdy, tubusu tunelu zbývá ještě 30 metrů. Budoucí podchod pod severním zhlavím v Soběslavi má hrubou stavbu schodiště a rampy na straně od města.

A právě dokončení této půlky podchodu (nacházející se pod budoucími sudými kolejemi) odstartuje v březnu příštího roku pokládku kolejí nové tratě. Tím se doposud klidná stavba v kdesi v polích přiblíží a začne omezovat provoz na Soběslavském nádraží. Přejezd na Chlebovské silnici se vyloučí pro automobilovou dopravu, která povede objížďkou po nyní budované spojce silnic vedoucí horem přes tunel. Sudá část kolejiště bude vyloučena, aby se na ni mohla začít napojovat nová trať. Bude se tudy postupně navážet materiál pro železniční svršek, kolejnice a posléze i elektrizovat. Na konci srpna příštího roku by měla být jako první zprovozněna druhá traťová kolej Soběslav-Planá nad Lužnicí. Stará trať přes Roudnou bude opuštěna. Ale to už hodně předbíhám, o tom zase jindy.

Soběslav - Doubí 5. 9. 2021
ODKAZ
Rozšíření odstavných kapacit železničního uzlu Praha – lokalita Malletova
Upozorni mě
Upozornit na
guest
4 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
JNav
JNav
7.9.2021 19:09

Děkuji za aktuální reportáž ze stavby. Jak tak sleduji Výš web vidím, že 4. koridor jede. Ano je neskutečné vidět jak roste stavba na zelené louce u Soběslavi i Sudoměř-Votice, obrovské přesuny materiálu, stavby tunelů a estakád, nové silnice… Mám to tam daleko takže jen díky Vám se můžu podívat na obrovskou stavbu. Stějně tak obdivuju i Hostivař a Vršovice kde jsem byl před 3mi roky se podivat když jsem Prahu musel navštívit a nedokázal jsem si představit že v tom zarostlém kusu bývalého kolejiště které zným jako kluk ze svých návštěv prarodičů jako hlučné místo kde ve dne v noci rozposunovávají ohromné množství vagonů, jako místo, kde budou jezdit cestující. A je to tady a je to nříkám krásné ale smysluplné využití území takřka uprostřed Prahy.
Jen mi trošku je líto že se víc nevěnujete i koridoru u nás, kolem řeky Orlice ale chápu že je potřeba někdo, kdo tam žije a baví ho dráha aby se tématu věnoval.
Děkuji za Vaši práci, má smysl

george
george
Reakce na  Martin
12.9.2021 21:49

jedou? Tihle jednou :yapimerkezi.com.tr/En/Projects/Ongoing-Projects

Jenda
Jenda
Reakce na  Martin
4.11.2021 18:46

jedou? Trať Praha-České Budějovice se modernizuje už od roku 2004 nebo 2005. Konec v nedohlednu.