Rozhodnuto: Sudoměřice – Votice postaví OHL ŽS

Mostní estakády kolem Heřmaniček (zdroj: SŽDC/Metroprojekt)

Dne 13.12. 2017 Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, učinila oficiální oznámení, že výběrové řízení na zakázku „Modernizace trati Sudoměřice u Tábora – Votice“ vyhrála dle předpokladů firma OHL ŽS s nejnižší nabídkovou cenou 4,378 miliardy korun.

Nabídky stavebních společností byly v médiích zveřejněny již pár dnů po posledním dni možnosti jejich podání, kterým byl 15.srpen 2017. Dalšími v pořadí byli – sdružení firem Strabag Rail, Subterra a Eurovia s cenou 4,430 miliard Kč a společnost Skanska s nabídkou 4,675 miliard korun.

Do výběrového řízení se přihlásily i zahraniční firmy  – slovenské sdružení firem TSS Grade, Doprastav, Satra a Slovenské tunely a řecká stavební společnost Aktor ATE.

Nyní je to tedy oficiální. OHL ŽS už stavělo předchozí úsek z Tábora do Sudoměřic. Složitým výběrovým řízením prošlo na 674 připomínek od všech pěti zájemců o realizaci stavby. Od úterý dvanáctého prosince běží patnáctidenní odvolací lhůta pro neúspěšné uchazeče. Zda dlouho očekávaná stavba začne v termínu na jaře 2018 nebo bude její zahájení opět posunuto bude tedy jasné až po uplynutí této lhůty.

Stavba „Modernizace trati Sudoměřice – Votice“ bezprostředně navazuje na již uskutečněné stavby „Modernizace trati Tábor – Sudoměřice u Tábora“ v novém km 94,900 (= stávající staničení km 95,307), realizované v letech 2013 – 2015 a „Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy“ v novém km 111,910 (= stávající staničení km 114,500), realizované v letech 2009 – 2013.

Čtěte také  Modernizace trati Sudoměřice u Tábora - Votice začíná

Při této stavbě tak bude v podstatě vybudována zcela nová, sedmnáctikilometrová dvoukolejná trať pro maximální rychlost až 160 km/h se dvěma tunely „Mezno“ (840 m) a „Deboreč“ (660 m).

Stávající trasu jednokolejné tratě, postavené soukromou společností „Dráha císaře Františka Josefa“ (KFJB – k.k. privilegierte Kaiser Franz Josephs Bahn) v letech 1867 – 71 nová trať zkříží na několika místech – za Sudoměřicemi, u Mezna, před a za Ješeticemi (tunelem Deboreč), u Jiříkovce a za Heřmaničkami.

Sudoměřice – Votice: špičkový design nových zastávek.

Propojením nového modernizovaného úseku s již dříve realizovanými dojde ke zrušení stávajících odboček v Sudoměřicích u Tábora a ve Voticích, dosavadních zastávek a železničních stanic Mezno, Střezimíř, Červený Újezd u Votic, Ješetice a  Heřmaničky, které budou nahrazeny novými zastávkami v nových polohách na přeložce trati, kde bude zároveň i zřízena nová čtyřkolejná železniční stanice Červený Újezd (ta však cestujícím sloužit nebude).

 

Přehled plánovaných výluk s NAD v úseku (Tábor) – Chotoviny – Olbramovice v roce 2018 kvůli stavbě „Modernizace trati Sudoměřice – Votice“ :

  • nepřetržitě ve dnech 5. až 8.7., 14. až 15.7., 28. až 29.7., 4. až 5.8., 18. až 19.8., 25. až 26.8., 1. až 2.9., 3 až 4.11., 10. až 11.11., 17. až 18.11., 24. až 25.11. – trhací práce a těžení v Nazdickém zářezu v km 110,7 – 111,7
  • první velká výluka – nepřetržitě ve dnech 4.9. až 1.10. – vložení provizorní výhybky na odb.Sudoměřice (dubnový výzisk výh.č.4 ze Střezimíře, při kterém budou zrušeny koleje č.4. a 6.), provizorní propojení v km 96,130; 98,500 – 98,695; 99,800. Zrušení Hr. Mezno a úprava traťového (TZZ) a přejezdového zabezpečovacího zařízení (PZZ), demolice silničního nadjezdu v km 105,355, vložení mostního provizoria do km 112,3, stavba nového a provizorního trakčního vedení


Zdroj: SŽDC, s.o.

 

3 komentáře

  1. Těch výluk s NAD kvůli nazdickému zářezu bude násobně víc, dle předchozích RPV se uskuteční ještě 115 osmihodinových výluk s NAD. V aktuálním RPV na rozdíl od předešlých totiž vůbec nejsou uvedeny jednodenní výluky, ale pouze výluky nepřetržité s trváním od dvou dnů výše.

  2. Nevíte jestli se někdo odvolal? Nebo jestli se na jaře opravdu začne diky

    • Lhůta pro odvolání končí dnes nebo zítra. Každopádně na březen 2018 jsou již vypsané výluky. Necháme se překvapit, ale můj názor je, že by se nikdo odvolat nemusel.

Komentáře jsou uzavřeny.