Jízdní doby v r. 1874 vs. 2007

 

Pan Kunt (Historie železnic) mi přispěl zajímavou tabulkou – porovnání jízdních dob Praha – Benešov v roce 1874 a ve stejnou denní dobu v roce 2007. Zajímavé bude srovnání po dokončení optimalizace tohoto úseku – také to „udělá“ 20 minut?

 

KFJB – Lokální vlaky v neděli a ve svátky od 15.4.1874

 

odjíždí z denní čas hodin minut jízdní doba 1874 dnes jízdní doba dnes
Prahy odpoledne 1 35 13.48
Hostivaře 1 52 17 14.02 14
Ouřiňovsi 2 02 10 14.08 6
Řičan 2 14 12 14.20 12
Mnichovic a Strančic 2 28 14 14.31 11
Čerčan a Pišely 2 53 25 14.50 19
do Benešova přijíždí 3 09 16 15.02 12
celkem minut 94 74

Po optimalizaci by měly osobní vlaky bez pobytu v zastávkách mít jízdní doby

Strančice – Čerčany 16 minut

Čerčany – Benešov 9 minut

pozn.: názvy stanic jsou použity takové, jak se psaly. Blíže viz mapy v článku>>


 

3 komentáře

  1. Po dokončení optimalizace jsou časy následující:

    1874 Os: 93 min.
    2010 Os: 63 min.
    2010 R: 42 min.

    Takže optimalizace u os. vlaku zkrátila dobu „jen“ o 11 minut.

  2. MichalV:
    Bohužel se mýlíte. Nemá smysl srovnávat „výsledek optimalizace“ s rokem, kdy probíhala stavba, a byla tam tedy desetiminutová vata navíc. Vezměme raději rok 2003, kdy se ještě nestavělo:

    Os z Praha hl.n. 7:23, jízdní doba 65 min.
    Os z Benešova 7:12, jízdní doba 64 min.

    „výsledek optimalizace“: zatím 1 – 2 minuty. Bohužel.
    (Větší přínos je v propustnosti.)

  3. Tak ono u osobního vlaku zastavujícího každých pár km se takto relativně malé zvýšení traťové rychlosti moc neprojeví. U většího zvýšení by to zas naráželo na dobu potřebnou pro rozjezd na tuto rychlost a následné brzdění do další zastávky. Navíc u žabáků vmax=100.

Komentáře jsou uzavřeny