(aktualizace 11.3.2019)
Jak jsme již informovali, na přelomu února a března dojde ke zprovoznění nové 102.koleje a obvodu Eden. Opětovně tak dojde k přímému propojení Vršovic s Malešicemi. Na jedné straně bude tato kolej zapojena do „čekací“ koleje 107 a na druhé straně pak do traťové koleje Vršovice – Odbočka Záběhlice. Z koleje 102 se napojí také Odstavné nádraží Jih, Depo kolejových vozidel a nákladiště Strašnice – toto napojení má svojí novou odvratnou „pískovou“ kolej.
Jak jsme také rovněž informovali, odstavné koleje ve vršovickém osobním nádraží (u portálů tunelů) již byly také sneseny, nákladový obvod téhož nádraží byl kolejově odpojen již delší dobu. V nádraží došlo k několika demolicím různých přístaveb, na nádražní pláni se objevily již první nové základy sloupů (bran) trakčního vedení, k demolici došlo i v Bartoškově ulici.
Vršovické osobní nádraží dostane oproti původnímu projektu jedno ostrovní nástupiště navíc a to čtvrté. Ke změnám došlo i v souvislosti s povrchem a zastřešením nástupišť. Místo všude používané betonové zámkové dlažby bude nově ve Vršovicích použita velkoformátová žulová dlažba a na Edenu a Zahradním Městě velkoformátová dlažba betonová.
Od března se ve Vršovicích os.n., v několika etapách, začne snášet lichá skupina staničních kolejí č. 7 až 19. Uvolní se tak staveniště pro zahájení rekonstrukce mostu v ulici Bartoškova. Přípravné práci započnou i na mostech přes Botič a Otakarovu ulici (už zase), stejně jako na prodloužení podchodu do Nuslí (Bartoškovy ul.). Vystavěna bude i nová technologická budova a kabelovody. O historii podchodu do Nuslí a přestaveb Vršovic v dobách nedávných se lze něco málo dočíst zde.
Nejvíce se momentálně pracuje na mostě přes Průběžnou ulici. Nový most by měl být hotov do konce letošního roku.
Stav kolejiště na bývalém „ranžíru“ k 20. a 26.2.2019
Vršovice – vjezd, čekací koleje k 20.2.2019
Vršovice – odjezd k 20.2.2019
Vršovice – vjezd, čekací koleje k 26.2.2019
Vršovice – býv.odjezd/obvod Eden k 26.2.2019
Z přiložených zákresů je tedy po srovnání zjevné, co vše bylo nově zprovozněno a zrušeno v období mezi 20. a 26.2.2019.
Omezení silniční dopravy
- 25.2. až 11.5.2019 – železniční most nad ul. Vršovická/Otakarova – z důvodů umístění podpěrné konstrukce částečná uzavírka pozemní komunikace a úplná uzavírka chodníku pod mostem – chodci v jízdním pruhu – koridor pro chodce,
- 1. až 20.3.2019 – železniční most nad ul. Bartoškova – z důvodů přeložení kabelů správců sítí částečná uzavírka pozemní komunikace a úplná uzavírka chodníku pod mostem – kyvadlový provoz.
- 17.3. (od 5:00 do 20:00), 31.5. (od 5:00) až 2.6. (do 22:00), 22.6. (od 8:00 do 16:00) a 28.7. (od 8:00) až 29.7.2019 (do 8:00) – železniční most nad ul. V Korytech – úplná uzavírka komunikace. Objízdná trasa bude vedena ul.Průběžná a po Jižní spojce (včetně autobusových linek MHD č. 154, 188, 901 a 906). Pro vozidla s výškou nad 3,3 m povede objízdná trasa ul. V Olšinách, Úvalská a Černokostelecká. Ve dnech 20.3.(od 5:00) až 3.4.2019 (do 5:00) bude pod mostem ul. V Korytech vedena částečná uzavírka – provoz bude řízen kyvadlově světelnou signalizací
Výlukové jízdní řády
VJŘ pro den 26.2.2019
VJŘ pro dny 6. a 7.3.2019
VJŘ pro všední dny v období od 12.3. do 13.12.2019
VJŘ pro dny 16. a 17.3.2019
Podle mě je 4. nástupiště ve Vršovicích naprosto zbytečné. Pro vlaky, které zde zastaví na dvě minuty a pokračují v jízdě bohatě stačí 1. a 2. nástupiště (2 nástupištní hrany a pro případné předjetí třetí hrana), pro výchozí vlaky, tj. Os a R směr Mladá Boleslav nástupiště třetí. Takže 4. nástupiště je naprosto zbytečná investice.
Čtyři nástupiště, jak jste jistě četli v textu, nejsou nic nového. Nynější přestavba vršovické osobní stanice tak navazuje v mírně upravené podobě na původní plány přestavby pražského železničního uzlu z roku 1960, konkrétně druhou část přestavby osobní stanice, plynule navazující na stavby III.tunelu a přestavby západního zhlaví hlavního nádraží, realizovaných v uplynulých letech.
4.nástupiště se plánuje pro vlakové metro, co si maluje ROPID, např.linku Vršovice – Běchovice.
Předpokládám, že ke 4. perónu budou přijíždět/odjíždět vlaky od Malešic a z plzeňské trati via Bránický most.
Hurá že bude to 4. nástupiště. Divil jsem se od začátku proč jsou jen 3 když by se možná vešlo 5. Předpokládal jsem že pak ve Vršovicích konečně začnou stavět vlaky vyjíždějící z depa, hlavně Railjety, Pendolina, vlaky na Berlín a podobné důležité spoje
To doufám není myšleno vážně. Nutnost minutového dodržování JŘ pro fakticky i tak soupravové vlaky (viz. vytížení turnovských rychlíků) je to poslední, co tento vytížený úsek potřebuje.
Jen info: informovalY není správně a tu spojku má ze dneška Kasme už i podbitou. 🙂
Díky za opravu pravopisu