Stavba je situována od katastru Tetín v km 37,461 – 37,900, dále v prostoru stávající železniční stanice Beroun osobní a seřaďovací nádraží, pro traťový úsek Beroun – Zdice v úseku Beroun – Králův Dvůr a železniční zastávky Králův Dvůr v km 42,700, navazující na dokončenou stavbu „Optimalizace trati Beroun – Zbiroh“.
Celková délka stavby je 5,239 km.
Rozhodující náplní stavby je rekonstrukce železničního spodku a svršku pro zvýšení maximální traťové rychlosti na 120-150 km/h pro soupravy s naklápěcí skříní, úprava nástupišť pro výšku hrany nad temenem kolejnice 550 mm, včetně bezbariérového přístupu pro cestující, přejezdů, mostů, podchodů a propustků, modernizace zabezpečovacího zařízení s dálkovým ovládáním stanic z vybraného uzlu (Beroun), s možností připojení na CDP Praha, zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech, výstavba odpovídajícího sdělovacího a informačního zařízení, kabelizace, rekonstrukce trakčního vedení vč. DŘT , elektronická ochrana technologií a technologických objektů, kamerový systém pro zajištění bezpečnosti cestujících a protihluková opatření. Zcela novým prvkem je podpůrná trakční měnírna pro posílení zvyšujících se el. odběrů a zálohu pro dočasně odpojených el. zdrojů.
Ve výběrovém řízení uspěla 8.11.2016 Společnost Beroun s nabídkou 1 818 000 000,- Kč, druhý uchazeč, STRABAG Rail a.s. se o zakázku ucházel cenou 1 823 470 274,12 Kč. Základním hodnotícím kritériem výběrového řízení byla nabídková cena.
Vítězná Společnost Beroun je tvořena firmami:
- EUROVIA CS, a.s. – správce, společník 1
- OHL ŽS, a.s. – společník 2
- GJW Praha spol. s r.o. – společník 3
- SUBTERRA, a.s. – společník 4
Srovnávací fotografie z let 1953/2011 (zdroj: kontaminace.cenia.cz)
Nabízím ke srovnání tři dvojice fotografií z let 1953 a 2011. Posun na další dvojici provedete šipkou vpravo dole.
Fotografie jsou oproti schématům o 180° otočeny.
Fotogalerii z přípravných prací naleznete zde >>
Zdroj: Portál veřejných zakázek, internet
Schémata zpracoval: OHL ŽS a.s.
Titulní fotografie: Karel Smejkal
mirekk – Dobrý den. Mohl bych také požádat o schéma starého stavu ve větším rozlišení, popřípadně, kdyby to šlo poslat na e-mail. Děkuji.
Beroun 22. 1. 2017 http://zst-beroun.rajce.idnes.cz/170122/
Můžete prosím přiložit lepší schéma nového kolejiště? Nebo kde bych jej našel.
Ono to z tohoto obrázku vypadá, že SK 0 a 1 se na západním zhlaví sbíhají.. Je to skutečně tak? Čili plynulé křížení na hlavní trati není možné..
Lepší schéma než toto sem nedám. Musel bych ho rozdělit do několika obrázků, je rozsáhlé. Tím by ztratilo na přehlednosti. Obrázek si stáhněte do počítače a zvětšete v editoru.
Edit: schéma konečného stavu ve větším rozlišení jsem vám poslal na mail, který jste uvedl jako váš kontaktní v komentáři