Plzeňský uzel před otevřením Mikulášské ulice

Autobusový terminál u železničního nádraží v Plzni
(Autor: Luboš Sládek, koridory.cz)

Po rozsáhlé rekonstrukci bude 1. září otevřena pro automobilový provoz Mikulášská ulice u plzeňského Hlavního nádraží. Pro automobilisty přibyla možnost odbočení k nádraží ze směru od centra a parkovací plocha u nádraží. Železniční náspy budou osázeny stromy. To jsou ty lepší zprávy.

Horší je, že zmizel trávník a záhony u nádraží a všechny tyto plochy byly nahrazeny asfaltem a opět se o něco zhorší vsakování dešťové vody.

Prošel a projel jsem i okolí Plzně až k pražským portálům železničních tunelů u Ejpovic, kterými vlaky začnou jezdit od prosincového grafikonu. V současnosti jsou v tunelech pokládána kolej na pevnou jízdní dráhu (pražce nejsou uloženy ve štěrku ale zabetonované).

Plzeň Hlavní nádraží – Vizualizace před nádražní prostor, zdroj SŽDC materiály 2016

 

Následující fotografie byly pořízeny 29. srpna 2018.

Čtěte také  Sudoměřice - Votice: tunel pod Deborečí vyrazí TUBAU

 

16 komentářů

    • za 1) jedině že by přeskočila přes ten minimálně půl metrový betonový rantl, kterým byly ty záhony ohraničené, a za 2) lépe bude vypadat alej z 18 stromů než záhony ohraničené betony (pozůstatek památníku k výročí založení strany) poblíž hlavní silnice a pak jen holá pláň.

  1. Pro objejtivitu by se hodili napsat, že stromy ještě budou, jsou tam na ně skruže po obou stranách, jsou patrné i na přiloženém výkresu.

    • ano máte pravdu. Píše se zde „budou osázeny“… je to jasný budoucí čas. Máte pravdu, na výkresu a i na fotografii se dá dohledat umístění stromů

  2. Opravdu trávníkem a záhony myslíte ty tři čtverce, ohraničené bet. zídkou, každý o hraně cca 10 m, tj. celkem 300 m2, ve kterých byl Památník k 50. výročí založení KSČ v Plzni (ke konci už jen sloup)? Jiná zeleň v místě nebyla…

  3. Pro představu, o jaký památník se jednalo:
    http://www.socharstvi.info/realizace/pamatnik-k-50-vyroci-zalozeni-ksc-v-plzni/
    Zdejší končiny jsou proslavené stavěním a bouráním soch a pomníků podle toho, co se zrovna hodí a nehodí takříkajíc do krámu a bohužel nejen totalitních a kýčovitých, ale i umělecky hodnotných, viz Anděl ad. Zakrýváním uměleckých děl dané doby se dějiny rozhodně nezmění. Jsem zvědav jak dopadne smíchovské nádraží po rekonstrukci, jestli to taky něčím překryjí.

  4. Betonové květináče sice moc vzhledné nebyly, ale mohly se udělat tak, že by vypadaly hezky. Osobně bych si tam představil nějako alej ze stromů. Popravdě nechápu, k čemu tolik parkovacích stání u nádraží – resp. pro tak velké nádraží a město je to parkoviště stejně malé a pro taxi nebo něco jako K+R je to zbytečně moc asfaltu. Předpokládám, že místa stejně zaberou zaměstnanci nádraží. Proč nepostavilo město parkoviště pod nádražím? Obdobně to mohlo být i v UL.

  5. Lidi
    Píši že stromy budou osazeny 😉 podél stěn náspů…
    „Rejpnul“ jsem si však do úbytku další ploch, který mohl sloužit pro vsakování vody. Voda steče do kanálů po betonové a asfaltové desce :/

    Copak neexistuje porvch s vsakovacími vlastnostmi, který lze aplikovat na parkovišti??? Pojezdná plocha vyžaduje jinačí vlastnosti, ale odstavná plocha není tak přeci náročná, aby to nějaká projektat vymyslel a i levně

    • ano, třeba zatravňovací dlažba… ta ale moc vzhledná není, pokud se řádně neudržuje – sekání, zálivka paod.

      • Nebo jiné bezúdržbové systémy… není snaha hledat mezi technologiemi a následně je aplikovat ve městech natož u soukromých subjektů jako SDŽC a obchodních řetezců atd

  6. Ano, stromy, už je vidím, tady v Černicích u NC máme také takové, opelichané, napůl uschlé chudinky. Takže místo betonových květinových mís máme betonovou dlažbu. A pestrobarevná auta. A víte vy vůbec, kolik takové kytky stojí? Těch cibulí tulipánů, hlíz dosen, každoročně sazenic letniček. A dlažba? Ta se akorát vykope, až se bude něco předělávat. A té vody, co by se do těch záhonů muselo letos nalít. Ještě že už tam nebyly. A ta pěkná zdravá borovice, ta by stejnak brzo chcípla.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*