Jednou z největších investic do výpravních budov je v současnosti rekonstrukce secesní budovy plzeňského hlavního nádraží.
Práce budou zahrnovat především opravu střešního a obvodového pláště a úpravy vnitřních prostor v přízemí a patře odbavovací haly, kde vznikne široká nabídka služeb pro cestující. Dále dojde k vytvoření zázemí Správy železnic a dopravců včetně úprav ve vyšších patrech.
Vlastní stavební práce začaly v květnu a potrvají přibližně dva a půl roku. Realizuje je Společnost nádraží Plzeň, kterou tvoří Metrostav DIZ, OHL ŽS a AVERS. Za 667,9 milionu korun.
Další ze staveb, která je součástí modernizace plzeňského železničního uzlu, je modernizace úseku Plzeň hl. n. – Plzeň-Koterov
Zdroj: Správa Železnic
Uprimne, trochu jsem se divil, ze SZDC je schopna spolupracovat s RSD. Ze se stavi chytre a do budoucna. Potesilo me to. Neni to zvykem.
A ten prechod pro chodce prez silnici hned pod pesi lavkou.. ten bych zrusil, jinak lavka bude nevyuzivana..
Lavka je vlastne prodouzeni cesty.. a clovek je tvor liny.. Jinak lavka je moc hezka – at slouzi!
Přechod zrušit nepůjde. Tedy šlo by to, ale museli by se dát na lávku jít i z obou stran té silnice. Na bezbariérové přístupy tam ale aspoň podle videa není místo.