Ve dnech 5. až 9. září 2020 v denních výlukách (vždy od 8:20 do 16:40 hod.) projde poměrně významnou proměnou železniční stanice v Heřmaničkách.
V důsledku postupujících prací na modernizaci trati ze Sudoměřic u Tábora do Votic dojde na táborském zhlaví stanice k redukci kolejiště. Snesena bude ústředně stavěná výhybka č.3 a výkolejka Vk1 a části staničních kolejí č.1 a 2 (do km 110,750). Demontována bude i část trakčního vedení nad 1. staniční kolejí a to v úseku od km 110,420 do 110,800, kde bude toto vedení zakotveno na trakční podpěry (stožáry) č.8 a 20. Sneseny budou trakční stožáry č.10; 12; 14 a 16 a příslušné brány (převěšení trakčního vedení na nové krakorce proběhlo již při minulé výluce).
Výhybka č.1 bude trvale uzamčena do odbočného směru a páka výhybky na stavědlovém přístroji stavědla St.1 zablokována proti manipulaci.
Stanice Heřmaničky se tak po úpravách stane v podstatě dvoukolejnou výhybnou, umožňující křižování vlaků (na/z 1.kolej(-e) bude nadále umožněn vjezd/odjezd ve směru od/do Benešova).
Náhradní autobusová doprava bude vedena následovně:
- Os/Sp – Olbramovice – Střezimíř – Sudoměřice u Tábora – Tábor a zpět a Mezno – Sudoměřice u Tábora a zpět dle výlukového jízdního řádu
- R/Ex – Olbramovice – Chotoviny a zpět dle platného jízdního řádu
Celý plánek žst. Heřmaničky ke stažení.
Další výluky na trati č.220 v září 2020
Denní výluky v traťovém úseku Veselí nad Lužnicí – Tábor se konají ve dnech 2., 3. (vždy od 7:50 do 16:15 hod.) a 4. září 2020 (od 7:50 do 14:15 hod.).
Výlukový jízdní řád 2., 3. a 4.9.2020, Ex/R
Denní výluky v traťovém úseku České Budějovice – Veselí nad Lužnicí se konají ve dnech 22. a 23. září 2020 (vždy od 8:25 do 17:35 hod.)
Výlukový jízdní řád 22. a 23.9.2020, Os/Sp
Výlukový jízdní řád 22. a 23.9.2020, Ex/R
Železniční stanice Heřmaničky se nachází v km 110,851 trati České Velenice – Praha. První výhybka stanice se nachází v km 110,401, poslední v km 111,126. Stanice má tři dopravní koleje č.5, 3 a 1 (užitných délek 516, 542 a 494 m) a jednu manipulační kolej č.2 (užitné délky 470 m), dále dvě vlečkové kusé koleje č.2a a 5a (užitných délek 60 a 88, resp. 108 m).
Součástí stanice jsou dva úrovňové přejezdy v km 111,134 (silnice II.tř. č.121, P5662) a 111,469 (silnice III.tř., P5663) s obsluhou závor ze stavědla St.2 (PZM 2 a PZM 1).
PZM v km 111,134 a 111,469 obsluhované signalistou St. 2 jsou v uzavřené poloze zabezpečeny elektromagnetickým zámkem v závislosti na odjezdovém návěstidle L1–5 a vjezdovém návěstidle S. Na stavědlovém přístroji je závislost dosažena tím, že signalista musí PZM uzavřít, v uzavřené poloze zamknout, klíče od zámků vyjmout, zasunout do elektromagnetického zámku ve stavědlovém přístroji, klíčem otočit doprava, přičemž se rozsvítí kontrolní žárovka. Teprve potom může signalista uzavřít závěr výměn a obsloužit návěstidlo. Po vjezdu nebo odjezdu vlaku (PMD), kdy návěstidlo bylo přestaveno na návěst „Stůj“ a elektricky uzavřeno, může signalista vyjmout klíče ze stavědlového přístroje, PZM odemknout a otevřít. PZM1 v km 111,469 po odjezdu vlaku směr Olbramovice smí otevřít až po uvolnění kolejového úseku SK. Náhradní zapečetěné klíče od PZM v km 111,134 a 111,469 má v úschově výpravčí.
Stanice je vybavena staničním zabezpečovacím zařízením druhé kategorie – elektromechanickým zabezpečovacím zařízením (řídící přístroj RANK se dvěma závislými stavědlovými přístroji 5007 z druhé poloviny 70.let 20.století, kdy proběhla výměna za původní přístroje 3414 a RANK).
Bezvýhybkový úsek SK je pro zjišťování volnosti koleje vybaven počítači náprav Frauscher. V úseku Ješetice – Heřmaničky je instalováno traťové zabezpečovací zařízení (TZZ) 2. kategorie hradlový poloautomatický
blok se souhlasovým hradlem. V mezistaničním úseku Heřmaničky – Olbramovice je instalováno TZZ 3. kategorie – automatické hradlo AH 88A bez oddílových návěstidel. V traťovém úseku Heřmaničky – Olbramovice (STÚ) jsou pro zjišťování volnosti použity počítače náprav Frauscher. Ve směru od Olbramovic, obv.Votice je světelné vjezdové návěstidlo „S“ a světelná předvěst „PřS“ z roku 1960; odjezdové světelné návěstidlo L1-5 ve směru na Olbramovice je z roku 2010, kdy nahradilo původní mechanické jednoramenné v souvislosti se stavbou „Modernizace trati Votice – Benešov“. Ve směru od Ješetic je světelná předvěst „PřL“ z roku 1960 a dvouramenné mechanické vjezdové návěstidlo „L“; ve směru na Ješetice je jednoramenné mechanické odjezdové návěstidlo „SJ“. Výhybky č.1 až 3, výkolejka Vk1 a výhybky č.7 až 11 jsou ústředně stavěné ze stavědel St.1 a St.2. Ústředně stavěné výhybky jsou vybaveny mechanickými přestavníky s pružinou ZZ 5206 a výhybky č.1, 3, 9 a 11 rovněž mechanickými závorníky. Mechanická návěstidla na táborském (ješetickém) zhlaví a záhlaví stanice jsou posledními mechanickými návěstidly na elektrifikované jednokolejné trati v síti SŽ(DC) a jsou velice známým a vyhledávaným fotografickým místem „šotoušů“. Stanice se nachází v postupném spádu 11,4/8,7/0,6/4,2/11,2 ‰ ve směru od začátku trati.
Takže 200 ani v zimě ani v srpnu 2022 😉 ?
Už bylo hodně o tom napsáno. Magická 200 bude umožněna POUZE pro vlaky s NS a další podmínkou je VE VÝHRADNÍM REŽIMU ETCS. Co to znamená, o tom se nebudu rozepisovat.
To samozřejmě také. Platí však i to, co jsem napsal.
Simba:vždyž se měnil plán od SŽDC na 200 km v hodině. V zimě. Tak já tomu nerozumím. 🙁
Jinak díky za srpen 2022. Fajn.
Zase výluky. Ví někdo přesný termín, kdy de vlaky budou prohánět dvoustovkou konečně?
Vlaky se tu rozhodně 200 prohánět nebudou, to je už dnes jasné. Stavba je schválena na 160 a tak musí být, kvůli příspěvku z EU, i zkolaudována. Předpokládaný termín zprovoznění jedné ze dvou kolejí je dle posledních informací z oficiálních tiskovin srpen 2022, po zhruba stodenní nepřetržité výluce (začátek výluky a tím i ukončení provozu na původní trati si přepočítejte sám). Navíc ta 200 byla jen a pouze zamýšlena pro „klopidla“.
kdo vlastně schválil tu blbost stavět koridory jen na 160?? a ne na 200
Začal bych někde v roce 1973 a UIC, ale pro odpověď bude postačovat zmínit mezinárodní dohody:
– 31.5.1985, EHK/OSN, Ženeva – Evropská dohoda o mezinárodních železničních magistrálách (zkr. AGC aneb angl. European Agreement on Main International Railway Line)
– 1.2.1991, EHK/OSN, Ženeva – Evropská dohoda o nejdůležitějších trasách mezinárodní kombinované dopravy a souvisících objektech (AGTC aneb European Agreement on Important International Combined Transport Lines and Related Installations)