Stavba „Modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor – II. část, úsek Veselí nad Lužnicí – Doubí u Tábora“ je jednou ze souboru staveb IV. železničního tranzitního koridoru a je charakterizována velkým množstvím mostních objektů. Součástí stavby je dále novostavba dvoukolejného tunelu s pracovním názvem „zvěrotický“ za železniční stanicí (žst.) Soběslav ve směru Doubí u Tábora v celkové délce 370 m. Celá stavba je budována převážně v nové trase jako dvoukolejná elektrifikovaná trať. Souhrnná délka stavby je 8,8 km, oproti původní stopě přes stanici Roudná se trasa zkracuje o 765 m.
Zhotovitelem stavby je „Společnost Doubí – Soběslav“ zastoupená vedoucím účastníkem STRABAG Rail a.s., a dále společnostmi EUROVIA CS a.s. a Metrostav a.s. Investorem stavby je Správa železnic, Stavební správa západ a generálním projektantem stavby je METROPROJEKT Praha, a.s.
Začátek stavby je v km 62,262 a navazuje na 1. etapu této stavby, která byla zprovozněna v roce 2015. Stavba končí v km 71,88, kde se trasa přibližuje k původní stopě trati a plynule navazuje na sousední stavbu Modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor – I. část, úsek Doubí u Tábora – Tábor, dokončenou v roce 2009, která … celý článek s původním názvem „Mosty na železniční trati Veselí nad Lužnicí – Doubí u Tábora“ autora Bořivoje Leszka z firmy STRABAG Rail a.s. najdete zde.
Moc zdarily most ba uvodni fotce 👍
To ano, ale pořád jen průjezdným profilem širší železobetonová imitace původních kamenných mostů se železobetonovou klenbou typu Moniér, jichž byla (nejen) tato trať plná a najdete ji ještě dnes např. u Mezna.