Na příští rok Správa železnic slibuje zahájení stavby tratě do Kladna

Praha-Masarykovo nádraží (vizualizace, Správa železnic)

Již téměř dvacet let se mluví o železničním spojení centra Prahy s ruzyňským letištěm. Po stejnou dobu se tento projekt i připravuje.
Ve stejném období zaznamenalo pražské mezinárodní letiště velký rozvoj s násobným nárůstem počtu letů i cestujících. Hranice dvou miliónů odbavených cestujících padla v roce 1993, v roce 2005 to bylo již deset milionů. Zatím nejvýkonnějším byl rok 2008, kdy letištěm prošlo více než 12,5 milionů cestujících. (Více o projektu v tomto příspěvku >>)

První dva úseky tratě by se podle Správy železnic měly začít budovat v roce 2022

Díky modernizaci trati z Prahy do Kladna se mnohá nádraží na trati promění v moderní dopravní terminály. Modernizace a dostavba stanice Praha Masarykovo nádraží začne v roce 2023 a potrvá přibližně tři roky. Stavba zahrnuje komplexní přestavbu stanice, rozšíření stávajícího počtu kolejí ze sedmi na devět a vybudování nového vestibulu a platformy nad kolejištěm.

 

Stanice Praha-Bubny

se bude po modernizaci nacházet v těsné blízkosti stanice metra C Vltavská. Díky tomu bude cestujícím umožněn rychlý a pohodlný přestup na další druhy dopravy. Stanici bude tvořit jedno ostrovní a dvě boční nástupiště zakrytá celkovým zastřešením. V prostorách stanice vzniknou komfortní prostory pro cestující a prostory pro komerční služby.

Stanice Praha-Veleslavín

se stane významným dopravní bodem pro západní část Prahy. Její otevřená architektura vytvoří komfortní a přehledné prostředí pro cestující a díky víceúrovňovému řešení se stane vysoce kapacitním dopravním uzlem umožňujícím přestup z vlaků na metro a další linky pražské MHD.

 

Zdroj: YT Správa železnic


 

ODKAZ
Podle UNESCO se má vyšehradský most zachovat
Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře