
Po dvou měsících přinášíme aktuální porci fotek ze stavby koridoru Soběslav – Doubí.
Čeho si člověk všimne už z dálky, jsou sloupky budoucích protihlukových stěn. Tato „ozdoba“ nových tratí bude i zde. V celém úseku se betonují patky stožárů trakčního vedení a zatravňují náspy a zářezy. Při výluce v květnu došlo v Soběslavi k vyvrtání děr pro piloty pažení v místě budoucího podchodu. Do něho se postupně betonuje schodiště. Nadjezd silnice Janov – Myslkovice je v plném provozu. Druhý u Doubí zatím ne, ale má již položenu asfaltovou vozovku. U tunelu zbývá zhotovit několik posledních desítek metrů tubusu. Na obou estakádách se betonují římsy.
Protihlukové stěny
Projekt protihlukových stěn (PHS) je členěn do tří částí (A, B, C):
- A – po levé straně trati, se začátkem PHS v km 63.460 na násypu za zhlavím stanice Soběslav. Přechází přes most v km 63.600, dále po horní hraně zářezu a končí před vjezdovým portálem Zvěrotického tunelu v km 64.214.
- B – začíná vlevo na násypu za výjezdovým portálem tunelu v km 64.879 a končí na třetím mostním pilíři v km 65.100.
- C – poslední úsek PHS je vpravo trati, začíná za výjezdovým portálem Zvěrotického tunelu v km 64.990 na násypu a končí na mostě v km 65.190.
Délky a výšky PHS v jednotlivých částech:
Úsek | Délka | Výška |
A | 780 m | min. 2.5 m nad TK |
B | 222 m | min. 2.0 m nad TK |
C | 199 m | min. 2.0 m nad TK |
Únikové východy a prostupná pole
V PHS budou zřízeny únikové východy formou překryvných polí u trakčních stožárů a jejich vzájemná vzdálenost bude 300 m. Znamená to, že únikové východy budou tři: v km 63.840, 64.879 a 64.100.
Pro usnadnění případného zásahu záchranných složek budou každých 40 m vsazena pohltivá prostupná pole z materiálu, který je možné vybourat běžnými prostředky jak profesionálních, tak i dobrovolných hasičů do 5 minut.
Vegetační úpravy
Stejně jako na předchozích úsecích 4. koridoru, budou i zde osázeny z vnější strany části PHS popínavé rostliny. A to mezi km 63.710 – 64.210.

Další příspěvky z úseku Soběslav – Doubí |
Nízké zdi i jiné protihlukové prvky sice fungují, ale zapomeňte. Martinovi díky 🙂
Rádo se stalo. Nejvíc jsem se „nadřel“ s tím, abych neměl v každé větě slovo betonovat.☺
Super, tady to odsejpa taky krasne 👍
Jen to architektonické cítění pláče nad tímhle lowcostem.
Jo chapu, ale pro me je ted, po mnoha lrtechvfrustraci hlabnim duvodem, ze se stavi…
Letech frustrací? Z čeho? 🙂 Jste zábavný. A ne, nechápete nic. Je rozdíl, zda se postaví „panelák nebo Tančící dům“, v tomto případě typizovaná estakáda nebo Nové spojení.