Na stavbě u Soběslavi už rostou protihlukové stěny

Počátky stavby sloupků protihlukové stěny u Soběslavi. (Autor: Martin, koridory.cz)

Po dvou měsících přinášíme aktuální porci fotek ze stavby koridoru Soběslav – Doubí.

Čeho si člověk všimne už z dálky, jsou sloupky budoucích protihlukových stěn. Tato „ozdoba“ nových tratí bude i zde. V celém úseku se betonují patky stožárů trakčního vedení a zatravňují náspy a zářezy. Při výluce v květnu došlo v Soběslavi k vyvrtání děr pro piloty pažení v místě budoucího podchodu. Do něho se postupně betonuje schodiště. Nadjezd silnice Janov – Myslkovice je v plném provozu. Druhý u Doubí zatím ne, ale má již položenu asfaltovou vozovku. U tunelu zbývá zhotovit několik posledních desítek metrů tubusu. Na obou estakádách se betonují římsy.

Soběslav - Doubí 22. 6. 2021

 

Protihlukové stěny

Projekt protihlukových stěn (PHS) je členěn do tří částí (A, B, C):

  • A – po levé straně trati, se začátkem PHS v km 63.460 na násypu za zhlavím stanice Soběslav. Přechází přes most v km 63.600, dále po horní hraně zářezu a končí před vjezdovým portálem Zvěrotického tunelu v km 64.214.
  • B – začíná vlevo na násypu za výjezdovým portálem tunelu v km 64.879 a končí na třetím mostním pilíři v km 65.100.
  • C – poslední úsek PHS je vpravo trati, začíná za výjezdovým portálem Zvěrotického tunelu v km 64.990 na násypu a končí na mostě v km 65.190.

Délky a výšky PHS v jednotlivých částech:

Úsek Délka Výška
A 780 m min. 2.5 m nad TK
B 222 m min. 2.0 m nad TK
C 199 m min. 2.0 m nad TK

Únikové východy a prostupná pole

V PHS budou zřízeny únikové východy formou překryvných polí u trakčních stožárů a jejich vzájemná vzdálenost bude 300 m. Znamená to, že únikové východy budou tři: v km 63.840, 64.879 a 64.100.

Pro usnadnění případného zásahu záchranných složek budou každých 40 m vsazena pohltivá prostupná pole z materiálu, který je možné vybourat běžnými prostředky jak profesionálních, tak i dobrovolných hasičů do 5 minut.

Vegetační úpravy

Stejně jako na předchozích úsecích 4. koridoru, budou i zde osázeny z vnější strany části PHS popínavé rostliny. A to mezi km 63.710 – 64.210.

 

Mapka stavby Soběslav – Doubí (Autor: Martin, koridory.cz)

 

Další příspěvky z úseku Soběslav – Doubí
ODKAZ
Rozšíření odstavných kapacit železničního uzlu Praha – lokalita Malletova
Upozorni mě
Upozornit na
guest
6 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
simba
Autor
24.6.2021 18:09

Nízké zdi i jiné protihlukové prvky sice fungují, ale zapomeňte. Martinovi díky 🙂

Upravil před 2 let simba
Vlada
Vlada
23.6.2021 21:50

Super, tady to odsejpa taky krasne 👍

simba
Autor
Reakce na  Vlada
24.6.2021 18:07

Jen to architektonické cítění pláče nad tímhle lowcostem.

Vlada
Vlada
Reakce na  simba
24.6.2021 23:29

Jo chapu, ale pro me je ted, po mnoha lrtechvfrustraci hlabnim duvodem, ze se stavi…

simba
Autor
Reakce na  Vlada
25.6.2021 23:09

Letech frustrací? Z čeho? 🙂 Jste zábavný. A ne, nechápete nic. Je rozdíl, zda se postaví „panelák nebo Tančící dům“, v tomto případě typizovaná estakáda nebo Nové spojení.

Upravil před 2 let simba