V 1. části popisu trasování úseku 4. železničního koridoru, stavby Sudoměřice u Tábora – Votice, jsme se blíže podívali na část od začátku stavebního úseku v Sudoměřicích a skončili v nové železniční stanici Červený Újezd.
Zbývá nám delší část z Červeného Újezda do Votic, kde stavba naváže na již hotovou stavbu Votice – Benešov u Prahy.
V první části jsem zapomněl zmínit důležité údaje:
- délka původní trati: 19 190 m
- délka nové trati: 17 000 m
- zkrácení proti původní trase: 2 190 m
- v km 111,800 nového staničení, na konci tohoto stavebního úseku bude umístěn tzv. skokový staničník s údajem 111,800 => 114,700
Nové trasování
Stejně jako v první části příspěvku i tady budu používat kilometráž původní trati (v plánech šedé číslování).
Červený Újezd – Ješetice
Na votickém zhlaví nové žst. Červený Újezd (mezi spojkami mezi hlavními kolejemi a výhybkami do staničních kolejí) bude vybudována zastávka Červený Újezd zastávka. Délky nástupištních hran budou 90 m s možnosti prodloužení na 140 m.
V km 104,6 se nová trať opět těsně přiblíží tělesu tratě současné a těsně za dnešním km 105,3 ji pod úhlem asi 30° zprava překříží.
Následuje křížení s trasou budoucího vedení dálnice D3. Opět místo přiblížím pomocí současné kilometráže: když se podíváte v km 105,8 asi 80 metrů vlevo, je to místo budoucího dálničního přemostění nové tratě. Po dalších 380 metrech se dostáváme k vjezdovému portálu 660 m dlouhého tunelu Deboreč pod stejnojmenným vrchem. Před portálem bude nástupní plocha IZS s příjezdovou komunikací. Tunel bude zčásti v levostranném oblouku o poloměru 1402 m v ose tunelu a dále ve směru přímém.
Za výjezdovým portálem tunelu Deboreč těsně vlevo u současné tratě v km 107,4 navržena nová zastávka Ješetice. Na jejím konci je místo křížení nové a staré trati.
Ješetice – Heřmaničky
Dále za křížením obou tras a zastávkou Ješetice je trať vedena v přeložce kolem obce Radič, kde je v km 106,108 navržen nový 4polový mostní objekt. U obce Jiříkovec se nová trať v současném km 109,3 (před přejezdem) napojí na trať současnou a po necelých 500 metrech ji opustí.
Nová trať se opět dostává na stávající asi 50 metrů za St.1 v Heřmaničkách, kde nová 1. kolej částečně prochází osou současné 1. staniční koleje. Právě v tom místě budou i 220 m dlouhá nástupiště zastávky Heřmaničky. Nástupiště v délce 220 m jsou navržena pro možné zastavení vlaků II. segmentu a zejména pro přepravy při akci Pochod Praha – Prčice.
Heřmaničky – Votice
U stávajícího železničního přejezdu v km 112,083 se nová trať zprava začne pomalu přibližovat současné, pokračuje po již částečně navršeném náspu a před km 112,4 ji překříží opět na násep, který byl v předstihu navezen z výzisku materiálu při ražbě tunelů mezi Voticemi a Benešovem.
Poslední napojení na stávající trať je v úrovni bývalého hradla Arnoštovice. Odtud trať pokračuje v souběhu se stávající tratí tak, že nová 1. kolej je v ose stávající traťové koleje a pro 2. kolej bude rozšířen hluboký skalní zářez před Nazdicemi. Na jeho konci je napojení na již hotový úsek Votice – Benešov.
Novostavby
Mezi nově budované objekty patří technologická budova v ŽST Červený Újezd, nová budova spínací stanice v lokalitě k.ú. obce Heřmaničky a technologické objekty u portálů tunelů. V zastávkách Mezno, Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky jsou navrženy nové přístřešky pro cestující lehké konstrukce, stejný typ je navržen i na nástupištích v ŽST Červený Újezd. Pro eliminaci nepříznivých účinků hluku jsou v lokalitách dle zpracované akustické studie navrženy protihlukové stěny.
Graf rychlostí
Na závěr se podívejte na grafické znázornění současných a budoucích rychlostí.
pěkně na hovno mapi v tom abi se prase viznalo. to nemůžete nakreslit třeba do mapi.cz????!!!!!!!!!!!
Uff, to je tedy síla. Vám by nepomohly ani mapy.cz, natož pak mapi.cz. Vám by pomohlo navštívit hodinu češtiny na ZŠ 1. stupně.