Lokalita Mezno
V budoucím zářezu nové trati jsou prováděny práce na železobetonových kotevních trámcích.
V tunelu Mezno (jehož ražba byla slavnostně zahájena 11.9.2019) pokračuje novou rakouskou tunelovací metodou tato ražba. Tunel, jehož ražená část má délku 768 m z celkové délky 840 m, by měl být proražen v polovině roku 2020. Dvoukolejný tunel razí brněnská firma OHL ŽS, Divize R – Dopravní stavby, středisko R160 Tunely. Tunel se nachází v úseku mezi budoucími zastávkami Mezno a Střezimíř.
Stavební jámy hloubených částí tunelu jsou navrženy jako svahované. Boční stěny jam mají tři úrovně sklonů. Zajištění tvoří převážně vrstva stříkaného betonu s výztužnou sítí doplněná hřebíky dl. 4 m.
V portálových stěnách byly nad profilem kaloty budoucího tunelu byly provedeny mikropilotové deštníky z mikropilot 108/16 mm délek 18 m (vjezd) a 15 m (výjezd) o celkovém počtu 47 ks na každém portálu.
Zajištění stavebních jam dokončila společnost Zakládání staveb, a. s. na konci ledna 2020. Stavební jámy vjezdového a výjezdového portálu slouží k dočasnému zajištění přístupu k tunelu a následně k definitivní výstavbě portálů hloubených částí tunelu.
Pracovníci firmy v současnosti pokračují v pracích v cca 400 m dlouhém zahloubeném úseku souběžném s dálnicí D3 v lokalitě Lipiny mezi zastávkami Sudoměřice u Tábora a Mezno.
Lokalita Deboreč
Aktuálně jsou, dle oznámení pro veřejnost od firmy OHL ŽS pro květen 2020, práce v tunelu zastaveny.
Ražba novou rakouskou tunelovací metodou byla ukončena přibližně po roce a to slavnostním zakončením (prorážkou kaloty) dne 11.2.2020. Ražbu tunelu, kterou pod řízením OHL ŽS, Divize Z – Železnice provedla slovenská společnost TUBAU, byla potvrzena geologická pestrost horninového prostředí, ve kterém byly ražby vedeny. V průběhu ražeb byly využity všechny vystrojovací třídy připravené v rámci realizační projektové dokumentace. Mírné zpoždění prorážky tunelu oproti předpokladu způsobil průchod geologickou poruchou, který si vyžádal i zpětné zesílení již vybudovaného primárního ostění v úseku délky 68 m.
Práce na tunelu budou pokračovat v podobě zřízení sekundárního ostění, izolací a postupného kompletního dokončení. Do provozu by měl být tunel uveden v roce 2022, kdy by měla být začátkem roku uvedena do provozu nejprve jedna kolej v celé délce přeložené trati a původní (stará) trať dopravně opuštěna. Druhá kolej by ji měla následovat o něco později.
Lokalita Nazdice
V Nazdickém zářezu zaměstnanci chomutovské firmy Strix Chomutov dokončily zemní práce na jeho rozšíření pomocí těžké techniky. Nyní práce pokračují v zajišťování svahu pomocí systému Krismer, ve skalnaté části v kombinaci s lanovými sítěmi HEA Panel od Maccaferri. Probíhá i montáž lehkého plotu.
Lokalita Radíč/Heřmaničky
Stav některých mostních estakád k začátku dubna 2020 je patrný ze snímků Správy železnic (ex SŽDC).
Nyní především probíhá návoz prvků nosné ocelové konstrukce na poslední mostní estakádu (ve směru staničení) u Heřmaniček. Ke dni vydání tohoto článku byla osazena první dvě mostní pole (viz poslední foto SŽ z dubna, aktuální připravujeme).
Fotogalerie
Zářez u obce Mezno:
Zářez u obce Nazdice:
Videa
Modernizace trati Sudoměřice – Votice: práce v zářezech u obcí Nazdice a Mezno (k 27.4.2020):
Modernizace trati Sudoměřice – Votice (únor 2020):
Modernizace trati Sudoměřice – Votice: tunel Mezno (leden/únor 2020):
S využitím fotografií a textů firem OHL ŽS, Strix Chomutov, Zakládání staveb a Správa železnic.
Ja to chapu, ale reditel SZDC zaroven rikal, ze zpozdeni az do roku 2022 mu prijde zbytecne. Holt neda se nic delat. Hlavne, at je to vse precizne bezpecne udelany a pak se bude suprove jezdit. 🙂
Předělávají to ze 160 km/hod na 200 km/hod. Mění se projekt za pochodu. K lepšímu a rychlejšímu cestování.
200km/h pro NS, rozuměj k úplně k ničemu
Přesně tak 🙂
Ano, víme, psalo se o tom zde, vč. přílohy v podobě doprovodné technické studie potřebných úprav ze 160 na 200:
https://www.koridory.cz/usek-ze-sudomeric-do-votic-se-preprojektovava-pro-rychlost-200-km-h/
Ale, že by přemalování bezp. pruhu od okraje nástupiště trvalo tak dlouho? Vtip. Protože podle všech těch vyjádření dobré správy je na razantnější změny, posané v oné studii už pozdě.
Diky za info. V textu je, ze tunel bude az v roce 2022. Takze do konce roku 2021 se nebude opravdu jezdit rychleji? Velka skoda i zklamani.
Plán SŽ počítá se zahájením provozu po jedné koleji začátkem roku 2022. Stavba má zpoždění z mnoha již několikrát zveřejněných důvodů, s termíny zamíchala karty i epidemie koronaviru, kdy byla např. na 14 dnů (tj. délku doporučované karantény) zastavena i ražba tunelu Mezno, kde se běžně postupuje zhruba kolem 2 m denně.