Tunel Mezno
Jak jsme před časem slíbili v předešlém článku, tak plníme a přinášíme několik snímků od obou portálů tunelu Mezno. Jak vidno, práce na přípravě k ražbě značně pokročily, čehož důkazem je i vznikající mikropilotový deštník budoucího portálu. Práce probíhají obdobným způsobem jako na většině předchozích tunelových stavbách na IV.koridoru. Předpokládaný termín zahájení samotné ražby tunelu, resp. případného slavnostního zahájení, není redakci znám.
Odstřelem začalo budování tunelu Mezno (zdroj: FB SŽDC):
Historie modernizace trati Sudoměřice – Votice, květen/červen 2019 (zdroj: OHL ŽS/YouTube):
Jsem laik, ale pokroku v železniční dopravě fandím. Teď mi velmi zajímá stavba v Praze Hlavní – Hostivař a připadá mi, že veřejnost nezná žádné termíny, například kdy mají být položeny mosty přes Průběžnou ulici a kdy má být zprovozněno nádraží Zahradní Město. Všeobecně mám z našich medií dojem, že jako občan České republiky se musím výhradně zajímat o silniční dopravu a že do železnice mi nic není.
jediný koridor,u kterého se díky pozitivnímu trasování zvedla fyzicky rychlost nejvíc ze všech koridorů pro klasickou vozbu
To záleží na tom, jak se ta propaganda pojme. Zvýšení průměrné rychlosti z 65 na trati, na kterou se od elektrizace úseku Tábor – Benešov s.alo, co se údržby týče na 100 km/h v roce 2021 po dokončení stavby Sudoměřice – Votice za předpokladu Praha – Tábor hodina jízdy x vzdálenost obou měst kolem 100 km, už tak bombasticky nevypadá. Ano, bude nová, dvoukolejná, dálkově řízená trať mezi rybníky. Kdyby to nesponzorovala EU (protože mezinárodní dohody o koridorech), asi by se tak velikášsky nestavělo, když víme, že jsou tu mnohem důležitější tratě, do kterých by se mělo investovat (což ale taky v podstatě „zatáhne“ EU). Holt, žádné fondy RVHP nebyly, spíše naopak, někdejší Československo „sponzorovalo“ bratrské státy vůkol a vydělalo si tolik, kolik vydělalo, tudíž mělo, na co mělo, preferována byla nákladní doprava a jako stát byla někdejší ČSSR také větší než dnes, tudíž rozmělněné investice na mnohem větším území. A nějaké zvyšování rychlostí se začalo řešit zadáním vypracování studie SÚDOPu až po zasedání federální vlády v lednu 1989.