Sudoměřice – Votice: ražba tunelu Mezno zahájena

Elektrocentrála u severního (výjezdového) portálu tunelu Mezno na začátku června 2019 (foto: koridory.cz)

(aktualizováno dne 12.9.2019 o reportáž ČT)

Jak bylo patrno z minulé reportáže z konce srpna, schylovalo se k tomu pomalu, ale jistě a to i přes určité počáteční problémy (s náhradními zdroji vody pro obec Mezno). Ve středu 11.září 2019 v 11 hodin dopoledne byla zahájena ražba tunelu Mezno, kdy byla u severního portálu, odkud se bude tunel razit, slavnostně uložena soška sv.Barbory, patronky horníků.

Více v tiskové zprávě SŽDC:

Modernizace trati Sudoměřice – Votice na 4. tranzitním koridoru zdárně pokračuje. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes slavnostně zahájila ražbu delšího ze dvou budovaných tunelů – Mezno. Jeho výstavba přispěje ke zkrácení jízdních dob vlaků jedoucích z hlavního města na jih Čech.

Tunel Mezno dosáhne délky 840 metrů. Bude tak o téměř dvě stě metrů delší než tunel Deboreč (660 metrů), jehož realizace začala v prosinci loňského roku, a kde se dosud prorazilo 380 metrů. Oba tunely jsou raženy tzv. Novou rakouskou tunelovací metodou, která spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejímu následnému jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.

„Kromě obou tunelů na dosud jednokolejném úseku přibude druhá kolej a také nová železniční stanice Červený Újezd. Dokončení celé modernizace předpokládáme v roce 2022,“ popsal náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než stávající. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu.

Zhotovitelem stavby je společnost OHL ŽS, která realizovala i předešlý úsek Tábor Sudoměřice včetně Sudoměřického tunelu, který byl prvním na železnici v jižních Čechách.
Celkové investiční náklady stavby s názvem Modernizace trati Sudoměřice – Votice činí
6 321 033 524 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován z Fondu soudržnosti Evropské unie v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může činit až 3 758 091 942 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Reportáž České televize:

Čtěte také  Olbramovice - Sedlčany: při říjnové výluce proběhne oprava přejezdu u Voračic

Začala ražba tunelu klíčového pro zrychlení vlaků Praha–Tábor. Po dokončení jim cesta potrvá hodinu

Jiné odkazy:

Začala ražba železničního tunelu u Mezna (irozhlas.cz)
Vlakem z Budějovic do Prahy za pouhých 101 minut (irozhlas.cz)


 

1 komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*