Dnes se okem objektivu podíváme, jak pokračují stavební práce na přeložce silnic č. II/121 a III/12139 u Heřmaniček, které jsou zhruba ve své polovině. Uzavírka má skončit 29.září 2019.
Nové úseky silničních komunikací jsou navrženy v kategorii S 7,5/60. Přeložka silnice č. II/121 je realizována v délce 500 m a silnice č. III/12139 v délce 175 m. Poloměry zatáček na nové křižovatce jsou navrženy o poloměru 15 m, odbočení ke spínací stanici pak o poloměru 8 m (s využitím části rušené stávající silnice II/121).
Život si vždy najde cestičku
I tak by se dalo pojmenovat to, co se nakonec dalo očekávat a ve finále k tomu i došlo. Pomineme-li objížďku pro nákladní dopravu přes Sedlčany, oficiální objížďka pro ostatní druhy vozidel je příliš dlouhá, délkou i časem, variantní trasy sice kratší, ale nepříliš pohodlné, po „rozdrbaných okrskách“, jejichž stav se ještě výrazně zhoršil i díky většímu zatížení staveništní nákladní dopravou. A tak si lidé našli zkratky, z nichž jedna (zřejmě s tichým souhlasem vlastníka) i nově vznikla. Jak a kudy se dostat do/z Heřmaniček jinak než po cestách térových nehodláme takto po webu šířit – znalí již vědí a rádi předají své poznání dalším, ostatní to musí vydržet – koneckonců jízda přes Líštěnec, Smilkov, Ješetice, Radíč, Jiříkovec a Číšťovice je delší zhruba o 5 až 8 minut a to se dá přežít.
Tak třeba já jsem jel z Benešova do Heřmaniček a nespěchal jsem, takže v Olbramovicích odbočil na Sedlčany, Vojkov, Zahrádka, Velké Heřmanice – rychlé a pohodlné. Cestou zpět už jsme museli spěchat, takže jak píše Simba, mapa napoví a z Heřmaniček rychlou ale nepohodlnou polní zkratkou, která za deště asi bude rally Husté bahno. Celkový efekt zkratky a opravdu spěchu na poruchu byl tou zkratkou ušetřených asi 6 minut na celé trase Heřmaničky – Benešov. Kilometricky nevím, ale odhaduji tak 3 km.
Simba. Tak to mi je zahadou,kudy tam jezdi osobaky oklikou. 🙂 Zrovna nedavno jsem si vsiml uzavirky a rikal jsem,ze to je opruz zase vse objizdet,ale pro koridor se musi neco vytrpet! Pak to bude stat za to. 🙂
Tak kdo ví, třeba odpoví. Jinak oko napoví.
Oprava: Přejezd, který nezůstane, je fotka č. 10 (II/121 odtud pak vede do Nazdic a za nimi po nadjezdu do Votic, ten byl realizován již v rámci stavby 4. koridoru Votice – Benešov).
páni. to je snad nejvyšší a největší most silnice druhé třídy v čr která kdy byla přeložena. ani jedničky nemají takový parametry někdy.
lukas: Po tom mostě nepovede silnice, ale žel. trať 4. koridoru. Pod mostem (fotka 7) povede silnice III. třídy č. III/12139 a silnice 2. třídy II/121 povede podél přeložené žel. trati (ve finále pak bude zrušen přejezd, co je vidět na fotce č. 12, protože nová stopa trati bude z tohoto pohledu napravo).