Kdy budou zahájeny další stavby na IV.koridoru?

(Aktualizováno 3.10.2016)

Soutěž umřela, ať žije soutěž

Nikdy příliš nemá cenu řešit, co by bylo, kdyby bylo. Ale v případě SŽDC zrušeného „výběrka“ na zhotovitele modernizace trati mezi Hostivaří a Vršovicemi je co by bylo, kdyby se letošního září začalo stavět celkem zajímavé:

V dubnu 2017 se měly změnit čekací koleje a vjezdové nádraží bývalého „ranžíru“ v železniční stanici Praha-Zahradní Město s provizorním napojením na vršovické osobní nádraží přes provizorní obvod Eden. Týž měsíc díky stavbě kabelovodu a demontáži přístřešků mělo dojít k provoznímu omezení ve vršovickém os.n. Přibližně od poloviny července 2017 měla být zahájena rekonstrukce kolejí, počínaje sedmou staniční kolejí a výše, jedné koleje ve směru Hlavní nádraží a koleje směr Vyšehrad. Práce by si vyžádaly i krátkodobé výluky TK do ONJ a to vždy z jedné strany (vjezd/odjezd).

V závěru roku 2017 pak mělo dojít k přepojení TK směr ONJ vjezd a Krč do nové části vršovického os.n. s provizorními nástupišti.

I v letech 2018 a 2019 se díky postupujícím pracem počítalo s různými omezeními v os.n. i v prostoru bývalého „ranžíru“, neboť v druhé polovině roku 2018 a první půli roku 2019 byly naplánovány postupné výluky kolejí mezi Záběhlicemi a Hostivaří.

Předpoklad převedení provozu do nové stopy byl plánován se zavedením GVD 2018/19.

Čtěte také  Soběslav - Doubí má kladný posudek EIA

A to všechno bude. Jen možná o pár měsíců později. Státní správce železniční  infrastruktury by chtěl nové výběrové řízení vyhlásit ještě letos. Tak uvidíme.

Vyhlášení nového výběrového řízení na úsek mezi Hostivaří a Vršovicemi se stalo skutečností dne 29.9.2016. Více třeba zde.

Sudoměřice – Votice, Ševětín – Dynín a Soběslav – Doubí

Jedni z toho smutní, druzí se radují, to je už tak dané. Že se některé stavby čtvrtého koridoru nezahájí letos, je už jasné. K tomuto aktu však nedojde zřejmě ani v roce příštím a poslední zprávy ze zákulisí hovoří o tom, že modernizace úseků mezi Sudoměřicemi a Voticemi, stejně jako mezi Ševětínem a Dynínem se nedočkáme dříve, než s příchodem roku 2018, neboť v obou případech především stále ještě nejsou vykoupeny všechny potřebné pozemky, byť už se v případě Su-Vo jedná jen o malé procento. Každopádně po zahájení Su-Vo se počítá se značným množstvím denních a několika nepřetržitých výlukách, v případě Še-D s dlouhodobými výlukami postupně v jedné či druhé traťové koleji.

A termín započetí stavby přeložky trati mezi Soběslaví a Doubím u Tábora ví už asi jen „děd vševěd“.

 

4 komentáře

  1. Ví se aspoň, který mamlas to brzdí? Kde to malé procento mezi Sudo a Voticemi je? Že by to bylo něco podobného té milé paní od Hradce?

    • To by jste snad měli vědět Vy tam, ne :-)? Slyšel jsem něco o založení nějakého spolku majitelů pozemků, jehož založením bylo znemožněno vyvlastnění pozemků státem, tak jako tomu jde u jednotlivce a zároveň, aby dotyční mohli lépe jednat o vyšší výkupní ceně – ale více jsem se o to nezajímal, takže netuším, jak to je. Třeba někdo poví víc. Taky to může být jen agentura JPP.

    • U jednoho vlastníka došlo k dohodě a následně 30.9. k převodu, takže zbývají pozemky dvou vlastníků a dvou nedostatečně identifikovaných. U jednoho vlastníka běží řízení ohledně zástavního a předkupního práva, takže tam se to možná taky pohne, u neidentifikovaných asi jiná cesta než vyvlastnění není.

      U ŠeDy zbývá vykoupit asi 15 pozemků přibližně stejného počtu vlastníků, u SoDo jich je ještě hodně.

Komentáře jsou uzavřeny