Modernizace Praha Běchovice – Úvaly, stav 24.5.2014

Nahled_BeUv_20140524

Měsíc je dlouhá doba, pojďme se podívat, jak za tu dobu stavba pokročila. V případě nejasností lze teorii dohledat v souhrnném článku

Souhrnně: V celém úseku žst. Praha Běchovice – Úvaly – žst. Český Brod je stále vyloučena 1.TK.

 

Úsek žst. Praha Běchovice – zastávka Praha Klánovice (mimo):

Pro celý úsek: Svršek /spodek  původní. Trakce – po odb. Blatov podél 101a převážně stožáry, místy jen patky, za odbočkou až do Klánovic již kompletní nové brány.

 

Žst. Praha Běchovice

Probíhají terénní úpravy v prostoru mezi osobním a nákladním kolejištěm před mostem Mladých Běchovic.

 

Most Mladých Běchovic

Stále bez náznaku stavební činnosti.

 

Most SUEZ (a okolí)

Kolej 101a v nákladní větvi je stále vyloučena, je vypatkováno, povětšinou již stojí nevystrojené stožáry TV.

 

před Blatovem, čtyřkolejka

Dorostlo pár příhradových stožárů TV na místě dubnových patek.

 

Odb. Blatov

Na betonové ploše stojí mix, prostřednictvím MUVky s vozíkem plní potřeby betonu blízké stavby mostu Blatovský potok.

 

Most Blatovský potok

Práce na rozšíření u 1.TK v plném proudu. Římsa prakticky hotová.

 

Most Pilovská

Obdobně jako u předchozího mostu, probíhá rozšíření pod 1.TK, zde ještě zbývá dobetonovat cca polovina výšky bednění.

 

Fotogalerie popsaného úseku:

Běchovice - Úvaly 24.5..2014 (s1)

 

Úsek zastávka Praha Klánovice – žst. Úvaly (mimo):

Pro celý úsek: Svršek /spodek  původní, jen v zastávce a pod nadjezdem 1.TK snesena a práce na spodku. Trakce – po celé délce již kompletní brány, zatím převěšeno jen v krátkém úseku za zastávkou Klánovice, dále se stále střídají převěsy a neosazené brány.

 

Zastávka Praha – Klánovice

Budování podchodu pokračuje svižným tempem, stejně jako výstavba nástupiště u 1.TK . V prostoru za silničním nadjezdem je upraven jižní (pravý) svah zářezu.

 

Most Žák

Evidentně probíhá betonáž římsy pro rozšíření pod 1.TK, bohužel není zdokumentováno.

 

Most Na Bučině

I zde probíhá rozšíření pod 1.TK. Betonáž římsy dokončena, zbývá dobetonovat nová křídla.

 

Fotogalerie popsaného úseku:

Běchovice - Úvaly 24.5.2014 (s2)

Úsek žst. Úvaly – vysunuté spojky Úvaly:

Pro celý úsek: Svršek /spodek  původní, jen v oblasti vysunutých spojek je již 1.TK položena v nové stopě, převážně v původním svršku. Trakce – místy nové stožáry, v úseku vysunutých spojek již převěšeno na nové brány a staré brány sneseny.

Most Na Spojce

V původním stavu.

 

Žst. Úvaly

Provedena demolice, opustil nás stánek s občerstvením přilepený na objekt vstupu do podchodu. Žádné další změny.

 

Přejezd Husova

V původním stavu. Byla snesena budova stavědla u přejezdu.

 

Staré spojky

V původním stavu, vyrostly stožáry TV u 1.TK.

 

Most Výmola

V původním stavu.

 

Most Škvorecká

Rozšíření mostu pod 1.TK téměř dokončené. PHS se zatím nerýsuje.

 

Vysunuté spojky

V úseku vysunutých spojek je 1.TK položena v nové stopě, převážně v původním svršku (poměrně nový, koridorový). Na začátku a konci úseku vloženy do 1.TK výhybky směrem k nulté koleji (na kterou nejsou napojeny). V celém úseku jsou osazeny nové brány TV, na které je převěšeno TV, staré brány jsou sneseny.

 

Fotogalerie popsaného úseku:

Běchovice - Úvaly 24.5.2014 (s3)

 

 

Zdroj: Vlastní pozorování.

ODKAZ
Na trati mezi Malešicemi a Hostivaří SWIETELSKY Rail CZ nasadí největší stavební stroj RUS 1000 S
Upozorni mě
Upozornit na
guest
8 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
paul
paul
18.7.2014 15:39

dobry den nejdou mi zobrazit fotky co mam delat ? dekuji za odpoved 😀

mirekk
Reakce na  paul
18.7.2014 17:17

Moc se toho, bohužel, dĕlat nedá. Stále máme problémy s modulem pro zobrazení galerií, takže ty starší nejsou upravené pro dočasný.
Galerie v tomto článku jsem tedy upravil a již jsou vidět.
Více o tomto problému je ve vysvětlujícím článku tady.

Jana
Jana
9.6.2014 21:19

Nevíte prosím, jestli bude nádražní budova v Klánovicích ve směru na Prahu stržena nebo ponechána svému účelu?

mirekk
Reakce na  Jana
9.6.2014 21:36

Dovolím si odpovědět za Martina:
v článku Modernizace Praha Běchovice – Úvaly, podrobný popis úseku a objektů ke Klánovické zastávce mj. uvádí:

Zastávka projde komplexní modernizací. Nová vnější nástupiště délky 200 m budou ve výšce 550 mm nad temenem kolejnice. Vznikne zcela nový podchod náhradou za stávající, který bude demolován. Nový bude přístřešek směrem z Prahy (délky 11 m), stávající přístřešek směrem do Prahy bude zkrácen na 46 m a opraven.

Jana
Jana
Reakce na  mirekk
9.6.2014 22:16

Dobrý večer, velmi děkuji za bleskurychlou reakci.
O přístřešku jsem se dočetla. Spíše než o něj mi však jde o stávající uzavřenou čekárnu v nádražní budově. Nikde v textu jsem nenašla, že by se budova měla bourat (a tím pádem by tedy zůstal jen ten přístřešek), tedy předpokládám, že budova včetně čekárny zůstane zachována. Ovšem nejsem si jistá, jestli je tento závěr správný.

Petr Ježek
Petr Ježek
3.6.2014 14:20

Zastávka Klánovice – budování je rychlé a dobře stavěné, kvalifikované řízení a instruktáže přímo na místě, součinnost nájezdu stavebních vozidel v návaznosti na přesuny cestujících z Prahy k zastávce busů. Klobouk dolů za to, co mám možnost pravidelně po týdnu sledovat.