Naposledy v roce 2014 se vydáme na výlet z Běchovic do Úval. Stavba se do zimního spánku ukládá v příznivém stavu, tedy za plného tříkolejného provozu. Jedinou vadou na kráse je tak nedokončený klánovický podchod.
V případě nejasností doporučuji nahlédnout do souhrnného článku.
Protože se jedná o závěrečný článek až do jarního oživení stavby, jsou uvedeny i informace o celkovém stavu daného objektu, byť to může být pro pravidelné čtenáře nudné. Pro ně jsou tedy změny oproti minulé návštěvě vyznačeny v textu zelenou barvou.
Úsek žst. Praha-Běchovice – zastávka Praha-Klánovice (mimo):
Pro celý uvedený úsek: Nová 2.SK/TK od začátku stavby až po most Pilovská. Trakce: Za mostem Suez začíná nové TV (mimo kolej 101a). Za mostem Pilovská začíná opět staré TV na převěsech. V úsecích se starým TV stojí nové brány či alespoň stožáry. Mosty Blatovský potok a Pilovská dokončené.
Zastávka Praha-Běchovice – střed.
Vstup do podchodu byl uzavřen, beton dostal povrchovou úpravu. Současný stav je tedy: Druhé nástupiště dokončené, schodiště v hrubé stavbě dokončené, tubus podchodu pod 2.SK dokončen. Nový termín dokončení: 31.12.2015.
Více o zastávce v tomto souhrnném článku.
Most Mladých Běchovic
Pod 2.SK rekonstrukce dokončena.
Most SUEZ (a okolí)
Pod 2.SK rekonstrukce dokončena, nové římsy.
Před Blatovem, čtyřkolejka
Nové koleje 2a a 102a, nové brány TV. Podél nákladní spojky 101a staré TV na příhradových stožárech.
Odb. Blatov
V odbočce jsou nové výhybky v 2.SK / 2.TK.
Úsek od mostu Pilovská před klánovickou zastávku.
V tomto úseku byla dokončena úprava terénu a výstavba odvodnění podél 2.TK a tato činnost se přesunula podél 1.TK. Stav: Za mostem končí nový svršek v 2.TK. Odtud začne pracovat strojní linka AHM-800 a postupně dorazí až k zastávce Praha-Klánovice. Za ní zůstane modernizovaný železniční spodek a v dalším kole i svršek.
Fotogalerie popsaného úseku:
Úsek zastávka Praha Klánovice – žst. Úvaly (mimo):
Pro celý úsek: Svršek /spodek původní, čeká na AHM-800 (výjímkou je zastávka). Trakce: Všude nové brány, TV stále na převěsech, jen v oblasti klánovické zastávky již převěšeno na nové brány. Oba mosty dokončené.
Zastávka Praha-Klánovice
Druhé nástupiště už slouží cestujícím, předchozí stav byl způsoben pouze výlukou. Vstupy do podchodů jsou zakryty, zastřešení dokončené. Výstavba PHS nedokončená. Návěstní lávka byla osazena oddílovými návěstidly autobloku. Stav: Až na podchod a drobnosti je zastávka dokončená. V celé délce zastávky jsou položeny nové koleje, nové TV, nástupiště jsou dokončená a slouží cestujícím.
Fotogalerie popsaného úseku:
Úsek žst. Úvaly – vysunuté spojky Úvaly:
Pro celý úsek: Sudá skupina dokončená a v provozu. Trakce: Ve stanici nové patky (sudá strana) a stožáry (lichá strana), na obou zhlavích již stojí brány, TV je však stále na převěsech.
Most Na Spojce
Zábradlí na SV římse osazeno. Stav: Sudá polovina mostu je dokončená.
Žst. Úvaly
Sudá skupina dokončená a v provozu, včetně kusé koleje 6a. Dokončené a používané je i ostrovní druhé nástupiště včetně podchodu. Zbývá jen výtah a vyústění podchodu do dolních Úval. Stav: Sudá skupina dokončená, na jaře bude zahájena modernizace liché skupiny a výstavba bočních nástupišť u 1.SK a 3.SK.
Přejezd Husova
Přejezd stále v původním stavu, pod sudou skupinou je dokončený podchod.
Most Výmola
Oprava horní stavby mostu byla dokončena, proběhla pokládka 2.TK a most je provozován ve všech třech kolejích. Stav: Horní stavba modernizována v 2.TK, sanace bude pokračovat. Starší dvoukolejný most pod nultou a první kolejí zatím nedotčený.
Fotogalerie popsaného úseku:
Co dál?
Stavba se ukládá k zimnímu spánku. Napadne sníh, autor vytáhne běžky a užije si tři měsíce „prázdnin“. Nebo… 😉
Na shledanou na jaře 2015 🙂
Zdroj: Vlastní pozorování.
Ehm, v zastávce Klánovice rozhodně nejsou dokončené koleje, neb „td-td“ jasně hlásí pravý stav věcí. Položit koleje neznamená jejich dokončení…
Prověřím na místě. Měl jsem za to, že vyjmutím mostního provizoria nad podchodem už tomto úseku nezbyly jiné styky, než na začátku a konci úseku.
Dobrý den, máte pravdu, soudil jsem ze stavu 2.TK, která už je celistvá. Potvrzuji, že v 0. a 1.TK je stále stykovaná kolej. Bližší informace v připravovaném článku.
V teplých (tj. nezámrzných) dnes se vesele pracuje přinejmenším v úseku Klánovice – Běchovice. Proběhlo např. osazování nového TV na připravené stožáry v oblasti Blatova.
Ano, máte pravdu, vzhledem k příznivým (pro stavbu, ne pro fanoušky zimních sportů) klimatickým podmínkám asi žádné „redakční prázdniny“ nebudou 🙂 Koncem ledna se tak patrně na stavbu opět podíváme, i když spíše jen formou malé aktualizace.
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli na na zastávce v Klánovicích přibudou elektronické cedule ukazující příjezd vlaku popřípadě zpoždění. Dřív tam byla, ale po rekonstrukci jsem ji tam zatím neviděl a osobně si myslím, že je to jedna z nejdůležitějších věcí pro obyčejného cestujícího. Díky
Dobrý den, na obou nástupištích i ve vestibulu by mělo být po jedné tabuli. Cituji z projektu:
.
Vzhledem ke značné frekvenci cestujících se navrhuje vybavení zastávky Praha Klánovice
v minimálním rozsahu i informačními tabulemi (…) Zastávka bude vybavena dvěma inf. tabulemi na úrovňových nástupištích a jednou odjezdovou tabulí ve vestibulu zastávky. Ovládání zobrazování informací bude řešeno prostřednictvím IS v ŽST Úvaly.