Uplynuly dva měsíce a je načase se vypravit z Běchovic do Úval. Podíváme se na změny, které se odehrály navzdory zimnímu útlumu stavby a také na jarní stavební šílenství, které propukne již v úterý 3.3.2015.
Článek si neklade za cíl rekapitulovat celkovou situaci stavby, ta byla dokumentována v předchozím článku a opět se k ní vrátíme v dalším pravidelném článku ze stavby. Tentokrát se jak v textové, tak ve fotodokumentační části zaměříme opravdu jen na změny od přelomu roku a na výhled na nejbližší měsíc.
V případě nejasností doporučuji nahlédnout do souhrnného článku.
Úsek žst. Praha-Běchovice – zastávka Praha-Klánovice (mimo):
Změny:
- Nová PHS před mostem Mladých Běchovic podél 101a.
- Nové trakční vedení nákladní spojky 101a.
- Byla snesena návěstní lávka historického autobloku za mostem Suez.
- Za mostem Pilovská je TV 0.TK převěšeno na nové brány.
Fotogalerie popsaného úseku:
Úsek zastávka Praha Klánovice – žst. Úvaly (mimo):
Změny:
- Deaktivován autoblok vzor SSSR.
- Aktivován nový autoblok ABE (v době dokumentace ještě zneplatněný v 2.TK).
Fotogalerie popsaného úseku:
žádné změny hodné fotodokumentace 🙂
Úsek žst. Úvaly – vysunuté spojky Úvaly:
Změny:
- Vyloučena a snesena lichá skupina od Běchovického zhlaví až po most Výmola.
- Začíná demolice zbývající části starého mostu Na Spojce (pod lichou skupinou).
- Probíhá demolice nástupiště mezi 1.SK a 3.SK.
- Byl otevřen východ z podchodu do dolní části Úval.
- Pokračuje výstavba PHS podél 2.SK od podchodu k přejezdu.
- Byla zahájena oprava historické dvoukolejné části mostu Výmola.
Fotogalerie popsaného úseku:
Co nás čeká?
Jen pár hodin po vydání tohoto článku (v úterý 3.3. okolo 4:10 ráno) propukne slibované stavební (a výlukové) šílenství:
- V žst. Praha-Běchovice začíná výluka kolejí 0 a 1 včetně zhlaví Blatov, v nulté koleji až před úvalské zhlaví (napojování spojek od 2.TK). Výluka potrvá do 18.5.2015.
- V mezistaničním úseku Praha-Běchovice – Úvaly bude vyloučena 0.TK. Výluka potrvá do 18.5.2015.
- V žst. Úvaly bude vyloučena lichá skupina od běchovického zhlaví až po most Výmola (už je) plus nultá kolej ve stejném rozsahu. Výluka potrvá do 29.6.2015.
V tomto souhrnu jsou uvedeny jen zásadní a dlouhodobé výluky, mimo tento výčet proběhne řada nočních výluk, zejména pro návoz materiálu, provázených úplným zastavením drážní dopravy.
Z hlediska provozu tedy budou k dispozici tyto cesty (teoreticky, bude ověřeno):
Pro směr z Prahy: V Běchovicích od nástupiště (3.SK) po 108, dále nákladní spojkou 101a, na Blatově na 1.TK a lesem do Úval. V Úvalech na Běchovickém zhlaví přejezd po nesprávné 2.SK (jednokolejně) k ostrovnímu nástupišti a dále jednokolejně po nesprávné 2a přes Výmolu. Návrat na 1.TK na vysunutých spojkách.
Pro směr do Prahy: V Úvalech na vysunutých spojkách jednokolejně po 2a přes Výmolu a k nástupišti na 4.SK. Od nástupiště po 2.SK jednokolejně na běchovické zhlaví a po 2.TK lesem na Blatov. Zde běžně po 2a, 2b, 2.SK k nástupišti.
Z výše uvedeného vyplývá, že propustnost trati bude zásadním způsobem omezena a dojde tak celé řadě změn v osobní dopravě, ať už vedení vlaků v trase Praha-Vysočany – Lysá nad Labem – Kolín, nebo odřeknutí části vlaků regionální dopravy.
Těšíme se s Vámi na další reportáž začátkem dubna, kdy už rekonstrukční práce pojednou naplno.
Zdroj: Vlastní pozorování, ROV 63040.
dobry den kdy bude strojní linky AHM-800 praha klanovice az do uvaly?kdy bude celkem na hotova letos?diky
Dobrý den.
.
Původní projekt říká 03/2013 – 10/2015, tedy dva roky a sedm měsíců vč. přípravných prací. Skutečné zahájení přípravných prací bylo 11/2013, konec by tedy vycházel zhruba do 6/2016. Podle „nástěnky“ 4/2016.
.
Strojní linka AHM by měla být třešnička na dortu, tedy po dokončení většiny ostatních prací (části kolejiště modernizované klasicky, odvodnění, svahy, trakce…). Bližší informace zatím nemáme k dispozici, ale nasazení AHM budeme bedlivě hlídat. Nakonec, je to opravdu to nej této stavby.