Novinky ze stavby Soběslav – Doubí

Silniční nadjezd u Myslkovic. (Autor: Martin, koridory.cz)

Stavba koridoru u Soběslavi postupuje podle plánu.

Od mého posledního článku ze září, byly vybetonovány tři mostní objekty – nadjezdy v místech křížení budoucí tratě se silnicemi v Soběslavi, u Myslkovic a u Doubí. Také byla dána do provozu přeložka silnice II/135 Soběslav – Zvěrotice. Ta obchází stavbou přerušený úsek a napojuje se do silnice Soběslav – Chlebov. Později bude ještě propojena se silnicí na Sedlečko a Tyršovou ulicí v Soběslavi.

 

Zeleně vyznačená část přeložky je v provozu od 11/2020, žlutá část bude zprovozněna na jaře 2022 a oranžová na podzim 2022. Červeně je budoucí trať.
Autor: Martin, Koridory.cz

Dále je vybetonováno asi 50 metrů tubusu Zvěrotického tunelu a na Černovické estakádě zbývá instalovat asi 100 metrů ocelové konstrukce. Od 30. 11. 2020 sice nastane na stavbě zimní přestávka, ale v případě příznivého počasí budou práce na Zvěrotickém tunelu a výsun ocelové konstrukce Černovické estakády pokračovat. Končící stavební postup SP3 je popsán zde:

3. SP 31.8.2020 – 29.11.2020

Hlavní náplň 3. SP: tunel, estakády, mostní objekty, zemní práce

Pokračují zemní práce (výkopy a náspy), dokončují se mosty a nadjezdy. Budou dokončeny zárubní gabionové zdi. Na Černovické estakádě probíhá výsun ocelové konstrukce vrchní stavby. V zářezu Zvěrotického tunelu jsou zřizovány kotvy a začínají výkopové práce další etáže tunelu.

Zvěrotický tunel 2. úroveň kotev, výkopové práce ve 3. etáži
Tunelový most km 69,585 zásypy a dovybavení mostu
Černovická estakáda km 65,422 stavba základů a pilířů, výsun ocelové konstrukce
Estakáda Kamenný rybník km 67,130 stavba pilotů, základů a pilířů
Mosty km 63,695 + 70,271 + 70,437 horní stavba, zásypy
Nadjezdy km 66,443 + 68,004 + 70,689 horní stavba, zásypy
Zárubní zdi 3 (celková délka cca 510 m) montáž gabionů, zásypy
Přeložky silničních komunikací, polních cest, vodovodní potrubí, výkopy pro zářezy, násypy z hornin a zemin
Mapka 3.SP Soběslav – Doubí (zdroj: EZAK)

Podrobný harmonogram prací na příští rok přineseme v příštím článku.

Soběslav - Doubí 19. 11. 2020
ODKAZ
Duch místa železničního - Čtyřkoly
Upozorni mě
Upozornit na
guest
7 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Honza
Honza
23.11.2020 20:30

Jestli to dobře chápu, tak bude pro většinu soběslaváků obtížnější najet na dálnici a to skoro 2 roky. Kdy se nastálo zruší přejezd na severním zhlaví, v té době už bude funkční „oranžová“ spojka?

cracatit
cracatit
22.11.2020 15:10

Může mi někdo popsat, co si mám představit pod pojmem mostní tunel a třetí etáž kotev? Pochopil jsem, že tunel vzniká ze zářezu, ale pořád si ho neumím úplně představit. Jen dodám, že bych potřeboval slovní popis, protože na fotky nevidím.

JanO
JanO
Reakce na  cracatit
24.11.2020 13:22

Tunel se vykopává jako zářez postupně po jednotlivých patrech a kotvy se zřizují tak, jak se zářez prohlubuje. Mostní tunel úplně přesně objasnit neumím, možná by se dal definovat jako dlouhý podjezd.

mirekk
Admin
Reakce na  cracatit
26.11.2020 12:21

Trochu vás poopravím – nejedná se o mostní tunel, ale tunelový most.
Tunelový most je umělá stavba nad kolejištěm a slouží pro převedení dopravy (polní cesta), volný přechod zvěře… Je to vlastně krátký tunel, podobné se staví např. nad dálnicemi. V tomto případě bude volná šířka na mostě 59,7 metru, vymezená oplocením

Vlada
Vlada
20.11.2020 01:34

Diky moc. Husty, ze zelena prelozku jiz ve fumkcnim provozu. 👍