Stavba koridoru u Soběslavi postupuje podle plánu.
Od mého posledního článku ze září, byly vybetonovány tři mostní objekty – nadjezdy v místech křížení budoucí tratě se silnicemi v Soběslavi, u Myslkovic a u Doubí. Také byla dána do provozu přeložka silnice II/135 Soběslav – Zvěrotice. Ta obchází stavbou přerušený úsek a napojuje se do silnice Soběslav – Chlebov. Později bude ještě propojena se silnicí na Sedlečko a Tyršovou ulicí v Soběslavi.
Dále je vybetonováno asi 50 metrů tubusu Zvěrotického tunelu a na Černovické estakádě zbývá instalovat asi 100 metrů ocelové konstrukce. Od 30. 11. 2020 sice nastane na stavbě zimní přestávka, ale v případě příznivého počasí budou práce na Zvěrotickém tunelu a výsun ocelové konstrukce Černovické estakády pokračovat. Končící stavební postup SP3 je popsán zde:
3. SP 31.8.2020 – 29.11.2020
Hlavní náplň 3. SP: tunel, estakády, mostní objekty, zemní práce
Pokračují zemní práce (výkopy a náspy), dokončují se mosty a nadjezdy. Budou dokončeny zárubní gabionové zdi. Na Černovické estakádě probíhá výsun ocelové konstrukce vrchní stavby. V zářezu Zvěrotického tunelu jsou zřizovány kotvy a začínají výkopové práce další etáže tunelu.
Zvěrotický tunel | 2. úroveň kotev, výkopové práce ve 3. etáži |
Tunelový most km 69,585 | zásypy a dovybavení mostu |
Černovická estakáda km 65,422 | stavba základů a pilířů, výsun ocelové konstrukce |
Estakáda Kamenný rybník km 67,130 | stavba pilotů, základů a pilířů |
Mosty km 63,695 + 70,271 + 70,437 | horní stavba, zásypy |
Nadjezdy km 66,443 + 68,004 + 70,689 | horní stavba, zásypy |
Zárubní zdi 3 (celková délka cca 510 m) | montáž gabionů, zásypy |
Přeložky silničních komunikací, polních cest, vodovodní potrubí, výkopy pro zářezy, násypy z hornin a zemin |
Podrobný harmonogram prací na příští rok přineseme v příštím článku.
Po zprovoznění žluté silnice na konci dubna 2022 dojde ke zrušení přejezdu, aby se mohl dodělat podchod a kolejiště. Zároveň se bude dělat oranžová silnice, protože potřebuje ke své stavbě zrušení staré tratě. Dokončena bude v půlce října 2022.
Jestli to dobře chápu, tak bude pro většinu soběslaváků obtížnější najet na dálnici a to skoro 2 roky. Kdy se nastálo zruší přejezd na severním zhlaví, v té době už bude funkční „oranžová“ spojka?
Může mi někdo popsat, co si mám představit pod pojmem mostní tunel a třetí etáž kotev? Pochopil jsem, že tunel vzniká ze zářezu, ale pořád si ho neumím úplně představit. Jen dodám, že bych potřeboval slovní popis, protože na fotky nevidím.
Tunel se vykopává jako zářez postupně po jednotlivých patrech a kotvy se zřizují tak, jak se zářez prohlubuje. Mostní tunel úplně přesně objasnit neumím, možná by se dal definovat jako dlouhý podjezd.
Trochu vás poopravím – nejedná se o mostní tunel, ale tunelový most.
Tunelový most je umělá stavba nad kolejištěm a slouží pro převedení dopravy (polní cesta), volný přechod zvěře… Je to vlastně krátký tunel, podobné se staví např. nad dálnicemi. V tomto případě bude volná šířka na mostě 59,7 metru, vymezená oplocením
Diky moc. Husty, ze zelena prelozku jiz ve fumkcnim provozu. 👍
To byla nutnost, stará silnice překáží stavbě trati.