Sudoměřice – Votice: odbočka v Sudoměřicích rozšířena. Položeny první metry budoucí dvoukolejky

Dva týdny nepřetržité výluky za námi. Stavební práce pokračují na mnoha úsecích stavby, tedy ty, které umožnila letošní mírná zima (o těch v Nazdickém zářezu jsme psali zde). Jak již proběhlo médii, tunel Deboreč byl proražen 11. února 2020 (o blížící se prorážce jsme informovali jako první již 5. února v tomto článku, kde se dozvíte více i o právě probíhající výluce). V tunelu Mezno je pak vyraženo přibližně kolem 400 m z celkových 767 m ražené části.

Z důvodu lepšího vyhledávání v budoucnu jsou níže převzaty skvěle komentované fotogalerie z FB Správy železnic, které jistě už mnozí zhlédli. Od doby zhotovení snímků se toho příliš nezměnilo až na pokračující práce na mostech (betonáže mostovek, násun OK ad.).

Heřmaničky – mostní estakáda v km 108,558 nového staničení. V dálce pak pilíře a opěry další z estakád v km 108,939 (foto: koridory.cz)

Rozšíření Odb.Sudoměřice

V Sudoměřicích je již položena výhybka č.2 rozšířené odbočky i obě koleje z této výhybky vycházející. Výhybka je prozatímně uzamčena do odbočného směru výměnovým zámkem. Levá kolej (budoucí 1.TK přeložky trati) se připojuje obloukem lokálkových parametrů na stávající jednokolejnou trať a pravá (budoucí 2.TK) postupně klesá níže než 1.TK a bude pokračovat směrem k Lipinám a Meznu na staveniště přeložky trati. Obě koleje již nově vedou po směrové přeložce, takže tu vlastně vznikl první krátký úsek se dvěma souběžně běžícími kolejemi. Stožáry trakčního vedení však nejsou dosud vztyčeny, naopak v původním oblouku jednokolejky zůstaly tyto stát i s nataženou trolejí (více v přiložené fotogalerii).

Přeložka trati u Sudoměřic - březen 2020

Jak probíhá ražba tunelu Mezno? – fotoreportáž s výkladem (FB Správa železnic):

Víte, jak probíhá ražba tunelu? A co to znamená, když probíhá ražba úpadní? Nebo co je kalota? Odpovědi najdete v naší fotoreportáži, která se věnuje tunelu Mezno. Informace jsou pod fotkami. 🙂

Zveřejnil(a) Správa železnic, státní organizace dne Pátek 28. února 2020

Fotoreportáž ze stavby Sudoměřice – Votice s výkladem (FB Správa železnic):

Není to jen tunel Deboreč, je to téměř dvacet kilometrů nové dopravní cesty. Prošli jsme si celou trasu od Sudoměřic do Votic a máme pro vás fotoreportáž. Informace jsou pod fotkami. 🙂

Zveřejnil(a) Správa železnic, státní organizace dne Pátek 14. února 2020

Prorážka tunelu Deboreč – videoreportáž z 11.2.2020 (FB Správa železnic):


 

ODKAZ
Konec elektromechaniky v Dobříši
Upozorni mě
Upozornit na
guest
10 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Antonín Marvan
Antonín Marvan
2.3.2020 08:32

Dobrý den, moc Vám děkuji za aktuální reportáž z mých Sudoměřic. Znám to tam víc než dobře, můj děda sloužil na St.2 v Sudoměřicích a já jako kluk jsem za ním přes prázdniny chodil skoro denně z Mezna, kde jsme bydleli, lesem podle tratě s obědem. Jezdilo tenkrát hodně nákladů, měl jsem svoje místo na stráni před Sudoměřicemi, kde jsem vydržel dlouho sedět a sledovat těžké vlaky jak se lopotí do kopce k Meznu.
V Sudoměřicích hodně vlaků čekalo na to, až se uvolní kolej ve Střezimíři na dozbrojení vodou „na kopci“ jak se mezi nádražáky říkalo, po vyčerpávající práci lokomotiv z Tábora a pokračovaly dál k Benešovu už „z kopce“ a některé opět doplnily vodu v Bystřici před stoupáním k Benešovu.
Teď se to tam hodně mění, rád bych se tam zas dojel někdy podívat, ale je mi už 86 let (jo, je to už víc než 70 let od doby kdy jsem na té mezi sedával), bydlím až u Plzně u dcery…
Jsem tedy rád za každý obrázek z krajiny mého dětství. Znám moc dobře i trať ke Střezimíři a dál až do Heřmaniček, kde všude děda občas sloužíval.
Škoda že nemám žádné fotografie z té doby. Fotoaparát jsem neměl, jen vzpomínky.
Děkuji redakci za vynikající práci a přeji hodně úspěchů v dalších letech. Neovládám práci s počítačem, ale vnučka je na mě hodná a sleduje Váš web a vždy mi obrázky ukáže a dá mi přečíst články. I komentář jí diktuji
Váš Antonín Marvan z Mezna a nyní Plzně (a Klára 🙂 )

Jaroslav
Jaroslav
2.3.2020 10:11

Děkuji za reportáž z místa hodně diskutovaného rádoby odborníky na K-reportu. Tady se vše podstatné dozvím na jednom místě. Autorovi článku děkuji za obětavou fotoreportáž. Obětavou proto, že je nazvaná březnovou, to znamená že tam byl včera, v neděli, kdy ti na Káčku leželi u počítačů a svorně haněli kde co.

Bram
Bram
Reakce na  simba
2.3.2020 14:43

Ovšem ti rádoby odborníci z K-reportu jsou ale povětšinou zaměstnanci SŽDC či stavebních firem na koridoru pracujících. Zbytečně je tedy oba dva urážíte. Máte to zapotřebí??? Také s jejich názory mnohdy nesouhlasím, ale oni ví to, co neví mnoho ostatních, včetně mne. A zprávy od těch rádoby odborníků z K-reportu jsou přitom zprávami z první ruky. Nikoliv druhá ruka či dokonce agentura JPP.

Odpadlik
Odpadlik
Reakce na  simba
4.3.2020 17:59

Jj, svata pravda. Kdyby ta trat byla rovna, tak by to smysl melo, ale tady, pokud se nebude menit GPK, mi to taky prijde nesmyslne.
Bylo by zajimave vedet kolika % navyseni rozpoctu stavby tahle sranda bude stat.

Vlada
Vlada
6.3.2020 23:46

co je to ten K report??