Sudoměřice – Votice: odbočka v Sudoměřicích rozšířena. Položeny první metry budoucí dvoukolejky

Heřmaničky – mostní estakáda v km 107,790 nového staničení (foto: koridory.cz)

Dva týdny nepřetržité výluky za námi. Stavební práce pokračují na mnoha úsecích stavby, tedy ty, které umožnila letošní mírná zima (o těch v Nazdickém zářezu jsme psali zde). Jak již proběhlo médii, tunel Deboreč byl proražen 11. února 2020 (o blížící se prorážce jsme informovali jako první již 5. února v tomto článku, kde se dozvíte více i o právě probíhající výluce). V tunelu Mezno je pak vyraženo přibližně kolem 400 m z celkových 767 m ražené části.

Z důvodu lepšího vyhledávání v budoucnu jsou níže převzaty skvěle komentované fotogalerie z FB Správy železnic, které jistě už mnozí zhlédli. Od doby zhotovení snímků se toho příliš nezměnilo až na pokračující práce na mostech (betonáže mostovek, násun OK ad.).

Heřmaničky – mostní estakáda v km 108,558 nového staničení. V dálce pak pilíře a opěry další z estakád v km 108,939 (foto: koridory.cz)

Rozšíření Odb.Sudoměřice

V Sudoměřicích je již položena výhybka č.2 rozšířené odbočky i obě koleje z této výhybky vycházející. Výhybka je prozatímně uzamčena do odbočného směru výměnovým zámkem. Levá kolej (budoucí 1.TK přeložky trati) se připojuje obloukem lokálkových parametrů na stávající jednokolejnou trať a pravá (budoucí 2.TK) postupně klesá níže než 1.TK a bude pokračovat směrem k Lipinám a Meznu na staveniště přeložky trati. Obě koleje již nově vedou po směrové přeložce, takže tu vlastně vznikl první krátký úsek se dvěma souběžně běžícími kolejemi. Stožáry trakčního vedení však nejsou dosud vztyčeny, naopak v původním oblouku jednokolejky zůstaly tyto stát i s nataženou trolejí (více v přiložené fotogalerii).

Přeložka trati u Sudoměřic - březen 2020

Jak probíhá ražba tunelu Mezno? – fotoreportáž s výkladem (FB Správa železnic):

Víte, jak probíhá ražba tunelu? A co to znamená, když probíhá ražba úpadní? Nebo co je kalota? Odpovědi najdete v naší fotoreportáži, která se věnuje tunelu Mezno. Informace jsou pod fotkami. 🙂

Zveřejnil(a) Správa železnic, státní organizace dne Pátek 28. února 2020

Fotoreportáž ze stavby Sudoměřice – Votice s výkladem (FB Správa železnic):

Není to jen tunel Deboreč, je to téměř dvacet kilometrů nové dopravní cesty. Prošli jsme si celou trasu od Sudoměřic do Votic a máme pro vás fotoreportáž. Informace jsou pod fotkami. 🙂

Zveřejnil(a) Správa železnic, státní organizace dne Pátek 14. února 2020

Prorážka tunelu Deboreč – videoreportáž z 11.2.2020 (FB Správa železnic):


 

ODKAZ
Mezno/Střezimíř - stav nadjezdů silnice č. III/12144 nad železniční tratí (červen 2020)

10 komentářů

  1. Dobrý den, moc Vám děkuji za aktuální reportáž z mých Sudoměřic. Znám to tam víc než dobře, můj děda sloužil na St.2 v Sudoměřicích a já jako kluk jsem za ním přes prázdniny chodil skoro denně z Mezna, kde jsme bydleli, lesem podle tratě s obědem. Jezdilo tenkrát hodně nákladů, měl jsem svoje místo na stráni před Sudoměřicemi, kde jsem vydržel dlouho sedět a sledovat těžké vlaky jak se lopotí do kopce k Meznu.
    V Sudoměřicích hodně vlaků čekalo na to, až se uvolní kolej ve Střezimíři na dozbrojení vodou „na kopci“ jak se mezi nádražáky říkalo, po vyčerpávající práci lokomotiv z Tábora a pokračovaly dál k Benešovu už „z kopce“ a některé opět doplnily vodu v Bystřici před stoupáním k Benešovu.
    Teď se to tam hodně mění, rád bych se tam zas dojel někdy podívat, ale je mi už 86 let (jo, je to už víc než 70 let od doby kdy jsem na té mezi sedával), bydlím až u Plzně u dcery…
    Jsem tedy rád za každý obrázek z krajiny mého dětství. Znám moc dobře i trať ke Střezimíři a dál až do Heřmaniček, kde všude děda občas sloužíval.
    Škoda že nemám žádné fotografie z té doby. Fotoaparát jsem neměl, jen vzpomínky.
    Děkuji redakci za vynikající práci a přeji hodně úspěchů v dalších letech. Neovládám práci s počítačem, ale vnučka je na mě hodná a sleduje Váš web a vždy mi obrázky ukáže a dá mi přečíst články. I komentář jí diktuji
    Váš Antonín Marvan z Mezna a nyní Plzně (a Klára 🙂 )

  2. Děkuji za reportáž z místa hodně diskutovaného rádoby odborníky na K-reportu. Tady se vše podstatné dozvím na jednom místě. Autorovi článku děkuji za obětavou fotoreportáž. Obětavou proto, že je nazvaná březnovou, to znamená že tam byl včera, v neděli, kdy ti na Káčku leželi u počítačů a svorně haněli kde co.

    • Co do Klubu dvanácti přechytralých nechodím, mám slunce v duši. To ovšem neznamená, že se mi vše líbí. Zrovna Sudoměřice jsou příkladem, jak by to vypadat nemělo a vzorový příklad neschopnosti místních zastupitelů, kteří tohle připustili. Zbytečný odsun zastávky o pár desítek metrů, zbytečné berlínské zdi – rozpadající se výpravní budova za ní a i několik let po skončení stavby neskutečnej bordel na daném prostranství, které je tak velmi neutěšené.

      • Ovšem ti rádoby odborníci z K-reportu jsou ale povětšinou zaměstnanci SŽDC či stavebních firem na koridoru pracujících. Zbytečně je tedy oba dva urážíte. Máte to zapotřebí??? Také s jejich názory mnohdy nesouhlasím, ale oni ví to, co neví mnoho ostatních, včetně mne. A zprávy od těch rádoby odborníků z K-reportu jsou přitom zprávami z první ruky. Nikoliv druhá ruka či dokonce agentura JPP.

        • Obávám se, že těch je tam tak na prstech jedné ruky. Protože ta partička dvanácti co to tam okupuje od rána do večera a navzájem se poplácává po ramenou, jak to ostatním natřela si stejně mele pořád tu svou ohranou písničku. Část někdejšího společenstva se pak přemístila na dopravní bulvár a někteří „ujíždějí“ na obojím. A to pomíjím to, že tyhle modernizace, optimalizace, co, jak a kde jsou tak sakra menšinová záležitost, že koláče sledovanosti to rozhodně neztrhá nikde, zbytek to moc nezajímá, protože je to pořád dokola (a většinou pořád stejně fádní). Nicméně mne osobně to ještě pořád trochu baví, ale nemohu být všude a přeci jen jsem trochu někde jinde (a i na to nemám tolik času, kolik bych chtěl). A tenhle web už vůbec není o nějakých antipatiích k někomu nebo něčemu, přispívat sem může opravdu každý. Je to jen o té lenosti, pohodlnosti a o tom, že to prostě zadarmo chce dělat jen málokdo. Mimochodem o odbornosti dotyčného rozhodně nerozhoduje to, že pracuje u SŽDC nebo u stavařů. A mnohdy nepomůže ani to vzdělání. Vlastní zkušenost velí, že zrovna na veřejných zakázkách toho tihle „odborníci“ zmrví více než dost.

    • Děkujeme za pěkné vzpomínky. Raději se snad moc nerozhlížet. Sudoměřice jsou dnes jedna velká prasárna. Nemám nic proti modernizaci, ale proti způsobu, jak se dělá. Neúcta ke všemu. Unifikovaný velehnus. Ty rádoby architektonické pokusy to moc nevylepšují – zeď zůstane zdí a kdyby Roger Waters by klidně mohl napsat pokračování The Wall. EUrohradby blbosti.

  3. Z březnového podnikového bulletinu SŽ „Moderní železnice“:

    „V současné době je také část prací pozastavena z důvodu rozhodnutí o budoucím zvýšení rychlosti nad 160 km/h do 200 km/h. Probíhají úpravy projektové dokumentace na nové parametry. Ty se týkají zejména konstrukcí železničního spodku a vyšších zatěžovacích parametrů na těchto vrstvách a dále pak konstrukcí nástupišť. Další úpravy se očekávají u podpěr trakčního vedení, kotvení protihlukových stěn a celkových dispozic zastávek z důvodu širších bezpečnostních pruhů“.

    Spíše jen pro doplnění, jinak celkem nic nového. Že ta 200 se bude skvít především na papíře (a na rychlostníku) než v reálném provozu se tam bohužel nepíše.

    • Jj, svata pravda. Kdyby ta trat byla rovna, tak by to smysl melo, ale tady, pokud se nebude menit GPK, mi to taky prijde nesmyslne.
      Bylo by zajimave vedet kolika % navyseni rozpoctu stavby tahle sranda bude stat.

    • To jako myslíte vážně? Kdysi slušné diskusní dopravní fórum, dnes soukromý klub dvanácti rozhněvaných mužů s tím jediným správným náhledem na všechno. Rozumný člověk tam neleze.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*