Železniční trať z centra Prahy do Kladna a LVH se dočkala realizace

Budoucí stanice Letiště Václava Havla (Zdroj: YT Správy Železnic)

Budování moderního a rychlého železničního spojení mezi centrem Prahy a Kladnem s odbočkou na pražské Letiště Václava Havla přešlo od plánování a přípravy do fáze realizace.

Cílem investice je napojit pražské letiště na železnici a modernizovat stávající jednokolejnou trať mezi Prahou a Kladnem, největší středočeskou aglomerací s nejvyšším počtem dojíždějících.

Celý rozsáhlý projekt je rozdělený na několik etap, realizace té první – rekonstrukce Negrelliho viaduktu v centru Prahy už skončila. Ve finální fázi přípravy jsou momentálně dvě další stavby – modernizace trati v úsecích Praha-Bubny – Praha-Výstaviště a Kladno – Kladno-Ostrovec. Železniční infrastruktura mezi Prahou a Kladnem se v budoucnu rozšíří o šest nových zastávek a v Praze nabídne přímé přestupy na všechny linky metra. Modernizovaná trať bude v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná. Součástí projektu je modernizace všech stávajících železničních stanic a zastávek.

Díky podzemnímu vedení trati přes hustě zastavěné oblasti v Praze bude mít výstavba i provoz železnice minimální dopady na obyvatele a životní prostředí. Součástí projektu je i vybudování tisíců parkovacích míst na několika parkovištích P+R.

Zdroj: YT Správy Železnic


 

ODKAZ
Otevřený dopis a Adam Gebrian k vizi bourání nové odbavovací haly Hlavního nádraží v Praze
Upozorni mě
Upozornit na
guest
6 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
simba
Autor
31.5.2022 23:23

V únoru 1977 byla projektovým střediskem Správy přestavby železničního uzlu Praha (SPŽUP) zpracována studie „Modernizace trati Praha – Kladno, zvýšení výkonnosti, 1.etapa“. V červnu 1979 byl týmž proj. střed. SPŽUP zpracován materiál Praha – Kladno. Tak tady někde to začalo.

simba
Autor
Reakce na  simba
31.5.2022 23:32

Zajímalo-li by někoho pokračování, pak tedy:
1987 – Předelektrizační úpravy trati Praha-Smíchov – Kladno – Žatec
1989 – Prognóza, příměstská doprava Praha – Kladno
1991 – Prognóza rozvoje železničního uzlu Praha do roku 2030

Toliko historie do rozdělení Československa.

Petr
Petr
17.5.2022 13:55

Takže budeme mít modernizovanou železnici po stanici výstaviště a cancourek v Kladně, To se tam bude pěkně jezdit v motorových jednotkách. 🙂 Nevěřím tomu, žese někdy dočkáme modernizované celé trati až do Kladna…. 🙂

Jarda Š.
Jarda Š.
Reakce na  Petr
21.5.2022 23:11

Další stavby by měly následovat v nejbližších letech. Stavbu Bubny – Výstaviště ale čeká za nedlouho po dokončení velmi dlouhá výluka, než se postaví to podzemní pokračování. Na Veleslavín povede napřed ve stejné stopě ale v jiné niveletě a pokračovat bude v nové stopě, takže původní trať nebude možné provozovat po dobu výstavby nové.

Petr
Petr
Reakce na  Jarda Š.
23.5.2022 09:51

Neočekávám, že se pokračování na Veleslavín začne stavět v nejbližší době. Vzhledem k nákladům a protestům obyvatel. Když se začne za 10let tak to je ještě optimistický odhad… 🙂
Taky se pak může stát, že tato část trať nebude nikomu chybět. A modernizovaná trať od Kladna a možná od letiště se ukončí na Veleslavíně a bude to v pohodě. A z nové trati na výstaviště se třeba udělá cyklostezka…

Petr
Petr
Reakce na  Petr
23.5.2022 18:11

Trať na letiště musí být, k tomu jsme se zavázali EU dokonce s nějakým termínem cca 2029 (příslušné video bylo tuším zde: https://www.koridory.cz/vizualizace-zeleznicni-spojeni-praha-letiste-kladno/ a už tehdy mi přišlo těch cca 15 let jako nemístný optimizmus, nyní už nemáme ani těch 10 let). Takže to klidně může skončit tím, že se postaví (či spíše nějak narychlo sflekuje) ocásek od letiště, tím se uspokojí EU (letiště bude napojené aspoň na Masaryčku, i když Hlavní by bylo lepší a budou tam jezdit motoráčky (ostatně pro turisty může být taková retrojízda dobrou atrakcí)) a se zbytkem se nemusí nijak pospíchat.