Nádražním budovám správa SŽDC svědčí

Hradec Králové hl.n. | Foto: wikipedia

V červenci 2016 proběhl dlouho plánovaný převod nádražních budov a pozemků od Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Za 1 569 budov a 1,385 milionu metrů čtverečních pozemků SŽDC Českým drahám zaplatila 3,31 miliardy korun. ČD tyto budovy a pozemky připadly v rámci rozdělení tehdejších Českých drah s.o. na ČD a.s. a SŽDC s.o. k 1. lednu 2003.

SŽDC nemovitosti spravuje prostřednictvím šesti Správ osobních nádraží – v Praze, Plzni, Ústí nad Labem, Brně, Hradci Králové a Olomouci. Tyto Správy za první rok od převodu vynaložily na opravy, stavební úpravy a projektovou přípravu téměř 110 milionů korun. Za tyto peníze byly opraveny například nádražní budovy v Rakovníku více než 4 mil. Kč), Kostomlatech nad Labem (3,2 mil. Kč), Dobříši (2,7 mil. Kč), výměny oken, dveří, přístřešků, opravy fasád, střešních krytin, prostor pro cestující a dalších oprav menšího rozsahu.

V letošním roce bude dokončena poslední etapa rekonstrukce nádraží v Náchodě za přibližně 14 milionů korun, zahájeny budou práce na rekonstrukci nádraží například v Břeclavi, Hradci Králové, Přerově, Sokolově, Kuřimi, Turnově či Lipníku nad Bečvou. Celkové investiční náklady na tyto rekonstrukce SŽDC předpokládá ve výši 211 milionů korun.

Čtěte také  Hostivař - Hlavní nádraží: ÚOHS nařídil nové posouzení nabídek

To je ale teprve začátek. Zatím se opravy a rekonstrukce prováděly tam, kde již byla v nějakém stádiu projektová příprava z minulých let, kterou nový vlastník odkoupil od ČD. V roce 2018 odstartují v rámci Programu rekonstrukcí a revitalizací osobních nádraží pro rozmezí let 2018–2022 rekonstrukce ve větším rozsahu, na které je zpracovaná nová projektová dokumentace.

V minulých letech České dráhy do oprav neinvestovaly téměř žádné prostředky, prováděly jen nejnutnější údržby a havarijní opravy, což se negativně projevilo na stavu budov a pocítili to i cestující, kterým mnohde doslova padala omítka na hlavu. Způsobeno to bylo i tím, že ČD záměrně neinvestovaly do oprav a očekávaly dlouho plánovaný prodej.

Zdá se tedy, že pod novým vlastníkem se konečně dočkáme důstojnějšího prostředí jak pro cestující, tak i pro personál v těch staních, které mají štěstí a budou opraveny.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*