17. července 1907 poctil krátkou návštěvou tehdy přestavovanou českobudějovickou stanici ministr železnic dr. Julius Derschatta při cestě k slavnostnímu otevření nového plzeňského nádraží. V 8 hod. ráno byl v Českých Budějovicích přivítán zástupci státních a samosprávních úřadů.
Přítomnosti ministra využila místní Obchodní a průmyslová komora k tomu, aby mu prostřednictvím presidenta Františka Patzáka tlumočila některé své návrhy týkající se železniční dopravy. I dnes jsou tyto návrhy zajímavé:
- vybudovat druhou kolej z Protivína do Budějc,
- vybudovat druhou kolej z Č.Budějovic do Lince,
- vybudovat druhou kolej z Benešova do Cmuntu,
-
znovu zřídit v Č.Budějovicích dopravní ředitelství železnic (podařilo se až po bezmála 86 letech zřízením OPŘ),
přeměnit zastávky Nová Ves, Poříčí a Holkov – Římov ve stanice, protože mají již všechen potřebný dopravní personál nutný pro chod stanice, -
rozšířit stanice Zámostí, Chotýčany, Ševětín a Bukovsko, kde všude jsou jen dvě dopravní koleje.
Deputace železničních zřízenců a strojvůdců, kteří chtěli přednést své žádosti a stížnosti, nebyla na rozkaz dvorního rady, c.k. ředitele plzeňského ředitelství státních drah Františka Strzizka přijata, což vyvolalo velkou nespokojenost.
Buďte první kdo přidá komentář