Vagóny z nádraží v Bystřici asi nezmizí

Aktualizováno

Zdroj: informační servis ČD Cargo

Ve čtvrtek 13. října 2011 se v malé železniční stanici v Bystřici u Benešova sešli nejvyšší zástupci akciové společnosti ČD Cargo se zástupci SŽDC, Ministerstva dopravy a místních podnikatelských subjektů. Cíl jednání byl jasný – najít možnost, jak zachovat možnost vykládky a nakládky v této stanici. Ta by se totiž ve velice krátké době měla proměnit v pouhou zastávku bez manipulačních kolejí, a to v rámci výstavby 4. tranzitního koridoru.

Zákazníkem ČD Cargo, kterého tento zásah postihne nejvíce, jsou místní uhelné sklady. V současné době se na bystřickém nákladovém nádraží vykládá především tříděné uhlí a brikety. Roční objem vykládky se pohybuje v rozmezí 7 – 10 tisíc tun. A stále roste.

Vykládku uhlí bohužel není možné přesunout do jiné lokality. V Benešově by se totiž uhlí muselo vykládat v obytné zóně uprostřed města, což se již při krátkodobé výluce stalo terčem výrazné kritiky a stížností řady občanů. Potenciál Bystřice u Benešova je však výrazně vyšší. Uhelná společnost proto připravuje výrazné navýšení vykládky o tzv. průmyslové směsi – prachové uhlí. To by se pak z Bystřice po určité homogenizaci distribuovalo ke konečným odběratelům. Ročně by se mělo jednat o 30 – 40 tisíc tun tohoto substrátu.

A právě možnost navýšení objemů byla jedním z důvodů, proč se čtvrtečního jednání zúčastnil i předseda představenstva ČD Cargo Gustav Slamečka. „Projednávány byly konkrétní možnosti zachování vykládky v této lokalitě. Projektant stavby představil technické možnosti řešení, také zástupci SŽDC zaujali vstřícné stanovisko,“ popsal jednání Gustav Slamečka. Ten také ve spolupráci se zástupci MD a SFDI nastínil i možnosti financování tohoto projektu.

„Cesta k zachování vykládky v Bystřici u Benešova bude ještě poměrně dlouhá a obtížná. Společným cílem však je zachování, případně navýšení přeprav po místní železnici. To musí být konečně i zájmem státu a obce. Realizované přepravy po železnici totiž nahradí zhruba 1 600 kamionů, které by jinak jezdily po místních komunikacích,“ uzavřel diskusi Slamečka.


6 komentářů

  1. Podle mě je to blbost,aby kolejové rozvětvení v bystřici zaniklo a tím pádem zanikla stanice Bystřice a byla zní udělaná zastávka, která bude začleněna do širé trati. Opět se jasně ukázalo, že projektant, který navrhl řešení zrušit Bystřici jako stanici a předělat ji pouze na zastávku na širé trati neví nic o místních poměrech a rozsahu vykládky ve stanici, protože kdyby věděl o místní situaci, tak by takovou pitomost zrušit kolejové rozvětvení ve stanici a tím zrušit stanici a předělat ji pouze na zastávku nemohl navrhnout a zapracovat ji do projektu.

  2. A to na to přišli až nyní, když projekt se zpracovával již několik let dopředu před započetím stavby?

    • Jasně vidět, že projektanti, kreslí a plánují projekt z kanceláře a celou trať a místní poměry buď vůbec neznají, nebo tu dotyčnou viděli jen z rychlíku.

      • Projektanti kreslí a plánují podle zadání. Tady zjevně požadavek na zachování jako zadání pro zpracování projektu nebyl.

  3. Chacháá, místní podnikatelské subjekty. Všechno je to pro jednoho – pro Uhlobarona. Pořád má málo. A všichni si před ním sednou na zadek! Nikdo jiný totiž do ani z Bystřice vlakem nic nevozí.
    Jestlipak se investice někdy má šanci zaplatit? Tím že baron bude vozit uhlí, byť by byla pravda to, co píšou, těch 1000 vozů ročně to nemůže zaplatit. Jsou to 3 vagony denně.
    Holt kdo má prachy, má všechno.
    Rejpu? Asi jo, jenže do živýho

  4. Rozsah nakládky je jeden uhlíř. Ten uhelný prach v Benešově vadí a v Bystřici ne? Obytné domy jsou v obou lokalitách.

Komentáře jsou uzavřeny