Olbramovice-Bystřice – výhled na 1.pololetí 2012

Bystřice u Benešova - před budouvou

V současné době probíhá rekonstrukce sudých kolejí a stavba podchodu v Olbramovicích. Podchodu za oběť padl i starý strom u staniční budovy. Také v Bystřici již týden stromy v celé stanici dělají místo protihlukové stěně. Již loni byly poraženy borovice u zahrádek ve stanici, nyní přišly na řadu všechny stromy od provizorní výhybky od Tomic po St.2, včetně tůjí u zahrádek a části tůjí u výpravní a obytné budovy.

Dnes se zběžně podíváme na hlavní události v prvním pololetí 2012 mezi Olbramovicemi a Bystřicí u Benešova.

Protože nemám k dispozici úplně aktuální harmonogram postupu prací a tím i výluk, budu vycházek z podzimních informací.

Od března do května nás čeká několik denních a jedna nepřetržitá výluka. Opět podotýkám, že přehled je orientační, pokud dojde ke změnám, budem o nich informovat.

DatumPopis
26.3 - 1.4.denní výluka
7.4.denní výluka
10.-13.4.denní výluka
4.-6.5.denní výluka
7.-14.5.nepřetržitá výluka

K prvním pro cestující znatelným změnám dojde až v květnu. V nepřetržité výluce budou v Olbramovicích vloženy výhybky 3 a 4, tím bude umožněn a zahájen provoz po obou kolejích z Votic do Olbramovic, v Olbramovicích bude dokončena rekonstrukce sudých kolejí, v Tomicích snesena 3. a 3a SK a ukončena služba výpravčích, stanice jako taková bude zrušena. K tomu jen připomenu, že Tomická výhybna byla uvedena do provozu v roce 1942, takže po 70 letech už nebude potřeba.

Bystřice u Benešova - květen 2012

V Bystřici bude současné kolejiště zrušeno, provoz bude od května zajištěn pouze po současné 5.SK. Začnou práce na nových kolejích od současné provizorní výhybky u vjezdového návěstidla od Tomic, přes stávající montážní základnu až ke zdvoukolejnění na benešovském záhlaví v Bystřici.
V rámci stavby bude zcela přestavěn silniční podjezd od restaurace U nádraží k letišti. Jde o původní podjezd z doby výstavby dráhy. V té době na druhé straně trati byly jen pole a pro koňské povozy postačoval. Dnes je průjezdný jen pro osobní auta. Přestavbou se zvýší a rozšíří.

Tolik k prvnímu pololetí. Mám sice harmonogram až do konce stavby Votice-Benešov, ale protože stále dochází k časovým i technologickým posunům, nebudu zatím psát o dalším postupu. Jen naznačím, že v listopadu letošního roku budem z Votic až do Benešova jezdit po nové trati včetně všech tunelů.
A z Tomic po 70.letech, z Bystřice po 140 letech, zbydou jen zastávky.


 

5 komentářů

  1. dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, zda v Bystřici bude jen zastávka nebo zastávka a u ní vlečka, s možností nakládky. děkuji za odpověd

    • To je věc, kterou zatím netuším. Nějaká jednání proběhla, ale výsledek nevím. Dík za nápad, zkusím se poptat. Něco o tom je v převzatém článku

  2. Bystřice si přinejmenším vlečku zaslouží. To až bude palivo za 50,- za litr, tak všichni výrobci si zase vzpomenou na šíny…

  3. V Bystřici bude jen zastávka s tím, že projektant upraví umístění protihlukové stěny a polohu sloupu trolejového vedení u rušené vykládkové koleje tak, aby se v případě sdružené investice ČD Cargo a přepravce(uhlíři) mohla vlečková kolej napojit na 2TK. V rámci stavby koridoru nic jiného financované nebude, ani kvůli dotacím nemůže.

  4. Jen malé upřesnění, autor reportáže má pravdu v tom, že po 70-ti letech je z Tomic jen zastávka, musím však přidat slůvko OPĚT zastávka, stejně jako v případě Votic, neboť v obou případech jako zastávky zde byly a jsou mnohem déle. A ještě jedna drobná nuance, letos zbouraná výpravní budova je o rok mladší – ale ta sedmdesátka tak hezky vypadá a navíc vlastně taky nelže 🙂

Komentáře jsou uzavřeny