Rokycany – Plzeň 14.6.2015

RoPL: most Mohylová 14.6.2015

Po pěti týdnech se opět proj(e)deme stavbou „Modernizace železniční trati Rokycany-Plzeň“ a to ve směru staničení…

3. 6. 2015 byla ukončena výluka 1. SK v Ejpovicích a 1. TK Ejpovice – Rokycany. Od 8. do 16. 6. byla vyloučena 2. TK Chrást u Plzně – Plzeň. hl. n. kvůli zabezpečení severní části mostu Mohylová. SŽDC toho využila k opravě trati, přejezdu v Chrástu a výměně izolovanch styků. 15. 6. 2015 Viktorie vyrazila první kilometr. Od 16. 6. je vyloučena 1. TK Plzeň. hl. n. – Chrást u Plzně.

Do slunných Rokycan mě přivezl Rx 766 Egrensis. Za dálnicí D5 se slunko schovalo a objevilo se až v Ejpovicích, ale pak vydrželo až do Plzně.

Už jen podle žluté bíle orámované tabule ve tvaru obdélníku postaveného na výšku, na které je černé písmeno Z lze poznat začátek stavby. Trať i okolí vypadají dokončeně. Občas jsou vidět stopy po těžké technice zarůstající travou. Před dálnicí D5 chybí kousek odvodňovacího žlabu a za ní jsou budována další vodní díla regulující vodu z lesa. Na původní trati v místě klabavské přeložky jsou haldy různého materiálu. Ze zastávky Klabava již obec přes PHS neuvidíte. V Ejpovicích lze pár domů prosklenými částmi PHS zahlédnout. Kamenný obklad ejpovické dvounklenby je téměř dokončen a nevypadá to špatně. Probíhají kosmetické úpravy na PHS.
V úseku Rokycany – Ejpovice byly osazeny liché hektometrovníky (zajímavý článek o staničnících začíná na straně 42 v „Moderní železnici 1/2015„).

V místě odbočení přeložky k tunelu buduje Metrostav opěry nového mostu přes místní komunikaci. Nový zářez už je krásně zelený. Před mostem silnice II/180 je odtěžován zářez hlavní trasy a pod stožárem VVN roste panelová stěna.
Byl zprovozněn propustek na budoucí přístupové cestě k portálům. Už i na jižní straně zářezu rostou gabiony. Pokračuje i betonování hlavového trámce opěrné zdi.

Že se ražba tunelu konečně pořádně rozjela, je vidět třeba na téměř přetékající „ledvině“ a poloprázdné meziskládce tybinků. Nová odkalovací nádrž už slouží svému účelu. Viktorie, která překonala první kilometr a zopakovala třicetimetrový denní rekord, je cca pod silnicí Hrádek – Dýšina a má nad sebou nejvyšší nadloží Homolky. Nyní už bude výška nadloží klesat až na nejnižší hodnotu u cca objektu Újezd.

Jak zdůraznil ředitel divize 5 Metrostavu Roman Fuksa, první kilometr tubusu stál raziče nesmírné úsilí. Na prvních 300 m bylo pět průzkumných vrtů, které mapovaly průměrné vlastnosti vytěžené horniny, tedy popsaly pevnost, přítomnost vody a další parametry. Nikdy ale úplně nepopíší, jak se bude chovat celé prostředí. „Naše i přizvané zahraniční odborníky stálo mnoho sil, aby vyřešili ražby v nestabilním nadloží, neustálé přítoky vody a další těžkosti. Nakonec jsme problémy zvládli a nyní razíme tempem, které jsme předpokládali.“

Kolem staveniště portálu Doubravka vyrůstá oplocení. Zářez k mostu Potoční je odtěžen. Pod prvním obloukem roste opěra nového mostu a podle ní je vidět o kolik a kam se most posouvá.
Blíž k zastávce leží v ohrádce sloupy pro PHS. Objekt zastávky v neděli nevypadal, že bude brzy zbořen. „Elektrická“ část objektu zůstává v provozu do zprovoznění nové elektrobudky, která později vznikne v klínu mezi starou a novou tratí.
Severní část mostu Mohylová je zabezpečována před demolicí jižní části, která začne na přelomu měsíce. Pod mostem může projet jen stavba, MHD a projít chodci.
Nové opěry mostu Úslava jsou téměř připraveny na novou ocelovou konstrukci, která dorazí v červenci.
Na všech mostech je vidět, jak jsou nové mosty vklíněny mezi staré. Hlavně kvůli urychlení výstavby a zkrácení výluk.

Čtěte také  Tunel Ejpovice a další osud Viktorie

Stavba „uzel Plzeň“: Na mostě „Gambrinus“ finišují práce na rekonstrukci krajní části včetně zábradlí.
Vedle nové „řídící“ budovy roste nějaká hala…
Celé nádraží vypadá velmi rozpracovaně. Je dokončována další část podchodu a na perony u hlavní budovy se vrací vlaštovky.

16. 6. 2015 ráno byla zahájena výluka 1. TK při které dojde k demolici stávajících a postavení nových mostů. Modernizací projde celý úsek od portálů Doubravka až za most Úslava, kde je hranice stavby. Výluka by měla skončit v listopadu, pak naváží opět výluky úseku Rokycany – Ejpovice směřující k definitivnímu dokončení trati a odstranění PJ 50.

 

A nyní vše obrazem… Více fotek najdete v galerii na ttnz.cz.

Rokycany – Klabava – Ejpovice

 

Ejpovice – Kyšice – portál tunelu

 

Plzeň Újezd – Plzeň-Doubravka – Plzeň. hl. n.

 

Videoprůjezd Plzeň hl. n. – Rokycany po 1. TK – zadní pohled z vlaku Rx 761 Vyšehrad

2 komentáře

  1. Stavba vypadá skvěle – luxus! opět díky moc za reportáž.

  2. Super reportaze, popis, fotky, ………..palec nahoru.

    Mel bych dotaz, kdy bude dalsi? Podle historie to vypadalo, ze budou reporty ze stavby cca jednou za mesic ale ted uz bezi treti mesic od posledni reportaze a stale nic.

    Diky a preji fajn den.

    M.

Komentáře jsou uzavřeny