Jak se to dělá? – I.

Pokládka a svařování kolejnic.

Jak se co dělá? Seriál začneme od prostředka. Jeden pán před časem přislíbil napsat článek o přípravě a skladbě železničního spodku a svršku, takže se zatím podíváme na to, jak probíhá pokládka a finální svaření kolejových pasů.

Kolejová pole se pokládají na připravenou pláň z uválcovaného štěrku. My se podíváme na postup, při kterém se pokládají pražce s namontovanými použitými kolejnicemi. Tato pole mají délku okolo 25m. Kolejnice jsou z výzisku na předchozích stavbách, s těmito krátkými poli se lépe manipuluje. Po položení se provede zaštěrkování a podbití. Podbíječka je laserem naváděná, hutní štěrk pod pražce, přitom je výškově a směrově „rovná“ do přesné polohy.

Po podbití se provede výměna kolejových pasů – kolejnic. Nové kolejnice  mají délku 300 metrů, odpadne velké množství spojů. Jak se pasy mění, se také můžete podívat ve fotogalerii. Geniálně jednoduché.

Čtěte také  Barrandovské Terasy a doprava

Nakonec se kolejnice ve spojích svaří. Nafotil jsem téměř celý postup svařování, asi to zblízka viděl málokdo, je to činnost, při které tři sehraní lidé předvádějí koncert rukou.

Po dokončení všech prací se kolejnice brousí v celé délce, tím se vyrovnají i nepatrné nerovnosti. Brousicímu vlaku SPENO jsme věnovali v minulosti samostatný článek

FOTOGALERIE