Kolaps české železnice

V minulých týdnech se na stránkách webu a2arm.cz objevila zajímavá (zatím) čtyřdílná, částečně retrospektivní série článků „Kolaps české železnice“ autorů Stanislava Bilera a Pavla Šplíchala, pojednávající o stavu české železnice od devadesátých let dvacátého století až do současnosti.

První část se vrací do již zmíněných „devadesátek“, druhá se zaměřila na lokální dopravu, jejíž síť u nás zůstala nebývale hustá, třetí pak na kvalitu železniční dopravy, jež se výrazně liší podle toho, odkud kam jedeme a čtvrtá na problematiku vysokorychlostních tratí.

Odkazy na jednotlivé díly:

  • 1. díl – V devadesátých letech kolabovala železnice i fantazie, důsledky řešíme dodnes
  • 2. díl – „Jako kostel nebo muzeum.“ Češi mají k lokálkám emoční pouto. Politici se je naopak snaží „optimalizovat“
  • 3. díl – Vznik krajů urychlil úpadek vnitřních periferií. Dopravně zanedbané oblasti patří k těm nejchudším
  • 4. díl – Proč nemáme vysokorychlostní tratě? Politikům nikdy nestály za to

 

ODKAZ
SŽ a ÖBB-Infrastruktur připravují lepší spojení na trase Praha – České Budějovice – Linz
Upozorni mě
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře