Jak pro ČTK uvedl mluvčí SŽDC Pavel Tesař, tendr na dodavatele stavebních prací na další úsek 4. železničního koridoru vyhrála firma OHL ŽS. S cenou 1,437 miliardy korun je téměř o miliardu levnější, než byla původní předpokládaná částka.
Tento téměř dvanáctikilometrový úsek bude rekonstruován na maximální rychlost rychlost 160km a jeho součástí bude jeden 430m dlouhý tunel u Sudoměřic. Podrobně si stavbu představíme v některém dalším článku.
Pokud se tedy nikdo z účastníků řízení neodvolá, nic nebude bránit podpisu smluv a zahájení prací. Mezi Táborem a Prahou tak zůstane ještě úsek Sudoměřice – Votice v nezměněné podobě.
O firmě OHL ŽS:
Na firemním webu se dočteme, že OHL ŽS zabezpečuje rekonstrukce, modernizace a realizace staveb v ČR i zahraničí, tj. Bulharsku, Černé Hoře, Chorvatsku, Bosně a Hercegovině, Maďarsku, Ázerbájdžánu, Slovensku a v dalších zemích.
Firma je od roku 2003 součástí mezinárodní španělské stavební a investiční skupiny OHL. Specializuje se na dopravní, železniční, silniční a dálniční, vodohospodářské, ekologické, inženýrské, energetické, pozemní i podzemní stavby.
Podíl železničních staveb na celkové produkci firmy v roce 2011 činil 35,2 procenta. Objem tržeb v loňském roce byl 11,9 miliardy korun s čistým ziskem 277 milionu korun.
Mezi významné železniční stavby v České republice se mimo jiné řadí
- Elektrizace traťového úseku včetně PEÚ žst. Ostrava Svinov – žst. Opava východ
- Optimalizace traťového úseku Krasíkov – Česká Třebová
- Modernizace traťového úseku Hranice – Studénka
- Modernizace traťového úseku Přerov – Olomouc
Pokud se jakýkoli nový úsek 4. koridoru projeví v nezkrácených jízdních dobách (tak jako od prosince úsek Benešov – Votice, lze to považovat za vyhazování peněz oknem.
Těžko se zkrátí JD, když od začátku platnosti GVD ještě nebudou platit nové (definitivní) rychlosti. To až po 3.podbití, přebroušení a TBZ.
Docela bych rád věděl, jak je to s nivelací předpokládané stavby i s ohledem na úsek Votice – Sudoměřice procházející Českou Sibiří. Po mém soudu by se mělo jít zvlněným terénem níže než je současný profil, když budou tunely.