Realizaci železničních tunelů na jihu Čech už nic nebrání

Nemanice - Ševětín (zdroj: prezentace SŽDC)

(aktualizace 27.9.2019)

Krajský úřad Jihočeského kraje nevyhověl odvolání obce Hosín, jedné právnické a osmi fyzických osob a potvrdil územní rozhodnutí stavby “ Modernizace trati Nemanice I – Ševětín“, vydané v červenci 2017.

Rozhodnutí si lze stáhnout zde

Oč šlo obci Hosín, se lze dočíst například v archivu idnes.cz

Stavba „Modernizace trati Nemanice I – Ševětín“ řeší v tomto úseku návrh nové dvojkolejné železniční trati a její součástí jsou dva dvojkolejné železniční tunely. Hosínský tunel v délce 3120 m, který je navržen jako ražený technologií NRTM (Nová rakouská tunelovací metoda), s hloubenými portálovými úseky. Součástí bezpečnostního řešení tunelu jsou souběžné únikové štoly. A Chotýčanský tunel v délce 4810 m, který je navržen také jako ražený metodou NRTM. Severní výjezdová část tunelu pak před Ševětínem podchází trasu dálnice D3. Bezpečnost je zajištěna záchrannými šachtami s vyústěním na povrch území a napojením na záchranné štoly.

Po velmi dlouhé době bylo v červenci 2017 vydáno územní rozhodnutí stavby, které nenabylo právní moci, neboť vůči tomuto rozhodnutí došlo k odvolání jedné z dotčených obcí – Hosína a vícero fyzickými osobami. Odvolací úřad tak rozhodl až nyní a to pravomocně.

Jedná se o investičně náročnou stavbu; na základě aktualizace studie proveditelnosti IV. TŽK, doplnění 2016, potvrdila Centrální komise Ministerstva dopravy v únoru roku 2018, že je ve sledované variantě ekonomicky průchozí.

Čtěte také  Stavba Soběslav - Doubí zahájena

Z uvedeného je tedy zřejmé, že nyní je již možné reálně uvažovat o pokračování návazné přípravy projektové dokumentace směřující k realizaci stavby.

Výstavbou přeložky dojde ke zkrácení délky trati přibližně o 4,5 km.

Vizualizace „Modernizace trati Nemanice I – Ševětín“:

Projekt modernizace úseku mezi Nemanicemi a Ševětínem byl prezentován na webových stránkách nemanice-sevetin.cz, ke dni vydání článku bohužel nefunkčních

Z článku, který vyšel na serveru idnes.cz dne 27.9.2019:

Starosta Hosína Jan Řičánek: „Tušili jsme, že to tak dopadne. My v průběhu další přípravy stavby opět využijeme našich zákonných možností, ale nehodláme dělat nějaké obstrukce. Už jsme si k tomu mnohokrát řekli své,“ konstatoval Řičánek. Obec v souvislosti se železnicí ještě vede spor s ministerstvem dopravy o to, jaké pravomoci měla ve věci tamní samospráva a co už byl vyšší zájem.

Zmíněný článek si lze celý přečíst zde.

Železniční stanice Ševětín po modernizaci – výpravní budova se ocitne za protihlukovou zdí – stejně jako v Sudoměřicích u Tábora.

 

16 komentářů

      • Ano, TBM se hodí tam, kde se často nemění horninová třída. NRTM lze při zastižení změny horninové třídy přizpůsobit ze dne na den, kdežto u TBM to znamená přestavbu razicího štítu pro jinou horninu, což je v řádu týdnů.

  1. Čtu titulek a nemohu stále uvěřit. Bomba. Bude se stavět a jezdit rychleji, buďme za to rádi.nevěřil jsem,spory se táhly roky…

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*