27. listopadu bude v Praze-Vršovicích zahájen zkušební provoz na nových kolejích

Nové nástupiště v Praze-Vršovicích před dokončením. (Autor: Kasme, koridory.cz)

Ve středu 27. listopadu 2019 bude v Praze-Vršovicích zprovozněno provizorní zabezpečovací zařízení v nové liché kolejové skupině (koleje 9 – 17) jehož celková délka je více než 6 kilometrů. Součástí nového kolejiště je i 27 výhybek.

Již 12. prosince bude uvedeno do provozu také nové, 4. nástupiště s délkou 220 metrů, z nichž je 118 metrů zastřešeno. Přístupné bude zatím jen ze směru od náměstí Bratří Synků novým podchodem. Obyvatelé Nuslí po dokončení celé rekonstrukce stanice v říjnu 2021 ocení protažení odchodu, který dosud končil u III. nástupiště, až k Bartoškově ulici. Novinkou bude také přístup z nástupišť až do přednádražního prostoru.
Ve stejný den bude napojeno i kolejiště a výhybky z depa kolejových vozidel a krčské trati do staničních kolejí.

Swietelsky Rail CZ tím na vršovickém nádraží ukončí hlavní stavební práce v letošním roce. Po technologické přestávce se naplno rozběhnou opět v březnu 2020.

„Dané milníky prací se nám díky pravidelným poradám a dobré spolupráci dodavatelů daří plnit. To je základ pro uvedení stavebních objektů a provozních souborů do zkušebního provozu v určených termínech. Vedle stanice Vršovice, osobní nádraží, je rozestavěná nová železniční stanice Zahradní Město, nová zastávka Eden a také mosty od Průběžné v Zahradním Městě až po most přes Botič ve Vršovicích. Stavíme i novou napájecí stanici a technologickou budovu v Zahradním Městě a ve Vršovicích. Je toho hodně, což ale odpovídá velikosti stavby.“

říká Daniel Valla, projektový manažer a zástupce ředitele stavby za Swietelsky Rail CZ. Ta na projektu pracuje spolu s Metrostavem a SMP CZ. Ve sdružení má 40ti procentní podíl a zajišťuje hlavně práce na železničním spodku a svršku.

Jeho slova doplňuje Róbert Doboš, specialista společnosti Swietelsky Rail CZ:

Vedle stanice Vršovice, osobní nádraží, je rozestavěná nová železniční stanice Zahradní Město, nová zastávka Eden a také mosty od Průběžné v Zahradním Městě až po most přes Botič ve Vršovicích. Stavíme i novou napájecí stanici a technologickou budovu v Zahradním Městě a ve Vršovicích. Je toho hodně, což ale odpovídá velikosti stavby.“

Ukončení celého projektu Hostivař – Vršovice s cenou převyšující 4,4 miliardy korun je plánováno na říjen 2021.

Praha-Vršovice 21.-24.11.2019


Zdroj: tisková zpráva Swietelsky Rail CZ

Čtěte také  Čtvrté nástupiště vršovického nádraží bude předáno do užívání koncem listopadu

 

5 komentářů

  1. Díky za fotky a aktuání info. Tušíte někdo, jestli se bude modernizovat i nádražní budova jako taková? Nebo jen část? Mobiliář, záchody apod?

    • Výpravní budova Praha-Vršovice os.n. byla rekonstruována etapově v letech 2002 až 2008 za více než 50 milionů Kč tehdejším správcem majetku státu ČD a.s.pro potřeby úředníků pražské Regionální správy majetku Českých drah (RSM ČD). Na opravu byly použity peníze z prodeje výpravní budovy na Vyšehradě soukromému subjektu. Dnes budovu spravuje SŽDC s.o. Sídlila zde její Správa osobních nádraží (SON). Ta se nyní stěhuje do Libně a bude zde sídlit pražská Správa sdělovací a zabezpečovací techniky (SSZT).

      • Za 50 milionu v těch letech? No nevím, jak nádraží vypadalo dříve (i když jsem ho navštěvoval jako hodně malé dítě), ale nepřijde mi, že by to nádraží bylo pěkné. Potřebovalo by nejméně dalších 15 milionu na opravu a zkrášlení…

        • A co by jste tam ještě vylepšoval? Když pominu vymlácený lavičky před budovou tak je v perfektním stavu. Nepočmáraná, Omítka drží na místě. Není co vylepšovat

        • Vzhledem k tomu, že kvůli značné frekvenci cestujících na zdejším nádraží a též jeho rozšíření se minimálně od dob I.republiky velmi vážně uvažovalo o její demolici a náhradě za větší a modernější, byla ve stavu tomu odpovídajícím. Památkově chráněná budova byla rekonstrukcí uvedena do maximálně možné historické podoby. Budova naproti nádraží, též nemovitá památka, je pak vodárna s admin. budovou, dnes v držení stejného soukromého majitele (a ve stejném zoufalém stavu) jako nádražní budova na Vyšehradě.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*