DB dokončila trať VDE 8 aneb Berlín-Mnichov vlakem pod 4h

Dne 31.8.2017 Dautche Bahn slavnostně zahájila provoz na trati mezi městy Bamberg a Erfurt s povolenou maximální rychlostí dosahující 300 km/h. Trať Bamberg -Erfurt byla posledním úsekem chybějící k zprovoznění tratě Berlín-Mnichov, známou pod zkratkou VDE8. Zatímco v Čechách se staví nebo jsou v projektové realizaci železniční stavby konkurující žlutým autobusům, německá vláda touto stavbou tratě Berlín-Mnichov útočí na jiné ambice, mají sen konkurovat letecké dopravě mezi těmito městy. 

Stavba Bamberg a Erfurt je posledním úsek uvedený do provozu na trati Berlín- Mnichov. Trať dlouhá cca 130 km zdolává Duryňský les velkolepými mosty a tunely. Celková délka tunelů činí přes 36km. Na trase nalezneme např. tunel měřící přes 8,5 km a další cca 7,5 km.

Trasa z Berlína do Mnichova měří 623 kilometrů přes Halle, o 29 kilometrů více přes Lipsko. DB při představení vlaku potvrdily, že pod čtyři hodiny pojedou tři páry vlaků ICE Sprinter, které po cestě zastaví jen v Halle, ostatní vlaky pojedou přes Lipsko. Z něj se stává ještě větší železniční uzel, než jakým byl dosud. Vlaky Berlín – Mnichov zde budou navazovat na jiné rychlovlaky směr Frankfurt.

zdroj.: zdopravy.cz

Dopravní projekt Deutsche Einheit Nr 8 (VDE 8):

  • Leipzig / Halle-Berlin: prodloužení, 187 km, 2 mosty, uvedení do provozu 2006
  • Erfurt-Lipsko / Halle: nová budova, 123 km, 3 tunely, 6 mostů, uvedení do provozu 2015
  • Ebensfeld-Erfurt: nová budova, 107 km, 22 tunelů, 29 údolních mostů, uvedení do provozu 2017
  • Norimberk-Ebensfeld: rozšíření, 83 km, 2 tunely, 2 mosty, uvedení do provozu v roce 2012

Video ke slavnostnímu zahájení provozu Bamberg-Erfurt:

zdroj: youtube kanál Deutsche Bahn Konzern

 

Medailonek k historii výstavby tratě Berlín-Mnichov VDE8:

zdroj: youtube kanál Deutsche Bahn Konzern

 

Technické zajímavosti ze stavby Berlín-Mnichov VDE8:

zdroj: youtube kanál Deutsche Bahn Konzern

ODKAZ
Tunely Ejpovice 2013-2019. Video průběhu celé stavby

 

Něco ke zasmání či snad k pláči aneb trať Plzeň-Domažlice-st.hranice SRN

Dne 30. 6. 2017 byla podepsána mezi SUDOP Praha a.s. a SŽDC smlouva o dílo „Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN, 1. stavba, nová trať Plzeň (mimo) – Stod (včetně)“, ve variantě 4e (jednokolejná varianta). Tato skromná šetřící varianta nenabízí důstojné, a vůbec ne vysokokapacitní napojení na moderní trať 21. století Berlín-Mnichov. Tato varianta vymazává velkorysou investici 5-7,5 miliardy do Ejpovického tunelu. Tato stavba bude asi dlouhá desetiletí jediným úsekem tratě Praha-Plzeň-Domažlice-st.hranice SRN, kde je potenciálně možné provozovat rychlost 200 km/h (konstrukční rychlost dvou-tubusového tunelu). Po zahájení provozu bude rychlost omezena na 160km/h. „Bojím se, že absence tlumičů rázových vln na západním portále tunelu, nacházejícím se na předměstí Plzně, nedovolí ani v budoucnu zvýšení rychlosti na konstrukčních 200 km/h. Důvodem mých obav jsou emise hluku a vibrací.“

Posuzované varianty ve studii tratě Plzeň-Domažlice
Upozorni mě
Upozornit na
guest
2 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Josef Vísner
Josef Vísner
1.11.2020 11:18

Uvádíte…3 páry vlaků ICE Sprinter, které po cestě zastaví jen v Halle.Ostatní vlky pojedou přes Lipsko.Z něj se stává ještě větší železniční uzel, kde budou vlaky navazovat na rychlovlaky do Frankfurtu….Dotaz……kde budou vlaky navazovat do Frankfurtu?….v Lipsku,nebo HALLE,….Z ČEHO SE STÁVÁ JEŠTĚ VĚTŠÍ ŽELEZNIČNÍ UZEL…Z lIPSKA,NEBO HALLE?…Děkuji za vysvětlení.

Michal
Michal
11.9.2017 16:39

Oprava Google translatoru: Neubau v tomto kontextu znamená novostavba, ne nová budova. Ausbau je v českém kontextu modernizace, ne prodloužení nebo rozšíření.