Na trati mezi Malešicemi a Hostivaří SWIETELSKY Rail CZ nasadí největší stavební stroj RUS 1000 S

RUS 1000 S (Autor: Ondrej Boucek)

Aktualizováno 17:55 – vloženo video

Na pražském traťovém úseku mezi Hostivaří a Malešicemi se 8. a 9. září objeví jeden z největších železničních stavebních strojů. Společnost SWIETELSKY Rail CZ zde mezi prvním a třetím kilometrem nasadí pro Správu železnic evropský unikát RUS 1000 S. Obří stroj měří 278 metrů a váží 674 tun. V jednom průjezdu zvládá tři komplexní činnosti – čištění štěrkového lože, obnovu kolejového roštu a podbití trati. Ta je tak hned sjízdná pro rychlost 60 km/hod.

„Stroj zvládne vyměnit až 10 pražců za minutu a za hodinu pročistit až 1000 m3 štěrku. Jeho potenciál je mimořádný. Proto se nasazuje na železničních stavbách, kde je potřeba minimalizovat čas výluky či zachovat nepřetržitý provoz,“ říká Lukáš Vostrý, ředitel závodu Stroje a mechanizace SWIETELSKY Rail CZ.

V úseku dlouhém 2140 metrů tedy vymění pražce, kolejnice, kolejové lože. Po jeho odjezdu bude ještě následovat doplnění kolejového lože, směrová a výšková úprava koleje, svařování a zřízení bezstykové koleje a úprava stezek.

Souprava RUS 1000 S, která i s vozy pro logistiku měří úctyhodných 900 metrů, se v Česku představí teprve podruhé. Loni v říjnu se podílela na rekonstrukci kolejí zkušebního okruhu ve Velimi.

„Když se v roce 2006 objevila strojní technologie RU 800 S, mluvilo se o revoluci ve strojní rekonstrukci kolejí, protože při jedné výluce stroj zvládl dva kompletní pracovní postupy. Teď ještě jeden přibyl. Efektivita práce RUS 1000 S je pořádná a nebude zcela jistě hned tak překonána,“ dodal Lukáš Vostrý.

Údržbu kolejí při nepřetržité výuce vypsalo Oblastní ředitelství Praha Správy železnic. Úsek navazuje na dokončovanou optimalizaci metropolitní železnice ze stanice v Hostivaři až po hlavní nádraží, kde vzniká železniční čtyřkolejná „dálnice“.

RUS 1000 S

R – Reinigung – čištění štěrku
U – Umbau – obnova kolejového roštu
S – Stopfen – podbíjení směrová a výšková úprava koleje
1000 – 1000 m3/hod. pročištění až 1.000 m3 štěrku/hod
S – Swietelsky


Zdroj: tisková zpráva SWIETELSKY Rail CZ

ODKAZ
Historie koncepce přestavby pražského železničního uzlu
Upozorni mě
Upozornit na
guest
5 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
VFP
VFP
13.9.2021 14:59

Bydlim kousek, ale tohle jsem proste prosvihnul. V sobotu uz tam byla jenom podbijecka na spojce do Hostivare..

Nema nekdo video? Prosim o odkaz.. primo z trate v Malesicich???

Upravil před 1 měsíc VFP
Michal
Michal
7.9.2021 19:15
mirekk
Admin
Reakce na  Michal
7.9.2021 20:02

Řekl bych že ne. RPM 2002 neumí pokládku nového kolejového roštu, zatímco RUS 1000 ano. O lince RPM jsme v roce 2015 psali v článku Jak se to dělá? Sanace železničního spodku bez snášení kolejového roštu aneb RPM 2002 v akci
Nedokážu to posoudit, ale řekl bych, že je rozdíl spočívá právě v té „recyklaci“ u vámi odkazované a „obnově“ u RU 1000 S.

JáJa
JáJa
Reakce na  mirekk
7.9.2021 20:33

To se zas sešly dvá chytrý. „Pán je medyk“ řikala ta ku.va ve Švejkovy

mirekk
Admin
Reakce na  JáJa
7.9.2021 20:41

Děkuji, ze si taková kapacita jako vy našla čas na hodnotný příspěvek do diskuse.