Nový úsek tratě se zapíše do dějin

25.listopad 2011 se zapíše do dějin tratě 220 stejně tak, jako její prvozprovoznění  3.září 1871 a stejně tak, jako její elektrifikace v 80.letech 20.století.

Otevření ne jednoho, ale současně dvou tunelů (Votický a Olbramovický) je velká událost. Současně dojde k dalším velkým změnám. Tomu všemu bude předcházet nepřetržitá výluka od 14. do 25. listopadu. Co se bude dít, to si ve zkratce povíme.

Ale asi málokdo ví, že již dnes, tedy 8.listopadu, začaly práce na zprovoznění nového zabezpečovacího zařízení ve Voticích. Ráno bylo z činnosti vypnuto provizorní staniční zabezpečovací zařízení (SZZ) ESA11, provoz přes stanici je zajišťován pouze po jedné staniční koleji (102.), vlakové cesty jsou uskutečňovány nouzovým způsobem. Výhybky jsou zabezpečeny výměnovými zámky, výsledné klíče zavěšeny na tabuli pro zavěšování klíčů v dopravní kanceláři. Současně bylo vypnuto traťové zabezpečovací zařízení (TZZ) v úseku Heřmaničky – Votice – Olbramovice a přejezdové zařízení mezi Heřmaničkami a Voticemi.

Následovat bude postupná aktivace nového SZZ ESA11 ve Voticích. A stím souvisí i zprovoznění nové dopravní kanceláře. Výpravčí si ji užijí jen do konce roku 2011, kdy tady bude jejich služba ukončena a dopravní kancelář bude využita jen v případě mimořádností pro nouzovou obsluhu obvodu Votice.

Křižovatková výhybka s pohyblivými srdcovkami v Olbramovicích

14.listopadu začne nepřetržitá výluka pro aktivaci definitivního SZZ ve Voticích a Olbramovicích, převedení provozu z Votic do Olbramovic na nový úsek vedený již zmíněnými tunely.
A další podstatná  změna: žst.Votice se ukončením výluky 25.11. stanou po dopravní stránce součástí žst.Olbramovice. Železniční stanice Olbramovice tedy bude sestávat z obvodu Votice a obvodu Olbramovice. Znamená to tedy, že obvody Votice i Olbramovice bude ovládat jeden výpravčí z JOP z nové dopravní kanceláře v Olbramovicích, ve Voticích budova po mnoha letech osiří.

A jak to celé bude propojeno? Ve zkratce:

  • ve Voticích budou současná odjezdová návěstidla do Olbramovic na návěstní lávce  přeznačena na cestová
  • následovat bude nová staniční kolej 91a do Olbramovic vedená dvěma tunely
  • úsek mezi obvody bude rozdělen na dva dalšími cestovými návěstidly v obou směrech
  • v opačném směru budou v Olbramovicích také místo odjezdových návěstidel cestová
Představu o uspořádání stanice si nejlépe uděláte z plánku kolejiště.
V Olbramovicích dojde k vyloučení a následné rekonstrukci sudé kolejové skupiny (blíž k výpravní budově), provoz bude uskutečňován novým kolejištěm s ostrovním nástupištěm. Vlaky od Sedlčan budou zajíždět také k novému nástupišti. Směrem do Tomic budou vlaky přes poslední výhybku přejíždět z nového kolejiště na starou trať. Na novou a do tunelu Zahradnický budeme jezdit za rok.
Další, víceméně neviditelnou, ale důležitou rekonstrukcí prochází přejezdové zařízení na trati do Sedlčan (křížení silnice u Křešic) a PZZ na komunikaci do areálu firmy MOKATE v Olbramovicích. Výluka na trati do Sedlčan byla využita i pro rekonstrukci křížení místní komunikace mezi Křešicemi a Podolím.
Vlakem po novém úseku z Votic do Olbramovic a „novými“ Olbramovicemi se můžete svézt v pátek 25.11.2011 před 16.hodinou. Doufáme že se nám podaří být v Olbramovicích i ve Voticích a přinést vám fotky prvního vlaku na novém úseku.
Olbramovice - výjezdový portál tunelu, vpravo 91.kolej
Olbramovice – výjezdový portál tunelu, vpravo 91.kolej
Olbramovice – pohled od tunelu do stanice

7 komentářů

  1. Srozumitelně a přitom naučně napsaný článek – dávám za jedna 😉 A držím palce, abyste toho 25.11. měli dobré světlo. Díky

  2. Já bych měl jeden takový „praktický“ dotaz: jak se bude po tom otevření tunelů Votický a Olbramovický /25.11./ v Olbramovicích nastupovat do vlaků? Z toho nového nástupiště? Jde mi o to, že když se začnou předělávat ty zbylé koleje, tj. ty před staniční budovou, nechápu, jak se dostaneme na to nové nástupiště, když ještě není hotový ten podchod… To budeme muset skákat přes koleje a šplhat se na nástupiště? Předem velice děkuji za odpověď 🙂

    • Přes kolejiště bude zbudován provizorní přechod, přechodové můstky. Stejně tak, jako v minulosti ve všech již rekonstruovaných stanicích. Jiné řešení není.

  3. Provizorní přechod v Olbramovicích na nové ostrovní nástupiště 2/2a. bude za novou provozní budovou (směr Votice), na konci „malého“ nástupiště „sedlčanky“.

  4. Tak co, už se jezdí tunely? Čekal jsem nějaké informace z otevření, ale nikde jsem nic nenašel…

Komentáře jsou uzavřeny