Jihočeské tunely na 4. koridoru dostaly zelenou od Ministerstva dopravy

Jak již včera informoval deník Zdopravy.cz, Centrální komise Ministerstva dopravy schválila dne 13. 2. 2018 aktualizaci studie proveditelnosti úseku 4. železničního koridoru mezi Nemanicemi a Ševětínem ve variantě 3, to znamená s Hosínským (3 120 m) a Chotýčanským tunelem (4 668 m + podjezd pod dálnicí D3). 

Tabulka životnosti železničních staveb | Zdroj: SŽDC, Metodika pro hodnocení ekonomické efektivnosti

Na stavbu bylo již v minulosti vydáno územní rozhodnutí, které bylo následně napadeno. Rozhodujícím způsobem ke kladným výsledkům této varianty přispěla předloňská změna metodiky ekonomického hodnocení dopravních staveb, resp. způsob, jak se v této metodice pracuje se zůstatkovou hodnotou. Nově umožňuje rozložit návratnost do většího počtu let.

 

 

4 komentáře

  1. Pendolina do Č.Budějovic jezdit asi nebudou. Je to nereálné. Všechny jednotky jsou vytížené na trati Cheb – Plzeň – Praha – Ostrava – Košice

  2. Kloubouk dolů CK MDČR, resp. zadavateli Studie proveditelnosti. Když jim to minule podle starých kritérií ekonomického hodnocení nevycházelo, nezlomili nad přeložkou pro 21. století hůl a zkusili to znovu s aktualizovanými kritérii. Ukazuje se, že ekonomické hodnocení je poměrně zbytečná formalita. Nakonec stejně rozhodne vůle zadavatele, CK MDČR, ev. politiků a ne nějaké tabulky, podle kterých by Jan Perner stavěl tak akorát koňku a ne trať sloužící už přes 170 let.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*