Modernizace žst. Praha-Holešovice se blíží ke konci

Praha Holešovice, stavba 8.9.2013 |Autor: Jakub Svoboda, 4koridor.cz

Praha-Holešovice
Nejmladší pražské nádraží ( v provozu od r.1985) prochází od jara letošního roku rekonstrukcí. Na začátku července při mé poslední návštěvě bylo opraveno třetí nástupiště, další dvě funguvala v původním stavu. V září bylo v provozu pouze nástupiště 3, jednička a dvojka byla ve výstavbě pomalu dokončena.

 

Praha Holešovice, stavba 8.9.2013    |Autor: Jakub Svoboda, 4koridor.cz
Praha Holešovice, stavba 8.9.2013 |Autor: Jakub Svoboda, 4koridor.cz

Při cestě halou na nástupiště si každý jistě všimne opravy podchodu a s tím souvisejícího rachotu sbíječek, prachu a špíny. Nástupiště 1 a 2 jsou uzavřené, vlaky jezdí pouze na trojku. Tu dělníci modernizovali jako první během jara.

První (u budovy) a druhé (ostrovní) nástupiště jsou pomalu dokončovány. Bagr rozhrnuje štěrk, stavaři pokládají nástupní hranu a montují střechu se zábradlím.

Koleje jsou z většiny položeny, zhlaví směrem na hlavní nádraží se blíží do finiše.


Pokud máte nějaké fotografie nádraží Bubeneč nebo nově budované zastávky Podbaba, kontaktujte nás prosím na admin@4koridor.cz Děkujeme!

 FOTOGALERIE

Jakub Svoboda

4 komentáře

  1. Poslušně hlásím, že od neděle 22.9. je už v provozu i druhé nástupiště, jen výtahy ještě mimo provoz. Na odbočce Stromovka už se pojíždí nový angličan. Stavební činnost se přesunula do Stromovky, na trati do Bubenče je svěšené TV na koleji vpravo ve směru na Ústí. Zajímavostí je kombinace starého a rekonstruovaného svršku u 2. nástupiště (kousek tak, kousek tak). U 3. nástupiště je na koleji vpravo směrem na Ústí dokonce ponechán starý svršek v celé délce staniční koleje. Ale koleje s přímým průjezdem jsou v novém svršku komplet.

  2. Ještě aktualizace z dnešního rána (24.9.)
    Nádraží Praha – Bubeneč: Zatím jen svěšené TV na 4. SK. Žádná stavební činnost. Pojížděná je jen lichá skupina, k sudé už od Stromovky nevede trakční vedení.
    Stromovka: Mezi Bubenčí a odb. Stromovka (na vyloučené koleji – té blíže Vltavě) působí pracovní vlak, většina starých sloupů TV už je odřezána nebo alespoň odstrojena. Na nových patkách už je několik nových sloupů TV. Patky jsou vybetonované i na straně provozované koleje.
    Odbočka Stromovka: Nový svršek pokračuje ještě slušný kousek za nového angličana na výhybně směrem na Bubny.
    Provoz: Omezení městské linky S41 v pracovní dnech na interval 60 minut. Jedou jen spoje x:00 do Roztok a x:36 do Libně (Hostivaře). Alespoň si ty naše žáby trochu odpočinou 🙂 Hezký den.

  3. Minireportáž pokračuje 🙂
    Středa 25.9. večer:
    Je to fofr. Vyloučená traťová kolej Praha-Bubeneč – Odbočka Stromovka už je komplet vytrhaná, zbyly jen kousky kolem DKS u vjezdu do Bubenče od Stromovky a kolem angličana na Odbčce Stromovka.
    Nádraží Praha-Bubeneč: Sudá skupina slouží k odstavení vytrhaných kolejových polí. Na 2.SK už je vytrhán i kus koleje u odjezdového návěstidla směr Stromovka, postává tam mechanizace a večer tam postával i nějaký sběratel kovů :-/
    Děkuji za pozornost.

Komentáře jsou uzavřeny