OHLA ŽS na konci prosince zveřejnila na svém YT profilu dvě velmi povedená videa ze stavby Sudoměřice – Votice.
První ukazuje podrobně jednotlivé lokality, v druhém vidíme průlet celou stavbou. A opět nechybí velmi zdařilé popisky. Podrobný popis stavby s mapkami původní i nové trasy najdete v tomto a následujícím článku.
Hezké.
Ale jak to vypadá s těmi tunely u Budějovic? Už douho jsem o nich nic neslyšel.
A také – existuje nějaký odhad/výpočet, o kolik otevření těchto dvou úseků (tj. tohoto + u Soběslavi) zkrátí jízdní časy? Všude se operuje jen s „konečnou“ metou jízdí doby Praha-ČB 1 a půl hodiny, ale to počítá i s těmi tunely. Ale o kolik si polepšíme jenom těmito dvěma úseky, ví to někdo?
Tezko rict. Je treba odlisit sliby od reality. Uz davno meli lepe jezdit vlaky v useku vrsovice – hostivar, naopak tam vlaky jezdi furt pomalu snad jen 70 km v hodine. Bohuzel sliby chyby.
Tipuju, ze u Sobeslavi rychliky zrychli o 5 minuty a u Hermanicek cca o 12 minut.
Votice – Sudoměřice by měly zkrátit jízdní dobu o 15 minut
stejně nechápu proč u Soběslavi dělaj na skoro rovným poli zasypaný tunel a zde minimálně na dvou místech je obrovský zářez do krajiny !
je mnoho důvodů např. povolení stavby z hlediska hluku a estetického zásahu rázu do krajiny atd. Ochrana krajinného rázu patří též i do EIA.
Podobnou situaci můžete pozorovat vedle na D3…
Např. pro vysokorychlostní tratě ve Francii (v budoucnu i v ČR) je standardem vedení trasy (skoro v celé délce) v mírném zářezu doprovozeným často i valem podél. Protihlukové stěny se využívají zřídka
právě ty obrovské zářezy u mezna a nazdic by si zasloužili spíš tunely, takto to opravdu nevypadá z krajiného hlediska hezky
pravda…
už jsem viděl analýzu v této záležitosti na jiných stavbách, kdy se provádí fotografování úseku z mnoha různých pozic v krajině. Třeba se fotograf postaví na kraj vesnice a nebo se postaví do řeky či na kraj lesa…. zkoumá se zda třeba mosty nejsou moc robustný a nehyzdí výhled z okna