Modernizace stavby Sudoměřice – Votice. Videa postupu v listopadu 2021

Lokalita Lipiny (Zdroj: video OHLA ŽS)

OHLA ŽS na konci prosince zveřejnila na svém YT profilu dvě velmi povedená videa ze stavby Sudoměřice – Votice.

První ukazuje podrobně jednotlivé lokality, v druhém vidíme průlet celou stavbou. A opět nechybí velmi zdařilé popisky. Podrobný popis stavby s mapkami původní i nové trasy najdete v tomto a následujícím článku.

 

ODKAZ
Demolice výpravní budovy v Chodově (fotogalerie)
Upozorni mě
Upozornit na
guest
7 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Jan
Jan
7.1.2022 12:01

Hezké.
Ale jak to vypadá s těmi tunely u Budějovic? Už douho jsem o nich nic neslyšel.
A také – existuje nějaký odhad/výpočet, o kolik otevření těchto dvou úseků (tj. tohoto + u Soběslavi) zkrátí jízdní časy? Všude se operuje jen s „konečnou“ metou jízdí doby Praha-ČB 1 a půl hodiny, ale to počítá i s těmi tunely. Ale o kolik si polepšíme jenom těmito dvěma úseky, ví to někdo?

Vlada
Vlada
Reakce na  Jan
7.1.2022 22:22

Tezko rict. Je treba odlisit sliby od reality. Uz davno meli lepe jezdit vlaky v useku vrsovice – hostivar, naopak tam vlaky jezdi furt pomalu snad jen 70 km v hodine. Bohuzel sliby chyby.
Tipuju, ze u Sobeslavi rychliky zrychli o 5 minuty a u Hermanicek cca o 12 minut.

Matěj
Matěj
Reakce na  Jan
29.1.2022 10:15

Votice – Sudoměřice by měly zkrátit jízdní dobu o 15 minut

axon
axon
4.1.2022 14:36

stejně nechápu proč u Soběslavi dělaj na skoro rovným poli zasypaný tunel a zde minimálně na dvou místech je obrovský zářez do krajiny !

sladlu
sladlu
Reakce na  axon
7.1.2022 09:35

je mnoho důvodů např. povolení stavby z hlediska hluku a estetického zásahu rázu do krajiny atd. Ochrana krajinného rázu patří též i do EIA.
Podobnou situaci můžete pozorovat vedle na D3…

Např. pro vysokorychlostní tratě ve Francii (v budoucnu i v ČR) je standardem vedení trasy (skoro v celé délce) v mírném zářezu doprovozeným často i valem podél. Protihlukové stěny se využívají zřídka

axon
axon
Reakce na  sladlu
10.1.2022 09:00

právě ty obrovské zářezy u mezna a nazdic by si zasloužili spíš tunely, takto to opravdu nevypadá z krajiného hlediska hezky

sladlu
sladlu
Reakce na  axon
10.1.2022 09:59

pravda…
už jsem viděl analýzu v této záležitosti na jiných stavbách, kdy se provádí fotografování úseku z mnoha různých pozic v krajině. Třeba se fotograf postaví na kraj vesnice a nebo se postaví do řeky či na kraj lesa…. zkoumá se zda třeba mosty nejsou moc robustný a nehyzdí výhled z okna