
S novým rokem 2019 budou opět zahájeny práce na koridorových stavbách, byť někde s určitými omezeními, odvíjejícími se podle vývoje počasí. Počínaje 5.lednem, resp. 1.březnem 2019 by v nových dlouhodobých výlukách, trvajících až do 1.června 2019, měly být postupně sneseny první koleje ve vršovickém osobním nádraží. Jedná se o odstavné koleje u vinohradských tunelů a koleje v někdejším nákladovém obvodu železniční stanice.
Úvodem je rovněž také nutné oznámit, že počínaje 26.únorem 2019 by měl být zprovozněn nový obvod Praha-Eden, nová kolej č.102. Zapojení této koleje do nákladiště Praha-Strašnice a do depa se předpokládá začátkem března 2019.
Sneseny (zrušeny bez náhrady) budou postupně tyto koleje ve stanici Praha-Vršovice os.n.:
- V4, V6 – kusé odstavné koleje (s trakčním vedením) u portálů tunelů vpravo trati č.221, někdejší odstavné koleje dnes již neexistujícího Železničního stavitelství Praha (později ŽS Skanska). Užitná délka kolejí 2 x 216 m,
- V7, V9, V11 – kusé odstavné koleje (s trakčním vedením) u portálů tunelů vlevo trati č.221, bývalé odstavné koleje pro soupravy vlaků výchozích/příchozích z/do žst.Praha-Vršovice. Užitné délky 223, 225, 255 m,
- č. 25, 27, 29, 31, 33 – kusé koleje (bez trakčního vedení) nákladového obvodu osobního nádraží učené pro vykládku a nakládku vozových zásilek. Na kolejích je povolen posun rychlostí 10 – 20 km/h, výhybky č. 59, 55, 54, 53, 109, 108 a 107 je povoleno pojíždět max. rychlostí 10 km/h, výhybka č.105 je sjízdná pouze ve směru do odbočky na kolej č. 31. Koleje č. 27 a 29 jsou dlouhodobě nepřístupné z důvodu poškození výhybky č.104, kolej č. 33 je trvale vyloučena z provozu, včetně výhybky č.103. Užitné délky kolejí 235, 167, 140, 439 a 61 m. Součástí koleje č. 33 je i kusá kolej č. 33a užitné délky 33 m.
Výše uvedené práce mají provést firmy Swietelsky Rail CZ s.r.o. a EŽ Praha a.s. (technika – dvoucestný bagr MHS, měřící vůz trakčního vedení MVTV + doprovodné vozy).
Výluky a omezení vlakové dopravy v lednu 2019:
Výlukový jízdní řád pro dny 12. a 13.1.2019
Výlukový jízdní řád pro dny 7. až 11., 14. až 18., 21. až 25. a 28. až 31.1.2019
Výluky a omezení vlakové dopravy budou z důvodů opravných a údržbových prací ve stanici Praha hl.n. a přípravných prací ve stanici Praha-Vršovice os.n.
Jedná se o tyto práce:
- těžká stavební obnova koleje č. 101 ve vinohradském tunelu ve stanici Praha hl.n. a 1.traťové koleje, včetně pražského záhlaví v dopravně Praha-Vršovice os.n. (bude provedena výměna podkladnic, vrtulí, defektoskopicky vadných kolejnic včetně zavaření, doplněno štěrkového lože a provedeno podbití automatickou strojní podbíječkou),
- oprava výhybek č. 1, 5, 6, 7, 13, 14, 26, 27 a 36 ve stanici Praha hl.n.,
- pažení železničních mostů v km 183,652 (nad ul. Otakarova/Vršovická) a v km 183,792 (nad ul. Otakarova a potokem Botič) ve stanici Praha-Vršovice os.n.,
- stavba základů a podpěr trakčního vedení.
V jednotlivých etapách dvouměsíčních výlukových pracích bude v průběhu od 6.ledna do 6.března 2019 veden obousměrný provoz v úsecích Odb.Záběhlice – Praha-Vršovice a Praha-Vršovice os.n. – Praha hl.n. po různých kolejích dle harmonogramu prací.
Zdroje:
- SŽDC s.o., ČD a.s., prahamhd.vhd.cz
Vážení cestující,
dne 6. 2. 2019 od 8:55 do 9:15 proběhne výluka v rámci modernizace trati č. 221 v úseku Praha-Vršovice – Praha-Hostivař. Dopravce České dráhy, a.s. proto musí přijmout níže uvedené opatření:
Vlak Os 9114 jedoucí ve směru do Prahy jede v úseku Praha-Hostivař – Praha hlavní nádraží odklonem mimo zastávku Praha-Strašnice zastávka a stanici Praha-Vršovice, náhradně zastavuje ve stanici Praha-Libeň a na svém příjezdu do stanice Praha hlavní nádraží se u něj očekává navýšení zpoždění asi o 5 minut. Cestující pro jízdu do neobsluhovaných zastávek použijí ostatních vlakových spojů, mohou využít služeb MHD (tramvaje 22 a 26, autobus 154), příp. setrvají v odkloněném vlaku, který pokračuje ze stanice Praha hlavní nádraží dále ve směru Strančice/Benešov u Prahy.
Za komplikace při cestování linkou S9 se cestujícím omlouváme.
pokud ja vim tak v podjezdu zahradni město je planovana vyluka tramvaji na duben je to jen priblizny termin
kdy bude výluka mostu Zahradni Město a ulice průběžná
Stejná odpověď jako pro p.Kubištu – uzavírky komunikací jsou zpravidla zveřejňovány na webech a FB městských částí, jichž se tyto záležitosti týkají. Opravdu není v silách přispěvovatelů tohoto webu toto zjišťovat, zvláště když se mnohé z termínů uzavírek objevují na oficiálních stránkách po uzávěrce nebo na poslední chvíli. Naopak budeme rádi, když někdo doplní další informace.
Jezdíme pravidelně z Vršovic Do Bakova a Tanvaldu, ale vlaky byly od těchto dnů odkloněny na odříznuté a námi nenáviděné Masarykovo nádraží (kvůli nutnosti dojet z Vršovic na Hlavní a pak tam 20 minut přecházet, bohužel nejde ani přestupovat ve Vysočanech). Po dobu výluky jsme tak nuceni využívat auto, jelikož vlak s tímto šíleným přestupem je pro nás neakceptovatelný.
Tušíte jestli od 1.2. již pojedou vlaku zase z Vršovic nebo to bude pokračovat?
A o tramvaji č. 6 jste už slyšeli?
Tu obcas vyuzivame ale vlakem jsou to 4 minuty a tramvaji asi 20, takze to neni reseni. Kdyby vlaky koncili na Hlavnim tak by se to jeste dalo, dojeli bychom Elefantem, ale masarycka je katastrofa.
Je pravda, že od 6.4.-5.5.2019 dojde k uzavírce podjezdu Průběžná – Švehlova?
Jsou další informace
Pokud to bylo někde zveřejněno, tak to asi pravda je. Dopravní uzavírky jsou zpravidla zveřejňovány na webech a FB městských částí, jichž se předmětné záležitosti týkají.
Dobry den,v tech lednovych vylukach budou tedy vlaky jezdit nejakou oklikou a bude zpozdeni pri jizde z jihu (benesov,tabor) do prahy??? Dekuji
Ano, některé vlaky budou jezdit „nejakou oklikou“. Je to napsané v odstavci Výluky a omezení vlakové dopravy v lednu 2019:
Pro jistotu si ale zopakujme pro ty, kteří v textu nepostřehli:
Výlukový jízdní řád pro dny 12. a 13.1.2019
Výlukový jízdní řád pro dny 7. až 11., 14. až 18., 21. až 25. a 28. až 31.1.2019
Dekuji 🙂 takhle to je prehledny
Zdravím, chtěl bych se zeptat z jakého zdroje je informace o zprovoznění zastávky Praha-Eden za necelé dva měsíce? To již bude hotový podchod až na Slavii? Děkuji.
Mylná informace – omluva je na místě. Provedena oprava v textu.