Do zahájení provozu na nové trati Soběslav – Doubí u Tábora zbývá měsíc.
V půlce července proběhlo několikadenní zátěžové testování mostních estakád pomocí parní lokomotivy 475.111
Na stavbě právě probíhá instalace zabezpečovacího zařízení, osazování oddílových návěstidel autobloku na trati a vjezdových i odjezdových návěstidel ve stanici Soběslav. Po natažení trolejového vedení nad druhou traťovou kolejí se nyní pokračuje první traťovou kolejí, která již také prošla broušením kolejnic pomocí speciálního vozidla.
Dne 2. září bude ukončen provoz vlaků na staré trati přes Roudnou. Bude to bez jednoho dne přesně po 151 letech od zahájení provozu. Poté bude následovat nepřetržitá výluka do 11. září, během které dojde k „oživování“ zabezpečovacího zařízení a jeho řádného otestování jízdami železničních vozidel po nové trati.
Rekonstrukce výpravní budovy se blíží ke konci. Nová fasáda je natřená, okolo budovy se kope odvodnění, chodníky budou nově vydlážděny. Vedle stojící dřevěná budova skladu byla zbourána, na jejím místě bude nástupiště pro autobusy.
Už aby to bylo, těším se
krásný moc krásný….. tahle stavba spolu se Sudo-Vo by měl být příklad standardizace ( 2 koleje , rychlost min.160 km/h ale spíš 200 pro klasiku, a zrušení přejezdů) pro další tratě. když se nebudeme bavit o plzeň – domažlice nebo brno – přerov (kde už se s tím počítá) tak třeba praha – hradec by to v pohodě snesla. je tam krásná rovina. ale našlo by se spoustu dalších kde by stačilo narovnat pár oblouků bez vážných důsledků a rychlost 200 – 230 nebude jen mokrý sen ..
Taky nechápu, že se to už dávno nestaví.
Bude zveřejněno, kdy pojede po staré trati poslední vlak? Z čiré nostalgie bych si někam k Doubí nebo Roudné došel udělat památeční foto.
Druhého září ráno, jestli se tedy ještě něco nezmění. Určitě se to bude zveřejňovat.
Díky.
laicka otazka:
proc oddilove navestidla stojici zady k sobe maji kazde svuj sloup? Neni to plytvani? a mozna komplikace?
vice sloupu = horsi vyhled?
Pomuze to aspon pri provoznich opravach? Nebo proc se to dela takto?
kdyby byla oboustranná tak tam asi nevrazíte ty koše na Vmax>160kmh
co to je ty koše na návěstidlech
To je pro bezpečí udržujícího zaměstnance, když tam leze.
Ano. Jsou to nově vyvinutá návěstidla pro rychlosti >160 km/h
Ono se dá ještě při >160km/h použít navestidla? Já myslel že pak se už jezdí jen na ETCS
Bych rad videl, jak bude nekdo opravovat navestidlo a kolem budou jezdit vlaky 160.. Pokud si pamatuji navestni predpisy.. kolem navestidla v poruse se jezdi 30?? Nebo na rozkaz..??
Ale ta návěstidla tam přece stojí a stát budou ne? Nebo myslíte že se budou odstraňovat? Tam asi jde o tlak vzduchu při jízdě vlaku na plochu návěstidla a ochranu pracovníka, který by v té době na návěstidle byl. Návěstidla se nebudou ani vypínat, zabezpečovací zařízení je prostě postavené tak, že návěstidla musí svítit, tak budou svítit i při jízdě s výhradním provozem ETCS. To stávající zařízení se nebude demontovat, anio upravovat jeho funkčnot (kromě montáže traťové části ETCS), ale stávající funkce zůstávají
Je to trať v nove stopě, tzn vše (včetně navestidel) se dělá nově ne?
Proč se tedy obtěžují když jízda podle ETCS žádná navestidla nepotřebuje?
ETCS tady bude povinné až od roku. 2025. Jak by se do té doby jezdilo? Navrhněte řešení
Třeba na normální navestidla, která by se po r 2025 snesla? Primárně jsem narážel na „navestidla pro rychlost > 160km/h“ což mi samo o sobě přijde nesmyslné pač jsem měl za to, že při takové rychlosti už se na navestidla jezdit nedá.