Září nás opět velkým krokem přiblížilo k dokončení stavby. Zásadní novinky jsou dvě: v traťovém úseku Běchovice – Úvaly je dokončená i 2. TK a dalo by se tedy jezdit tříkolejně. Také sudá skupina Úval je opět v provozu, 2.SK je dokončená včetně běchovického zhlaví. Nyní proběhnou práce na běchovickém zhlaví Úval v 0.SK, v listopadu totéž v 1.SK a je „vymalováno“ 🙂
V případě nejasností doporučuji nahlédnout do souhrnného článku.
Sekce 1: Obvod žst. Praha-Běchovice včetně odb. Blatov:
Pro celou sekci: Dokončeno ve všech kolejích včetně nákladních spojek.
Zastávka Praha-Běchovice – střed.
Zastávka je dokončená až na několik panelů PHS u prvního nástupiště. Aktivaci zastávky očekáváme od platnosti JŘ 2015/16.
Více o zastávce v tomto souhrnném článku.
Most SUEZ (a okolí)
Sanace pohledových ploch pokračuje.
Fotogalerie sekce 1, stav 3.10.2015:
Sekce 2: Širá trať žst. Praha-Běchovice – žst. Úvaly:
Pro celou sekci: Všechny tři traťové koleje jsou dokončeny, poslední nedodělek je provizorní stykovaná kolej v oblasti zastávky Praha-Klánovice v 0.TK.
Zastávka Praha-Klánovice
Dokončují se úpravy okolí severního výstupu z nového klánovického podchodu. Zbývá v 0.TK vyměnit svršek za bezstykový a odstranit provizorní nástupiště.
Fotogalerie sekce 2, stav 3.10.2015:
Sekce 3: Obvod žst. Úvaly:
Pro celou sekci: Sudá i lichá skupina v provozu. Vyloučená je nultá staniční kolej z důvodu dokončování běchovického zhlaví.
Běchovické zhlaví
Sudá skupina je dokončená, a to včetně vložení obou výhybek budoucích spojek z/do nulté. V liché skupině již máme vloženou výhybku pro spojku z 1.SK do nulté (spojka z nulté do 1.SK bude vložena až v poslední etapě). Nyní bude snesena 0.SK, položena nová, vloženy budou výhybky spojek z/do nulté. Na listopad pak zůstane jen krátký nedokončený úsek 1.SK pro vložení poslední spojkové výhybky (z 0.SK do 1.TK).
Žst. Úvaly
Cestujícím slouží již všechna nástupiště. Je dokončován podchod na ostrovní nástupiště (dočasně je tedy přístup na ostrovní nástupiště zajištěn přechodem přes provozované 1+3.SK a lávkou položenou přes vyloučenou 0.SK). Byl vybudován nový výstup z podchodu u staniční budovy. Přístup do podchodu je uzavřen i z Vydrovy ulice.
Oprava výpravní budovy je prakticky dokončená, nová fasáda rozhodně budově prospěla.
Přejezd a podchod Husova
Přejezd je dokončený, podchod je v provozu, dokončuje se výstup do Pražské ulice.
Most Výmola
Most je kolejově dokončený. Sanace spodní stavby pokračuje.
Fotogalerie sekce 3, stav 3.10.2015:
Co bude dál?
V říjnu bude dokončeno běchovické zhlaví Úval v 0.SK a tedy i mezikolejové spojky (až na spojku z 0.SK do 1.TK).
V listopadu bude osazením poslední výhybky spojky (z 0.SK do 1.TK) v 1.TK dokončeno běchovické zhlaví Úval. Tím budou klíčové práce na stavbě ukončeny.
13.12. by měl být zahájen provoz nové zastávky Praha-Běchovice střed.
Zdroj: Vlastní pozorování, oficiální harmonogram.
Dobrý den, kdy budou zprovozněny výtahy v Úvalech u podchodu na druhé nástupiště a zda budou osazeny panely s odjezdy vlaků.
K výtahům viz níže. K infopanelům: Ano, již je na ně instalována příprava na všech třech nástupištích (uvidíte již brzy ve fotogalerii). Termín v tuto chvíli nedokáži sdělit, tyto „drobnosti“ nejsou zaneseny v HMG stavby.
Dobrý den,
netušíte, kdy budou v provozu výtahy ve stanici Úvaly?
Výtahy v žst. Úvaly by měly být v provozu počínaje pondělím 9.11. Více informací z Úval již brzy, dnes nafoceno 🙂
Ach ty podchody… Nějak se nám nedaří:
K problematice průsaku vody do nového železničního podchodu „u závor“ sděluje Tomáš John, ředitel stavby:
„Další komplikací, která nás v současné době trápí, je nedokonalá těsnost izolací v podchodu u přejezdu a nutnost vyřešit v krátké době zvýšený průsak vody do tubusu. V této chvíli probíhají jednání mezi investorem, projektantem a zhotovitelem podchodu ohledně optimálního postupu oprav. Nemůžu vyloučit ani krátkodobé uzavření podchodu z důvodu provedení nezbytných úprav, o kterém budete případně včas informování prostřednictvím komunikačních kanálů Města.“
Citováno z http://www.mestouvaly.cz/ dne 20.10.2015
„Pikantní“ podrobnosti k dalšímu „bazénovému“ podchodu již brzy v článku 🙂
Dobrý den, tuší někdo, kdy se projeví výsledek modernizace, který očekává většina cestujících, tzn. zrychlení cestování? Pokud se zde píše, že v listopadu bude téměř hotovo, čekal bych toto zrychlení od nového jízdního řádu, dle kterého se na trase Praha – Kolín pouze vracíme na jízdní dobu stejnou, jako před začátkem modernizace…
Dobrý den,
faktem je, že v listopadu bude vše na svém místě. Ovšem teprve na jaře proběhne finální podbití a určitě i úpravy TV, do té doby tedy nelze zvýšení traťové rychlosti očekávat. Oproti stavu během stavby zrychlení pochopitelně nastane díky provozuschopnosti všech tří TK/SK (mírně degradováno novou zastávkou Praha-Běchovice střed). Na toužebně očekávaných 160 si však ještě budeme muset počkat do jara.
Do té doby si cestující mohou vychutnávat alespoň hladkou a tichou jízdu, což ti, co pamatují blatovskou a klánovickou poskakovačku jistě ocení 🙂
Dobrý den,
takže pokud bude zkrácení jízdních časů, tak ho lze očekávat spíše až s novým jízdním řádem v prosinci 2016…Ale je pravda, že hladká a tichá jízda, doufám bez zpoždění, bude také příjemnou změnou, hlavně pro nás všechny dojíždějící do zaměstnání.
Osobních vlaků se s ohledem na množství zastávek zvýšení rychlosti v podstatě nedotkne, maximálně půl minuty. Naopak degradací cestovní rychlosti bude pro všechny Středočechy+Klánovické nová zastávka v Běchovicích. 🙁
I tady je majitel nádražní budovy ČD? Protože tady se podařilo rekonstruovat jak tratě a nástupiště, tak i onu budovu (aspoň z venčí). Na rozdíl od jiných..
Majitelem výpravní budovy (Jiráskova č. p. 287) včetně pozemku jsou České dráhy, a.s.