Z mapky nám zcela zmizela červená barva. Sudá skupina je plně dokončená, k zahájení plného provozu zbývají již jen týdny. Druhé nástupiště v Podbabě má zastřešení, podchod je dokončován. Kolejově je dokončeno vše až na drobnosti kolem výhybek na holešovickém zhlaví Bubenče.
Mapa s aktuálním stavem:
Most Podbabská:
Dokončeno kolejově i stavebně.
Zastávka Praha Podbaba:
První nástupiště dokončeno a přístupné v celé délce, přístupovému chodníku k ulici Podbabská zbývá do dokončení jen pár metrů. Rampa z podchodu k prvnímu nástupišti má dlažbu, zábradlí a nátěr, výstavba druhého nástupiště vrcholí pokládkou dlažby, na dokončenou stěnu za druhým nástupištěm budou instalovány panely PHS.
Roztocké zhlaví žst. Praha Bubeneč:
Dokončeno.
Staniční koleje od roztockého zhlaví po most Mlýnská:
Kolejově dokončeno, dráteníci dolaďují.
Most Mlýnská:
Dokončeno.
Žst. Praha Bubeneč:
Dokončeno.
Holešovické zhlaví žst. Praha Bubeneč:
Dokončeno, nějaké drobné úpravy probíhají kolem čerstvě vložených výhybek 6 a 4.
Most Stromovka 2:
Vrchní stavba dokončená, svršek položený. Původní torkret byl snesen, následovat bude nástřik nového.
Spojky Stromovka:
Dokončené, jen zakrýt žlab výhybky č. 4.
Úsek Stromovkou:
Provoz je dvoukolejný s využitím nových spojek Stromovka.
Podchod Stromovka (most Stromovka 1):
Pod plachtou probíhá utajená činnost 🙂
Následuje fotogalerie ze dne 5.12.2014
Omluvte prosím horší kvalitu fotografií, světelné podmínky posledních dní bohužel nejsou ideální.
Co zbývá?
Zastávce Praha-Podbaba chybí k dokončení zbytek dlažby druhého nástupiště a otevření podchodu.
Kolejově je vše dokončeno a připraveno k zahájení dvoukolejného provozu. Poslední stavební aktivitou tak bude nástřik nového torkretu na mostech Stromovka 2 a Stromovka 1.
Příště se tedy podíváme na již dokončenou stavbu a bude na čase se rozloučit.
Zdroj: Vlastní pozorování.
Rovněž i mě bylo potěšení sledovat průběh stavby vizuelně (jako strojvedoucí) tak dokumentačně pomocí fotek, popisků map a plánů a všeho, co se vázalo a váže k přestavbě tohoto „kousku“ tratě. A hluboce smekám před Martinem pomyslný klobouk, neboť jsem kdysi dělal webové stránky o Kraslické trati a vím, co to obnáší od nápadu až po realizaci. Sehnat plány, překreslit a použít aktuální část (sehnat ty správné lidi), prochodit a nafotit, pak upravit, zmenšit, zapracovat to do souvislostí a zároveň si „připravit“ povídání na příště a často smazat to, co hodinu jsem tvořil jen pro to, aby výsledek byl ještě lepší, nevidět negativní poznámky čtenářů (protože mrzí a zůstávají jako stín na duši) atd., atd. A v podstatě zadarmo na svém počítači, na svém foťáku za svoji energii jak tu elektrickou tak tu člověčí, o kterou „okrádá“ své blízké, kteří by si ji zasloužili ze všech nejvíc.
A přesto to dělá rád a má z toho radost. To nejsou stovky hodin, ale tisíce. (ta větší část znich fakt není vidět). A tak znovu říkám, že smekám a těší mně, že jsou mezi námi lidé jako VY.
Do roku 2015 hodně sil, radosti a štěstí. A Děkuji Milan Hrudka
Někdo z čtenářů zmínil, jak byl postup stavby rychlý. Podíváme-li se do historie, zjistíme, v tom tempu jsme jen žabaři proti naším předkům, kteří to zvládali bez techniky i zkušeností. Máme 500 000 nezaměstnaných. S dětským kyblíčkem a lopatičkou by za 2 roky dokázali postavit novou trať přes celou ČR a zkapacitnili by naprosto nevyhovující propustnost naší jediní páteřní tratě. Za 25 let budování kapitalismu jsme nestačili dostavět ani jeden koridor. Na každém z nich zústávají nedodělaná místa. Chybí koncepce pro rok 2050. Chybí jakákoliv smysluplná koncepce. Místo odvedení nákladní dopravy mimo Prahu ji svedeme do Libně a pak žasneme nad tím, že je nemáme kudy dostat dál. Chybí přesmyky. Vše řešíme úrovňovým křížením. Sami sobě vyrábíme překážky v provozu. Nechci dál vyjmenouvávat negativa. Přál bych si, aby nám jednou (kdekoliv) vládla hlava osvícená a ne jen hasiči, kteří s křížkem po funuse hasí vzniklé problémy. Přál bych to nám všem.
Děkuji za slova uznání, vážně. Potěší to a je to motivace k další práci.
.
A abychom neděsili případné zájemce o spolupráci 🙂 S tím časem to není zase tak hrozné, schválně jsem to sledoval a Běchovice – Úvaly za tři hodiny v terénu a další tři u PC 🙂 Pravda, úvodní články jsou spíš otázkou týdnů nad dokumentací, ale pak už to jde docela snadno.
.
Děkuji za dosavadní přízeň a těším se na shledanou v roce 2015 nad některou z dalších staveb na koridory.cz
Zdravím. Nevíte někdo, z jakého důvodu je v novém grafikonu v úseku Praha-Bubeneč – odb. Stromovka ve směru do Prahy jízdní doba 1-1,5 minuty, zatímco ve směru z Prahy 3-3,5 minuty? Předpokládám, že to ještě souvisí s probíhající stavbou a po dokončení se časy vyrovnají… Ale nevěděl by někdo místně znalý nějaké podrobnosti? Díky
Jojo jezdím tam denně do práce a je parádní pozorovat stavbu od píky až do konce včetně dopitné v bubenečném nádraží 🙂 Na kolejích už asi na tomto místě s pivkem sedět nebudu :). Jen mi pokaždé vrtá hlavou, co to tam vede za odkrytý modrý kabel podél kolejí? Doufám, že je to dočasný kabel pro stavitele, jelikož by tam dlouho asi nezůstal po ukončení stavby.
Naprosto Vám rozumím, když jsem se jel po měsíci podívat, co je nového, opravdu jsem se těšil. Kabel obsahuje jen optiku, ale vysvětlujte sběračům, že v nich fakt není měď. Důvod, proč nebyl kabel zakopaný do tělesa náspu mi není jasný, určitě je takhle zranitelnější. Ještě je tu možnost, že se jedná jen o optiku provizorního TZZ a jen dosud nebyl uklizen.
Máte pravdu, vysvětlujte to sběračům. Také si myslím, že to bude pozůstatek provizorního TZZ, doufejme. Tak už se jezdí bez výluk, Podbaba hotová hned je jízda pohodlnější, dočkali jsme se. Jen doufám, že sprejeři postříkají jen protihlukové zdi, u kterých by to vypadalo pěkně 🙂 a ne samotnou zastávku. Ať nám trať slouží bez poruch, co nejdéle.
Taky děkuji za skvělou (foto)dokumentaci! Jsem rád, že se optimalizace zrealizovala (zvýšení traťové rychlosti) a vybudovala nová zastávka v Podbabě.
Jsem rád, že si články o této stavbě (byť maličké v porovnání s ostatními na tomto webu) našly své čtenáře. Také mám radost z toho, že se cestování vlakem zase o něco zlepšilo, a že jsem mohl být „u toho“. Zachovejte nám přízeň, v dalších letech rozhodně nebude nouze o další stavby v Praze a okolí 🙂
Tak další stavba je téměř u konce. Když se podívám zpět na historii webu 4koridor.cz (koridory.cz), od jeho založení v říjnu 2006, to je za 8 let, se jen od Prahy na jih změnilo moc. Ač se někomu může zdát, že optimalizace či modernizace železnice jde pomalu, opak je pravdou.
A to se tento web až do nedávna vůbec nevěnoval stavbám pražským – například ohromná stavba Nového spojení.
Takže se s Bu-Ho pomalu rozloučíme a – Martine, děkuji moc za perfektní zdokumentování průběhu stavby.
Bylo mi potěšením a velkou školou 🙂 Nesmíme ovšem zapomenout ani na zásluhy autora první fotoreportáže z Holešovic – Jakuba Svobodu. Právě jeho článek mě přivedl na myšlenku, že bych se mohl zapojit aktivně a místo čtení mohl přispět svým dílem, když to mám přímo pod nosem. Do té doby jsem 4koridor.cz považoval za web čistě o 4. koridoru. Reportáž z Holešovic mě vyvedla z omylu a zároveň nasměrovala moje další působení právě na pražské stavby mimo 4. koridor.