Od nového jízdního řádu nastanou změny v hlášeních pro cestující


Správa železniční dopravní cesty (dále jen SŽDC) vydala novou směrnici č.100 Pro poskytování informací cestujícím ve stanicích a na zastávkách prostřednictvím provozovatele dráhy s platností od nového jízdního řádu 9.12.2012, týkající se provozu hlasových systémů. SŽDC některé hlášení zpoplatnila, takže si je dopravce musí objednat a zaplatit, jiná zkrátila či omezila. Učinila tak na základě průzkumu, kdy spleť sáhodlouhých hlášení cestující spíše mate a také proto, že ti se spíše orientují podle informačních tabulí a aplikací v chytrých telefonech.
Směrnici si můžete přečíst ZDE


 

ODKAZ
Návrh železničního jízdního řádu pro rok 2022
Upozorni mě
Upozornit na
guest
2 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
mirekk
10.11.2013 16:07

Po roce mohu konstatovat, že změny v hlášení jsou opravdu patrné. Ovšem k horšímu.
Nevím jaké jsou zkušenosti ostatních, ale moje jsou takové:
– ke zkrácení hlášení v tom smyslu, že by se při každém hlášení nevyjmenovávaly všechny zastávky, nedošlo
– naopak všude, a to i tam, kde jezdí jen jeden doprave, přibylo hlášení názvu dopravce, tudíž prodloužení
– sice se nehlásí řazení vlaku, ale informace o tom, kde lze řazení najít, je stejná, ne-li delší než informace, že vůz 1.třídy je na konci vlaku
– třešničkou je nesmyslné přejmenování služebního vozu na vůz servisní. Takže cestující hledají vůz pro kola a kočárek po celém vlaku a nenapadne je že musí jít do servisního vozu. Na toto pojmenování jistě přišel člověk, který má minimálně dva tituly a vlakem nikdy nejel