
Článek navazuje na již zveřejněné články Přeložka „císařské dráhy“ u Hodějovic (2. 5. 2019) a Přeložka „císařské“ dráhy u Hodějovic po roce (24. 8. 2020).
16. června 2021 začala nepřetržitá 44 dnů trvající výluka traťové koleje na trati č. 199 v úseku Nová Ves u Č. Budějovic – Č. Budějovice, při níž dojde k napojení současné trati na přeložku, jejíž výstavba byla vyvolána stavbou dálnice D3.
Hned první den výluky došlo na současné trati k demontáži trakčního vedení včetně stožárů (cca v km 208,9 – 210,3) a k demontáži výstražného zařízení železničního přejezdu P1122 v km 210,009 (Vidovská ul.). V dalších dvou dnech následovalo v tomto úseku vytrhání traťové koleje.
Trasu přeložky projdeme tak jako minule od konce přeložky k jejímu začátku to znamená ve směru od Č. Budějovic k železniční stanici Nová Ves u Č. Budějovic. Téměř v celé trase přeložky je již položena základní štěrková vrstva, zhotoveno odvodnění a podél trasy položeny kabely pro sdělovací a informační zařízení. Celá trasa je osazena stožáry trakčního vedení.
Na konci přeložky u jejího napojení na současnou trať panuje čilý stavební ruch a celkový pohled na tuto část ze silničního mostu vidíme na další fotografii. Zbytky železničního přejezdu P1122, který bude zrušen. Při chůzi směrem k začátku přeložky narazíme na nový silniční most a o několik desítek metrů dále začíná překop původní trati pro stavbu D3. Hned naproti v budoucí trase D3 je vytvořena provizorní skládka vytrhaných KP a za ní dokončený most přes budoucí D3 zatím bez štěrkového lože. Celková délka jednokolejného mostu je 121 metrů, celková váha ocelové konstrukce (včetně dvou parapetních nosníků) 619 tun. Most je umístěn v oblouku R = 1950 m. Jeho stavba v březnu 2021. Následuje nový násep, dále mostní objekt v rokli nad občasnou vodotečí o rozpětí pole 14,4 m a nacházíme se na začátku přeložky. Zde právě začíná oprava původního propustku z roku 1868 v km 208,971 odtěžením zeminy nad klenbou.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak to vypadá s železničním koridorem mezi Kamenným Újezdem a dolním Třebonínem. V územním plánu je koridor zakreslen a od roku 2016 tam nejsou žádné změny. Uvažuje se o jeho výstavbě? Děkuji
Musím poděkovat BmbČ za pěknou reportáž (psanou i bez oprátky 🙂 )
Prekvapuje me, ze z CB vede jen jedno kolejna trat.. Cekal bych minimalne mosty a propustky stavene na dve koleje. Ale opet se stavi uzke silnicni mosty.. nestacim se divit. Za jak dloho se to bude opet predelavat???
Nebál bych se, že to bude tak brzy, jak si myslíte.
Jj, tahle klikatice bude jednokolejkou nafurt. To spis 2 koleje z Veseli do Gmundu, tam jo
Ano. V současné době se s druhou kolejí z Č. Budějovic do Č. Velenic nepočítá, i když jakousi vizí do daleké budoucnosti je zdvoukolejnění úseku z Č. Budějovic do žst. Nová Ves u Č.B. Nicméně v roce 2007 byla vypracována Technicko ekonomická studie Horní Dvořiště, st. hranice – Č. Budějovice, která mimo jiné obsahuje návrh nového zaústění IV. TŽK do žel. uzlu Č. Budějovice ve směru od jihu.
Pro tento účel by byla částečně využita současná stopa tratě Č. Budějovice – Č. Velenice rozšířená o dvě koleje. Z Č. Budějovic by tedy byla vedena trojkolejná trať až k začátku objektu železničního podjezdu Nové Hodějovice, kde by se nová dvoukolejná trať IV. TŽK v (cca km 116,800) začala odchylovat od této trasy jihozápadním směrem obloukem r = 1400 m podél D3 estakádou nad údolím řeky Malše k tunelu u obce Včelná ve směru na Horní Dvořiště…
Ano, ano, je třeba to údolí Malše dom.vit stůj co stůj …
Teď tam zrovna Doprastav betonuje dálniční estakádu a tahle koridorová by šla souběžně s ní v její těsné blízkosti. Aspoň že tak. Ale s realizací to vidím hodně černě.