Přeložka „císařské dráhy“ u Hodějovic v prvních dnech výluky

Dokončený železniční přemostění D3 (autor: BmbČ)

Článek navazuje na již zveřejněné články Přeložka „císařské dráhy“ u Hodějovic (2. 5. 2019) a Přeložka „císařské“ dráhy u Hodějovic po roce (24. 8. 2020).

16. června 2021 začala nepřetržitá 44 dnů trvající výluka traťové koleje na trati č. 199 v úseku Nová Ves u Č. Budějovic – Č. Budějovice, při níž dojde k napojení současné trati na přeložku, jejíž výstavba byla vyvolána stavbou dálnice D3.

Hned první den výluky došlo na současné trati k demontáži trakčního vedení včetně stožárů (cca v km 208,9 – 210,3) a k demontáži výstražného zařízení železničního přejezdu P1122 v km 210,009 (Vidovská ul.). V dalších dvou dnech následovalo v tomto úseku vytrhání traťové koleje.

Trasu přeložky projdeme tak jako minule od konce přeložky k jejímu začátku to znamená ve směru od Č. Budějovic k železniční stanici Nová Ves u Č. Budějovic. Téměř v celé trase přeložky je již položena základní štěrková vrstva, zhotoveno odvodnění a podél trasy položeny kabely pro sdělovací a informační zařízení. Celá trasa je osazena stožáry trakčního vedení.

Na konci přeložky u jejího napojení na současnou trať panuje čilý stavební ruch a celkový pohled na tuto část ze silničního mostu vidíme na další fotografii. Zbytky železničního přejezdu P1122, který bude zrušen. Při chůzi směrem k začátku přeložky narazíme na nový silniční most a o několik desítek metrů dále začíná překop původní trati pro stavbu D3. Hned naproti v budoucí trase D3 je vytvořena provizorní skládka vytrhaných KP a za ní dokončený most přes budoucí D3 zatím bez štěrkového lože. Celková délka jednokolejného mostu je 121 metrů, celková váha ocelové konstrukce (včetně dvou parapetních nosníků) 619 tun. Most je umístěn v oblouku R = 1950 m. Jeho stavba v březnu 2021. Následuje nový násep, dále mostní objekt v rokli nad občasnou vodotečí o rozpětí pole 14,4 m a nacházíme se na začátku přeložky. Zde právě začíná oprava původního propustku z roku 1868 v km 208,971 odtěžením zeminy nad klenbou.

Přeložka „císařské dráhy“ u Hodějovic v prvních dnech výluky

ODKAZ
Kolaps české železnice
Upozorni mě
Upozornit na
guest
8 Komentářů
Komentáře v textu příspěvku
Přečíst všechny komentáře
Gaba
Gaba
9.11.2021 22:37

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak to vypadá s železničním koridorem mezi Kamenným Újezdem a dolním Třebonínem. V územním plánu je koridor zakreslen a od roku 2016 tam nejsou žádné změny. Uvažuje se o jeho výstavbě? Děkuji

simba
Autor
24.6.2021 18:21

Musím poděkovat BmbČ za pěknou reportáž (psanou i bez oprátky 🙂 )

VFP
VFP
22.6.2021 13:24

Prekvapuje me, ze z CB vede jen jedno kolejna trat.. Cekal bych minimalne mosty a propustky stavene na dve koleje. Ale opet se stavi uzke silnicni mosty.. nestacim se divit. Za jak dloho se to bude opet predelavat???

simba
Autor
Reakce na  VFP
24.6.2021 18:23

Nebál bych se, že to bude tak brzy, jak si myslíte.

Odpadlik
Odpadlik
Reakce na  simba
24.6.2021 23:01

Jj, tahle klikatice bude jednokolejkou nafurt. To spis 2 koleje z Veseli do Gmundu, tam jo

simba
Autor
Reakce na  BmbČ
25.6.2021 23:12

Ano, ano, je třeba to údolí Malše dom.vit stůj co stůj …